2022-03-29, 09:33
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av optimst
Nej, man gav alla sina kärnvapen till Ryssland i utbyte mot att Ryssland skulle lova att respektera Ukrainas gränser.

Gick ju sisådär.

Säkert? Ja det är i så fall sjukt.. läste att Ukraina på 90 talet var tredje ledande inom kärnvapen.
Citera
2022-03-29, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lundaelev
Jag blir riktigt kränkt av mottagandet av invandrare. Visst jag kan förstå att vi tar emot LITE, men fan 300’000 är helt orimligt! Max 30’000.

Det är heller inte bara att vi är snälla att ta emot utan de får en jövla massa. Gratis kollektivtrafik, förlåt men jag har gått i skolan i nästan hela mitt liv och kommer också arbeta hela mitt liv typ för detta landet. Men nejdå, jag ska inte få det gratis utan de personerna som kommer hit utan ha gjort något. Tandvården ska de också få gratis, fast vi som betalar skatt ska betala för.

Det roligaste var nog ett scenario i mitt universitet. Matsalen ger mat till invandrare från Ukraina varje dag en viss tid, dagarna vi äter den tiden(som sker två gånger i veckan) få vi ingen mat.

Helvete alltså, trodde det daltades mycket med invandrare från Mellanöstern.

Sen vill typ staten att folk ska ha personer i sina hem? Vi betalar ju redan miljarder till deras land, nu också deras folk.

Om du är i åldern som är normal för att vara student, så är du fortfarande en "parasit". Du är på stort minus. Flyktingarna har inte kostat någonting för Sverige innan de dyker upp.
Citera
2022-03-29, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudwigVon
Jasså har du bytt färg? Igår var det ju någon i tråden som orkat gå igenom din posthistorik och citerade hur du sponsrade NMR mm
Svårt att ta dig på allvar när du uppenbart har lätt för att ljuga.
Har man en vinglig politisk åsikt utan egen grundideologi så är gamla inlägg alltid ett aber för trovärdigheten. Då kan t.om Trump få bli liberal och Putin stolt NMR:are i en salig blandning av politisk okunskap och noll koll på läget. T.om Ukraina anses ju startat kriget enligt många proryssar vilket säger allt om mångas sviktande omdöme.
Citera
2022-03-29, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Ja inom överskådlig tid så är Ryssland militärt det enda hotet. På längre sikt och desto större hot mot den svenska nationen är den demografiska omvandlingen av landet - för de som inte vill att Sverige ska bli ett typiskt MENA-land. Men många kanske tycker det är toppen eller åtminstone ok, eller så förstår folk helt enkelt inte vad demografi är för något.

Kanske men Ukraina kan kanske fixa det också genom flera unga ukrainskor kommer hit. Nu tror jag inte på det demografiska hotet. Då personer som kommer hit blir ofta svenskar på 2-3 generationer. Men den som lever får se. Det ryska hotet känns mer akut.
Citera
2022-03-29, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Ryssland rullar nu in helt nya vapen efter libysk ökenkrigsmodell. En kulpsruta på en pickup, sen är det bara att köra.
Desperation någon?

https://twitter.com/FriaUkraina/status/1508554195556786177

Ryska armén liknar mer och mer en somalisk gerilla.
Kulspruta på pickup, kvarlämnade lik, kaos och svineri.
Ryssland skämmer ut sig, visar sitt rätta jag.

Studera noga och glöm aldrig.
Citera
2022-03-29, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Ryska soldaternas förvirring: "Du har blandat ihop allt"

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/ryska-soldaternas-f%C3%B6rvirring-du-har-blandat-ihop-allt/ar-AAVBNjj?ocid=msedgntp&cvid=ff46cb06cd3d47ed9d2378c f172ba203

Förvirring bland ryska soldater i ljudklipp
Att kommunikationen mellan ryska styrkor är okrypterade har också gjort det möjligt för amatörer att avlyssna samtalen och nu har Washington Post tagit del av en inspelning som vittnar om stor förvirring bland de ryska soldaterna.

I ljudklippet hörs två soldater, vars kodnamn ska vara "Baikal" och "Exchange".

– Baikal, det här är Exchange, kom, säger den ena soldaten flera gånger innan han till slut får svar:

– Vilket Exchange? Vem är Exchange?, frågar den svarande soldaten.

