Citat:
Ursprungligen postat av
digipoor
Håller på att kika på en lägenhet som jag gillat men som däremot saknar diskmaskin.
Hur mycket kostar det och hur mycket jobb är det att installera en dismaskin?
Antar att man behöver riva ut en del dom befintliga skåpen under bänken för att få plats med diskmaskinen. Vem är det som gör det jobbet?
Jag är 0% händig så vill egentligen bara veta
1. Om det är något speciellt jag bör kolla efter för att vara säker på att kunna installera en diskmaskin. Man pratar om att det ska vara el och vatten framdraget - men det är ju redan ett kök? Det är väl klart att det finns el och vatten i närheten?
2. Hur mycket det kan tänkas kosta att installera en diskmaskin
3. Vem är det jag kontaktar om något sådant? Är det samma person som installerar den som river ut bänken?
Du behöver ta bort ett underskåp och då gärna i närheten av diskho där det redan finns vatten och avlopp.
Du behöver också ett uttag framdraget till maskinen och det kan vara lite mer pyssel beroende på hur det ser ut hemma hos dig, krävs dessutom en elektriker.
Ett tips kan vara att prata med någon av dina grannar och gärna då en som bor i en liknande lägenhet och om de installerat en diskmaskin. Då kan du veta mer om hur de gjort.
Prata sen med Elon eller liknande så kan de komma med en offert för jobbet då de ofta har både vvs- och elkillar kopplade till sig. Vad det kommer kosta är omöjligt att säga men en normal installation kanske kostar dryga 1000kr.