Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel-Ben-ny
Håller helt med men det verkar vara svårt att pakta i gränslandet då den man väljer att duellera har fördelen av att välja gren. Aningen bättre sändning i år men fortsatt tycker jag inte gränslandet tillför så mycket underhållning utan det vore bättre att sända mera från Robinson än de få minuter som en dag klumpas ihop till.
Som du säger: att pakta i Gränslandet är nog svårt och en som inte kom in i någon pakt alls var Jani. Jani själv tydde sig till Hayes i Gränslandet men han hade nog egentligen en bättre "vän" i Mattias, då jag har sett att de två har träffats ute i privatlivet (tror det var på Jani's eller Mattias Instagramsida eller dylikt) efter att de hade kommit hem efter äventyret. Hayes har jag inte sett i Janis sociala medier efter hemkomsten.
Några har skrivit om att Hanna ser ut som ett skelett och borde ha "ätit upp sig till mera vikt" innan hon klev in i Robinson, men vi vet ju inte om hon kanske HADE gjort det innan faktiskt - eller hur? Dessutom kanske Hanna har hög förbränning i kroppen och det kan ju påverka att hon ser rätt smal/mager ut. Mattias i Gränslandet har själv sagt att han har hög förbränning och de som har det går fort ner i vikt om man inte får mat och de har också mycket svårare att gå upp i vikt trots stort matintag. Det är inte så lätt som många tänker att bara börja äta massor av mat om man redan har hög förbränning i sin kropp innan en inspelning bara för att man vet att kroppen kommer att sättas på svältkost ett par månader. Det ger inte det resultat som önskas och folk tror.