2022-03-29, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja det är bara uppvisning. I verkligheten måste de strida långsamt om varje hus som en rysk (Separatistrysk) förklarade. Man kan inte bara köra fram så där.
https://mobile.twitter.com/TheDeadDi...87742884093952
Översättning till engelska: https://mobile.twitter.com/aimo83656...032070/photo/1

Men det jag tänker på är att när rysk TV visar detta så ser ju folk i Ryssland en sönderskjuten stad som Ryssland skulle befria med sin speciella operation. Det går inte ihop.

Det är bara uppvisning ja.

Och narrativet funkar inte.

Ingenting går ihop med någonting.
Citera
2022-03-29, 16:30
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
De har väl lite drygt 1 miljon som är stridsredo? Varför går man inte in med dessa? Man gick in med typ 20% av sin totala arme.

De har absolut inte 1 miljon man som är stridsklara. Just nu har de gått in med 70% av sin armé (200.000 av totalt 280.000 man). De kan mobilisera ytterligare manskap men de kommer dels behöva tränas, samt saknar stridsvana, plus att tillgänglig material i mob. förråd i många fall är obruklig. Utöver det står det klart att Ryssland inte ens kan försörja de 200.000 man de har på plats i Ukraina nu så de kan knappast klara sig bättre om de går
Citera
2022-03-29, 16:30
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja det är bara uppvisning. I verkligheten måste de strida långsamt om varje hus som en rysk (Separatistrysk) förklarade. Man kan inte bara köra fram så där.
https://mobile.twitter.com/TheDeadDi...87742884093952
Översättning till engelska: https://mobile.twitter.com/aimo83656...032070/photo/1

Men det jag tänker på är att när rysk TV visar detta så ser ju folk i Ryssland en sönderskjuten stad som Ryssland skulle befria med sin speciella operation. Det går inte ihop.

Det är nog menat för att impa på polarna hemma i geggamojabyn de kom ifrån snarare än för nationen. Någon med en mobilkamera som filmar polarna för hemmabruk.
Citera
2022-03-29, 16:32
Medlem
Sgt.Blands avatar
Ok det var ännu en massa feltolkningar av tidningarna angående fredsavtalet. Det finns alltså inget avtal överhuvudtaget. Ryssland drar inte tillbaka några trupper utan de blir utsjasade av UAF. Ukraina ger inte upp nåt territorium överhuvudtaget. Inga nya fredsförhandlingar imorgon. Kriget kan rulla på som vanligt alltså. Och nu ökar USA på sina sanktioner mot Ryssland.

https://twitter.com/antiputler_news/status/1508797863240871948
Senast redigerad av Sgt.Bland 2022-03-29 kl. 16:37.
Citera
2022-03-29, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ok det var ännu en massa feltolkningar av tidningarna angående fredsavtalet. Det finns alltså inget avtal öwerhuvudtaget. Ryssland drar inte tillbaka några trupper utan de blir utsjasade av UAF. Ukraina ger inte upp nåt territorium överhuvudtaget. Inga nya fredsförhandlingar imorgon. Kriget kan rulla på som vanligt alltså. Och nu ökar USA på sina sanktioner mot Ryssland.

https://twitter.com/antiputler_news/status/1508797863240871948

Det var precis som väntat. Ryssland kommer inte att skriva på något avtal förrän de är klara med Ukraina. Kanske kan Ukrainarna få behålla det Nordöstra hörnet om de är snälla.
Citera
2022-03-29, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Är Kadyrov på plats i Ukraina? I så fall borde man väl kunna med bra underrättelsearbete geolokalisera honom och låta en duktig prickskytt sätta punkt för han.
Detta är den senaste bilden på han jag hittade. https://i.redd.it/nwwd9e355aq81.jpg
I posten som den länkades i står det att företaget "Rosneft" inte har någon bensinstation i Ukraina. Tror inte han vågar gå över gränsen till Ukraina då han har förlorat en stor del av hans krigare och han behöver krigare som är allierad till han hemma i Tjetjenien
Citera
2022-03-29, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Citera mig där jag skriver det! Det är ju du som formulerar dig extremt otydligt och när någon utgår från dina extremt otydliga inlägg hävdar du plötsligt att du menar något annat (som du faktiskt inte skrev). Jag ska alltså veta att när du skriver "stöd i Ukraina" så menar du "stöd i Donbas" och när du skriver "Putin är nog inte välkommen av en enda skåning" så ska jag veta att det är en (fullkomligt ologisk) liknelse med Donbas-regionen. Vad i helvete? Lär dig formulera dig istället. "Ridå"... Suck.
Donbass tillhör väl ändå Ukraina? Har man stöd i den regionen så har man väl stöd i Ukraina eller har jag missat något? Det kan väl knappast vara mitt fel att du inte förstår?
Citera
2022-03-29, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virr82
Donbass tillhör väl ändå Ukraina? Har man stöd i den regionen så har man väl stöd i Ukraina eller har jag missat något? Det kan väl knappast vara mitt fel att du inte förstår?
Donbass och Luhansk har varit i separatisternas händer sen 2014, mariupol var även kort tid ockuperat av separatister men blev snabbt återtagen av Azov.
Citera
2022-03-29, 16:43
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det var precis som väntat. Ryssland kommer inte att skriva på något avtal förrän de är klara med Ukraina. Kanske kan Ukrainarna få behålla det Nordöstra hörnet om de är snälla.

Om Ukraina skulle bli delat i två delar varav väst går med i Nato och EU så kommer vi se ett blomstrande näringsliv med stora investeringar och en ekonomisk boom som Sydkorea medan östra delarna kommer att likna nordkorea utan investeringar och där skolbarn lär sig heila till porträtt av Putin.
Citera
2022-03-29, 16:44
Medlem
"Pentagon: Aid Support Is Flowing Into Mariupol"

vid den tidpunkt då Ryssland tar full kontroll över Mariupol. Skulle inte vara säkert att åka dit när de ukrainska trupperna var i kontroll
Senast redigerad av ForumsHack 2022-03-29 kl. 16:49.
Citera
2022-03-29, 16:46
Medlem
SithXMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensindunken
Ta ditt jävla pengakåta snack i ekonomidelen är du snäll.

Exakt fattar inte vad små folket ska sitta här inne och gapa om sina pengar de tror att de ska tjäna på börsen... som de ändå ger bort till de stora hajarna i slutänden..

vad fan har Ramzan Kadyrov att göra i Ukraina ?

Hoppas nån klipper den jäveln!
Citera
2022-03-29, 16:46
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Ja, som under 1990-talet alltså. Då är det bättre att vi, nu, passar på att bygga upp vårt försvar, så vi är helt redo om 20 år. För den tid kommer när Ryssland har både incentament och förmåga att angripa oss. Det kan vi vara helt övertygade om så länge Ryssland exisrerar som ett stort samanhängande imperium. En cancersvultst är alltid en cancersvultst, ävrn om den kan vara tillfälligt försvagad under vissa historiska perioder!
Men hur ska vi skydda mot kärnvapen då, finns det något stort parably att installera??

Detta var rond 1 som Ryssland förlorade precis som Tyskland efter första världskriget och Putin har förnedrat sitt land inför omvärlden vilket betyder att nu kommer någon mer hårdför ta över och när bomber dimper ner kommer Ryssland förneka allt i vanlig ordning vilket gör vedergällning svårt för alla civiliserade nationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in