2022-03-29, 11:54
Medlem
Skaanseths avatar
Det er visst veldig viktig at den BMW er en tredje-generasjons X3 og ikke en andregenerasjons X3.
G01 og F25 som de kalles. For da kan det ikke være den røde bilen som forumet her fant i nærområdet
Veldig viktig. Her er et bilde som viser hvor lik de to modellene faktisk er:
https://imgur.com/a/fzKaRag
Andre generasjons X3 har riktignok litt mindre åpning/grill men har fortsatt "stor prangende grill" slik Irene beskrev.
Senast redigerad av Skaanseth 2022-03-29 kl. 12:04.
Citera
2022-03-29, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Det er visst veldig viktig at den BMW er en tredje-generasjons X3 og ikke en andregenerasjons X3.
F25 og G01 som de kalles. For da kan det ikke være den røde bilen som forumet her fant i nærområdet
Veldig viktig. Her er et bilde som viser hvor lik de to modellene faktisk er:
https://imgur.com/a/fzKaRag
Andre generasjons X3 har riktignok litt mindre åpning/grill men har fortsatt "stor prangende grill" slik Irene beskrev.

Ja, helt riktig. Det blir ganske søkt å konstatere noe så spesifikt som årsmodell og karrosseritype utifra ett vitneutsagn.

Som jeg nevnte her om dagen vil nok de fleste eldre kvinner synes at alle SUVer er store og prangende. De tilhører en generasjon som kanskje synes alt blir stort på slike biler. Ås-kvinnen kan like gjerne tenke på en eldre modell ut i fra henns subjektive kriterier, og likevel mene at den grillen er stor og prangende. Det er forøvrig litt komisk at noen her i fullt alvor tror at politiet ikke har etterforsket bilen.
Citera
2022-03-29, 12:46
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja, helt riktig. Det blir ganske søkt å konstatere noe så spesifikt som årsmodell og karrosseritype utifra ett vitneutsagn.

Som jeg nevnte her om dagen vil nok de fleste eldre kvinner synes at alle SUVer er store og prangende. De tilhører en generasjon som kanskje synes alt blir stort på slike biler. Ås-kvinnen kan like gjerne tenke på en eldre modell ut i fra henns subjektive kriterier, og likevel mene at den grillen er stor og prangende. Det er forøvrig litt komisk at noen her i fullt alvor tror at politiet ikke har etterforsket bilen.

Jeg tipper at de evt har sjekket opp tipset, og fort kommet fram til at det var den bilen som forumet her fant i nærområdet. Det er for få slike røde X3 i Norge til at det kan være noen annen forklaring.
Men de har nok fort tenkt at det neppe kan være Anne som satte inni den utifra opplysningene.
Usotede vinduer som man kan se rett gjennom, tettbebygd strøk, klokkeslett, og at personen var uskadet.
Citera
2022-03-29, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremadura
Fikk 12 biler med dine tips, men ikke lurt å legge ut navna og bilnummer her, vil nok kaste mistanken på uskyldige personer, noe jeg ikke ønsker å bidra til
men bileiere fra bla. Duken, Tranby, Oslo, Drøbak, Elverum, Bjørnemyr + Mandal

Nå tror ikke jeg noe på BMW - sporet, men Mandal var jo litt spennende (OHG)
Citera
2022-03-29, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
På Flashback skriver vi på svenska, ni kan använda era guturala läten när ni umgås med era likasinnade.

Norsk og dansk er også godkjente språk her. Reglene på FB er skrevet på svensk, så regner med du forstår dem.
Citera
2022-03-29, 13:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Nå tror ikke jeg noe på BMW - sporet, men Mandal var jo litt spennende (OHG)

Personen driver rørleggerfirma i Mandal, ca. 64-65 år
Har nok ingenting med denne forsvinningen og gjøre

Men mest for moro skyld, hvor finner jeg om bilen er 2. eller 3.generasjon BMW ?

vises det på modellbetegnelse , variant, versjon eller chassis?
Senast redigerad av Extremadura 2022-03-29 kl. 13:45.
Citera
2022-03-29, 14:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
.
Takk, lengde - bredde - høyde er nøkkelordet, noe som står i vognkortet ,
da finner jeg det
Citera
2022-03-29, 14:13
Avslutad
Citat:
Takk, lengde - bredde - høyde er nøkkelordet, noe som står i vognkortet ,
da finner jeg det
Fant bare dette:
https://no.wikipedia.org/wiki/BMW_X3

Edit:
Er vel utseende som teller - design.

