2022-03-29, 10:10
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
FUP är belagd med sekretess. Jag begärde prövning av den igår och fick besked nu på morgonen att de påbörjat den.

Lägger upp stämningsansökan så länge.

Stockholms tingsrätt:

Sjukt. De måste väl släppa FUP inom sin tid ivf? Maska om BO antar jag? Men de får sätta lite fart
Citera
2022-03-29, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Sjukt. De måste väl släppa FUP inom sin tid ivf? Maska om BO antar jag? Men de får sätta lite fart

Ja, de kommer släppa den. Och det handlar garanterat om att värna BO:s integritet.
Citera
2022-03-29, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
FUP är belagd med sekretess. Jag begärde prövning av den igår och fick besked nu på morgonen att de påbörjat den.

Lägger upp stämningsansökan så länge.

Stockholms tingsrätt:
Polisen verkar ha haft bra övervakning över gärningsmännen iallafall. Ljud och bild. Kommer nog bli kul att läsa fupen
Citera
2022-03-29, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derfilo999
Polisen verkar ha haft bra övervakning över gärningsmännen iallafall. Ljud och bild. Kommer nog bli kul att läsa fupen

Det har polisen verkligen haft. Man kan tycka med tanke på all bevis polisen verkar ha samlat på sig under en längre tid att en av Stockholms ledande kriminella personer borde ha anat att något var på gång.

”– Vi var redo helt enkelt för att de skulle komma. Vi visste vilken bil som skulle komma och vilka personer som satt i den, säger polisen Milosz som ledde insatsen och som av säkerhetsskäl inte vill gå ut med sitt efternamn.”

”Insatsen var resultatet efter omkring tre månaders spaning, ledd av polisen i Solna. I samband med att en ledande kriminell i norra Stockholm avtjänat ett längre fängelsestraff inleddes en riktad insats mot den utpekade ledaren och hans nätverk.”

”I november hade misstankarna byggts upp tillräckligt för att komma åt nätverkets kärna, de som var huvudmålet för den hemliga spaningen.
Polisen hade då genom hemlig övervakning följt de misstänkta och kunnat höra när de samlades utomhus och diskuterade sina brottsplaner, enligt misstankarna.”
Citera
2022-03-29, 11:14
Medlem
FUP:en är tillgänglig!
Citera
2022-03-29, 11:20
Medlem
https://easyuploader.io/EKJG45VdqYlDmyQ

Trevlig läsning!
Senast redigerad av Puckypent 2022-03-29 kl. 11:21. Anledning: Tillägg
Citera
2022-03-29, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Äsch det står ju här i stämningsansökan vem dom drabbade är.
Citera
2022-03-29, 13:10
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puckypent

Trevlig läsning!
Tackar för bidraget.
Citera
2022-03-29, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Det har polisen verkligen haft. Man kan tycka med tanke på all bevis polisen verkar ha samlat på sig under en längre tid att en av Stockholms ledande kriminella personer borde ha anat att något var på gång.

”– Vi var redo helt enkelt för att de skulle komma. Vi visste vilken bil som skulle komma och vilka personer som satt i den, säger polisen Milosz som ledde insatsen och som av säkerhetsskäl inte vill gå ut med sitt efternamn.”

”Insatsen var resultatet efter omkring tre månaders spaning, ledd av polisen i Solna. I samband med att en ledande kriminell i norra Stockholm avtjänat ett längre fängelsestraff inleddes en riktad insats mot den utpekade ledaren och hans nätverk.”

”I november hade misstankarna byggts upp tillräckligt för att komma åt nätverkets kärna, de som var huvudmålet för den hemliga spaningen.
Polisen hade då genom hemlig övervakning följt de misstänkta och kunnat höra när de samlades utomhus och diskuterade sina brottsplaner, enligt misstankarna.”

Intervjun med insatsledaren "Milosz" är väldigt talande:

– Varför jobbar ni inte så här i vanliga fall då?

(Milosz tittar snett upp till höger och blundar sedan länge)

– Amen det är en väldigt prekär situation i Stockholm speciellt, alltså vi har ett otroooligt högt tryck... ja det är grova våldsbrott varje dag i princip.

Jomenvisst sörru. Hur skulle det se ut om vanliga medborgare fick samma uppbackning av polisen som miljardärerna? Skulle så klart inte funka, det fattar väl vem som helst liksom!

Men att snutfittorna älskar att fjäska för folk med pengar och makt visste vi ju redan.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/atta-personer-atalas-skulle-rana-foretagare-i-hemmet

Själv tycker jag inte ett dugg synd om den här skräpmatskrängande miljardären till vulgär utsugare. Hoppas brushorna sköter det hela lite snyggare nästa gång! Övning ger färdighet.
Citera
2022-03-29, 13:54
Medlem
oceandrives avatar
Kul att dom går runt med damväskor, planerar att stjäla damväskor och köper dambyxor på Jula.
Citera
2022-03-29, 14:00
Medlem
Har läst/hört lite om detta fall nyligt och undrar om någon vet mer exakt "hur" polisens spaning på dessa personer utförts?🤔 Alltså det lär knappast "bara vara" signalspaning/masttömning/mobilavlyssning eller? Här borde dom väl nästan ha använt sig av "hemlig rumsavlyssning" (planterat i deras hem/fordon)?
Hoppas att jag inte missade nåt om det nu när jag skummade igenom svaren i tråden... Isf ber jag om ursäkt vid upprepning!
Citera
2022-03-29, 14:41
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puckypent

Trevlig läsning!

STORT tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera