2022-03-29, 19:51
Medlem
Hejhej har funderat över en sak ganska länge nu.
Min sambo och jag har haft totalt 4 katter och alla har varit gosiga och sociala. Dom är alltid gosiga mot mig och ska ligga på bröstet och allt, men dom ligger aldrig hos min sambo. Dom kan ibland gå till honom för att bli klappade i kanske 5 min men sen kommer dom och lägger sig hos mig igen.
Kan detta ha något med att göra att jag är tjej? Är det någon som upplevt samma?
Vi bådar jobbar lika mycket och det är nästan oftare han som ger dom mat.
Citera
2022-03-29, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soifa
Min sambo och jag har haft totalt 4 katter och alla har varit gosiga och sociala. Dom är alltid gosiga mot mig och ska ligga på bröstet och allt, men dom ligger aldrig hos min sambo. Dom kan ibland gå till honom för att bli klappade i kanske 5 min men sen kommer dom och lägger sig hos mig igen.
Kan detta ha något med att göra att jag är tjej? Är det någon som upplevt samma?
Vår katt sover endast nere vid mina fötter när sambon (hon) inte är hemma.
Citera
2022-03-29, 19:55
Medlem
Katterna kan se in i själen, i din sambo ser de ett mörker.
Citera
2022-03-29, 19:55
Medlem
Katter är som kvinnor. Visar du att du är intresserad, tycker om den/dem och försöker kela med den/dem så är den/de inte intresserade.

Jag är inte överdrivet förtjust i katter. Föredrar hundar.
Men mig ska kattkräken alltid fram till och stryka sig längs mina ben, hoppa upp i knät, trampa på/lägga sig på min bröstkorg (om jag ligger i soffan) och försöka bli klappade.
Citera
2022-03-29, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMcCoy
Katter är som kvinnor. Visar du att du är intresserad, tycker om den/dem och försöker kela med den/dem så är den/de inte intresserade.

Jag är inte överdrivet förtjust i katter. Föredrar hundar.
Men mig ska kattkräken alltid fram till och stryka sig längs mina ben, hoppa upp i knät, trampa på/lägga sig på min bröstkorg (om jag ligger i soffan) och försöka bli klappade.

Ja förstår vad du menar men jag är ju kattfrälst och ända sen dom var små har jag gosat, pussat och burit dom. Sambon försöker men dom går bara ifrån honom
Citera
2022-03-29, 19:58
Medlem
Citat:
Ja förstår vad du menar men jag är ju kattfrälst och ända sen dom var små har jag gosat, pussat och burit dom. Sambon försöker men dom går bara ifrån honom
Du är deras mamma... det är inte han.
Citera
2022-03-29, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMcCoy
Du är deras mamma... det är inte han.
Föredrar katter kvinnor?
Citera
2022-03-29, 20:09
Avslutad
Citat:

Är det hankatter?
Hankatter drar sig till kvinnor och tvärtom.
Citera
2022-03-29, 20:14
Medlem
maxatdunders avatar
Jag tror de känner av energin eller värmen antar jag?
Citera
2022-03-29, 20:15
Medlem
Vem ger dem mat, släpper ut dem och städar kattlådan? Det gäller att fjäska hos rätt person.
Citera
2022-03-29, 20:47
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:

Hade du inte haft fyra katter skulle jag trott att jag var din sambo. Våra katter går bara till mig i undantagsfall. Är inte speciellt förtjust i dem. De känner det. När jag är ensam hemma ser jag till att de är ute dagtid. Har aldrig förstått hur man kan vilja ha dem inomhus. Att jag föser ut dem lär inte öka mina opinionssiffror.
Citera
2022-03-29, 23:03
Medlem
Han slår med största sannolik katterna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem