2022-03-29, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Förstärkningar på väg.

Russia to covertly mobilize reserves, conscript Chechen convicts - GUR

Ukraine's intelligence service claimed that 100 Chechen criminals with serious convictions will be recruited to fight in Ukraine, as will be Russian reservists.

https://www.jpost.com/international/article-702629

Otränade våldtäktsmän, gangsters och alkoholiserade bönder?

Tanken borde vara att dessa ska dödas i Ukraina så Ryssland blir av med dom?
Citera
2022-03-29, 19:18
Medlem
BlueOysterPutins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tor7
Förresten, du vet att de redan har egna områden va? De behövde inte ens hota om det, de fick det av våra landsförrädare och det är bara början tyvärr.
Jaså? Vad håller pajasarna på med. Var har de områden?
Citera
2022-03-29, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K1ngen
"Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Normalt fram till Putin invaderar nästa land? Ska han få härja fritt och invadera vilka länder han känner för? Jag antar att du också välkomnar Putin till Sverige med öppna armar?

Efter det här fjaskot så trodde jag alla hade släppt tankarna på att Ryssland ska ta över halva världen.... Är du seriöst rädd att Ryssland ska anfalla Sverige?
Väst skulle aldrig låta hela världens socialbyrå och mänskliga avfallshåla bli invaderat av någon."
Jag tyckte du hade en bra poäng och höll med dig och tyckte Den(Lakritsfabriken) verka ha för mycket lakrits i kolan....
Tack för klargörandet, jag tyckte det kändes tokigt att jag skulle fått mig en gliring. 🍻
Citera
2022-03-29, 19:20
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DDRTV
Ryssland kommer inte svälta ihjäl. Men om ni är dumma i huvudet så får huvudet lida. Pengar finns i Ryssland, titta på hur många fastigheter som köps av ryssar utomlands. Många rika ryssar finns.

Det där med sanktioner och frysta tillgångar har du inte riktigt förstått, eller?
Citera
2022-03-29, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
För mig som dagligen följer Lars Wilderängs blogg om kriget slås jag av hur korrekta hans analyser är.

- Han sa att Ryssland förmodligen kommer att invadera när armén samlades utanför Ukraina.
- Men att Ukraina var väl förberedda och kommer kunna slå tillbaka och iaf bjuda på ordentligt motstånd.
- När invasionen pågått några dagar sa han att Ryssland förmodligen kommer tvingas dra sig tillbaka, ändra mål till Östra Ukraina och försöka göra Azovsjön till en inhemsk rysk sjö och påstå att detta var målet hela tiden.
- Nu säger han att Ryssland förmodligen samlar sig för att göra en ny storoffensiv i mitten av april.

Det nyaste låter tidigt. Men det beror på vad han menar med en storoffensiv. Dessutom är väl marken inte så rolig fram till mitten av april i Ukraina.
Citera
2022-03-29, 19:23
Medlem
Tor7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyprez
Nej, Ukraina behöver inte vara neutralt och de bör själva få välja vilka de allierarar sig med. Varför ska Ukraina vara neutralt när inte Ryssland är det? Med samma argument som du använder är det OK för USA att bomba Ryssland och många länder därtill (som Kina) eftersom de inte är "neutrala".

Ryssland äger inte Ukraina, de har ingen rätt att bestämma vilka de allierar sig med, och det är Ryssland som startade kriget.

Jo Ukraina behöver inte gå med USA (NATO), lika lite som Sverige behöver det. Världen består av fler länder än militärt hetsande USA och deras agenda att kontrollera världen både militärt och ekonomiskt. Du vet, andra länder kanske inte håller med ditt och deras perspektiv och då stiger risken för världskrig och därmed vår undergång. Som om den "goda" sidans militära upprustning bara kommer att ske medan alla andra accepterar. Vansinne.
Citera
2022-03-29, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DDRTV
Ryssland kommer inte svälta ihjäl. Men om ni är dumma i huvudet så får huvudet lida. Pengar finns i Ryssland, titta på hur många fastigheter som köps av ryssar utomlands. Många rika ryssar finns.

det är numera inte deras fastigheter.....
Citera
2022-03-29, 19:25
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jo Ukraina behöver inte gå med USA (NATO), lika lite som Sverige behöver det. Världen består av fler länder än militärt hetsande USA och deras agenda att kontrollera världen både militärt och ekonomiskt. Du vet, andra länder kanske inte håller med ditt och deras perspektiv och då stiger risken för världskrig och därmed vår undergång. Som om den "goda" sidans militära upprustning bara kommer att ske medan alla andra accepterar. Vansinne.

Det enda landet som hetsat militärt här heter Ryssland.
Citera
2022-03-29, 19:27
Medlem
DDRTVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det där med sanktioner och frysta tillgångar har du inte riktigt förstått, eller?

Tror du inte att de rika ryssarna ligger före sanktionerna så är du naiv. Många bor i Israel, Dubai, etc
Citera
Bannlyst
Ukrainas väpnade styrkor (APU) placerar verkligen sin utrustning och militär i bostadshus och stadsdelar, gömmer sig bakom civila, som de ryska myndigheterna säger. En artikel om detta publicerades i den amerikanska tidningen The Washington Post.
“I am very reluctant to suggest that Ukraine is responsible for civilian casualties, because Ukraine is fighting to defend its country from an aggressor,” said William Schabas, an international law professor at Middlesex University in London. “But to the extent that Ukraine brings the battlefield to the civilian neighborhoods, it increases the danger to civilians.”

But Ukraine’s strategy of placing heavy military equipment and other fortifications in civilian zones could weaken Western and Ukrainian efforts to hold Russia legally culpable for possible war crimes, said human rights activists and international humanitarian law experts.

https://www.washingtonpost.com/world/2022/03/28/ukraine-kyiv-russia-civilians/
Citera
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Usch.. litar inte på Putin.. tror att de har en baktanke med att ”dra sig tillbaka”.. Hoppas att jag har fel 😪

Nja jag har anat ett tag att ryssarna kommer att kraftsamla till Donbass och området öster om Krim (Mariupol). Sedan vill man bita sig fast där och hoppas på att vinna territorium. En rysk specialgren.
Citera
2022-03-29, 19:29
Medlem
Citat:
Jo Ukraina behöver inte gå med USA (NATO), lika lite som Sverige behöver det.

Nej, det behöver de inte. Men det ska vara deras eget beslut hur de vill göra, inte Rysslands.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in