I intervjuet hjemme hos Irene/BMW-vitnet, ser jeg tydelig at hun har sans for design.

Og hvor vanskelig er det egentlig å se at en bil er rød, at det er en BMW med prangende grill, sølvfarget bensinlokk. Og videre lese "X3" bak på bilen, når man faktisk leter etter kjennemerker idet bilen kjører avgårde...?

Skal forresten hilse fra min mor og si at Jayces uttalelser var krenkende
Senast redigerad av Havhest 2022-03-29 kl. 14:26.
Citera
2022-03-29, 14:24
Avslutad
Citat:
Fant bare dette:
https://no.wikipedia.org/wiki/BMW_X3
Takk, den første lenka du sendte og slettet var utmerket, kobler det opp mot bilene , logger inn på vegvesen.no og får alle data

Enkelt og greit

Men Politiet har nok gjort dette før meg, og funnet ut at dette er et blindspor

Hva om bilen hadde danske, svenske, latviske, lituaiske, polske skilt, da sliter jeg
men det gjør ikke Politiet.
bare for å spekulere i denne bilen sett av disse to damene, noe har de sett , tviler ikke , tidsperspektivet stemmer jo ikke, sier alle her, hva om dette var helt ukjente personer i området som kjører feil og bevisst unngår å bli fanget på kamera?
Senast redigerad av Extremadura 2022-03-29 kl. 14:28.
Citera
2022-03-29, 14:30
Avslutad
Citat:
Takk, den første lenka du sendte og slettet var utmerket, kobler det opp mot bilene , logger inn på vegvesen.no og får alle data

Enkelt og greit

Hva om bilen hadde danske, svenske, latviske, lituaiske, polske skilt, da sliter jeg
men det gjør ikke Politiet
Ok, her er forrige lenke:
https://www.bmw.no/no/all-models/3-series.html
Jeg har ikke peiling på biler. Jeg bare forsvarer min mor
Citera
2022-03-29, 14:53
Avslutad
Citat:

Enkelt og greit

men det gjør ikke Politiet.
bare for å spekulere i denne bilen sett av disse to damene, noe har de sett , tviler ikke , tidsperspektivet stemmer jo ikke, sier alle her, hva om dette var helt ukjente personer i området som kjører feil og bevisst unngår å bli fanget på kamera?
Ja, det er betryggende, at politiet ikke står fast, selv om bilen er utenlandsk.

En annen ting..
Vet ikke hvordan det passer med klokkeslettene (husker ikke klokkeslettet bilen ble observert i Ås), men hva om trusselbrevet ikke ble plassert i S4, og at åstedet ikke ble staget, før GMene hadde fått transportert AEH til bestemmelsesstedet.

Det ville også "sette ned risiko", tenker jeg.

Med AEH i baksetet, neddopet på piller og alkohol, kunne de hatt mulighet til å snakke seg ut av situasjonen, påstått at AEH selv hadde bedt om å være med i bilen.

Uansett mindre risiko, litt samme modus som Osen/Slengesol-kidnapperne muligens.

Da snakker vi om utspekulerte gjerningspersoner, hvor de påstår at ofrene selv har bedt om å bli utsatt for handlingen.
Senast redigerad av Havhest 2022-03-29 kl. 14:59.
Citera
2022-03-29, 15:14
Medlem
Citat:

I intervjuet hjemme hos Irene/BMW-vitnet, ser jeg tydelig at hun har sans for design.

Og hvor vanskelig er det egentlig å se at en bil er rød, at det er en BMW med prangende grill, sølvfarget bensinlokk. Og videre lese "X3" bak på bilen, når man faktisk leter etter kjennemerker idet bilen kjører avgårde...?

Men Ås-kvinnen har fortalt at hun var opptatt av å holde øyekontakt med passasjeren i baksetet da bilen kjørte videre.

De skal til og med ha holdt blikket helt frem til bilen forsvant lenger bort i Brekkeveien. Slik har hun forklart seg til TV2:
Når bilen kjører videre følger kvinnen i baksetet henne med blikket før bilen forsvinner ut av syne og blir borte lenger borte
Hun holdt altså blikket med passasjeren i det bilen kjørte. Lenger unna ble det enda vanskeligere å lete etter detaljer som X3 m.m.
Det skal også godt gjøres å se passasjeren gjennom bakvinduet, bagasjerommet og baksetets nakkestøtter, og holde blikket på avstand.

Forøvrig var det Ås-kvinne 2 som ble intervjuet av Se og Hør, og ikke Ås-kvinne 1 som du antyder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in