– Baikal, det här är Exchange, kom, säger den förste, varpå den andre säger:

– Vad menar du? Exchange? Jag är Exchange! Du har blandat ihop allt!

Vilket fiasko ryssen lyckats med, inför hela världen Det är värre än i de vildaste fantasier

Mitt i misären, kan vi glädjas åt detta.
Den här förnedringen glömmer världen aldrig.
Citera
2022-03-29, 09:40
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Ryska armén liknar mer och mer en somalisk gerilla.
Kulspruta på pickup, kvarlämnade lik, kaos och svineri.
Ryssland skämmer ut sig, visar sitt rätta jag.

Studera noga och glöm aldrig.

De kör väl KIA Picanto med kulsprutan i skuffen så de kan skjuta när de tar till schappen. Härliga krigare.
Citera
2022-03-29, 09:41
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vall370
Kadyrov har blivit befordrad till general i den rysska armén. Medans hans tappra krigare i tiktok-battaljonen skjuter på imaginära Azov-soldater i mariupol så kämpar han tappert med att spela in tiktok-videos i Vitryssland.
Lukasjenko har fortfarande inte blivit överste i den sovjetiska armén, kanske han borde lägga manken till att skapa ett tiktok-konto och lägga upp några videos så han äntligen kan bli befordrad till överste
https://twitter.com/NeilPHauer/status/1508426419273142278?s=20&t=MMAnKI1dunDV9x7f64nsmQ
Ja, hörde talas om det där? Måste varit bittert att ha krupit för Putin och lytt hans minsta vink i över 20 år för att sedan bara bli förbisprungen av en bortskämd rikemansson som arrangerar MMA-läggmatcher med sig själv i huvudrollen, på tv hemma i Tjetjenien?
https://www.youtube.com/watch?v=1JNtiO7nhmo
Citat:
Lukashenko: Putin promised me rank of colonel
Kadyrov må vara bra på spela ut sina egna grottmänniskor mot varandra men militärstrategiskt ger han intryck av att vara en jävla idiot (döma av hur hans "fruktade elitkrigare" ganska konsekvent blivit utraderade av ukrainarna...) som borde stanna hemma på Tiktok istället för att leka Napoleon i den ryska armén. Men med tanke på hur Putins generaler skött sig hittills så passar en klåpar-wannabe alldeles utmärkt in?
https://kyivindependent.com/uncategorized/the-destruction-of-a-convoy-of-chechen-special-forces-near-hostomel-on-feb-26-officially-confirmed-b y-the-presidents-office/
Citat:
The destruction of a convoy of Chechen special forces near Hostomel on Feb. 26 officially confirmed by the President’s Office.
Citera
2022-03-29, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ryssland fejkar eftergifter för att minska trycket på västs militära stöd till Ukraina. Samtidigt vill man ge Macron och andra stolpskott stöd för att försöka pressa Ukraina till en uppgörelse där Ryssland kan hämta luft och sedan efter några år gå till förnyad attack.
Möjligt men tror inte stödet från väst till Ukraina minskar bara för att Ryssland pratar förhandlingar. Så i det fallet kommer putin inte att lyckas då jag tror det militära stödet från väst snarare ökar för att på så sätt sätta än mer press på putin. Ingen litar ju eller har minsta förtroende för den lille mannen i Kreml.
Citera
2022-03-29, 09:48
Medlem
Citat:
Ryssland rullar nu in helt nya vapen efter libysk ökenkrigsmodell. En kulpsruta på en pickup, sen är det bara att köra.
Desperation någon?

Inte om jag vet om videon är sann. så är det lysande vapensystem när det gäller snabb framryckning. Ukrainarna får ju omgjorda bilar från till ex Ukraina. Om jag förstår rätt så gillar Ukrainarna dessa lättare bilar mer än de amerikanska humvees de har fått från USA.
Citera
2022-03-29, 09:52
Medlem
Citat:
Desperation någon?

Är det inte förstärkningen från Syrien som har kommit fram?
Citera
2022-03-29, 09:52
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Säkert? Ja det är i så fall sjukt.. läste att Ukraina på 90 talet var tredje ledande inom kärnvapen.

Ja det var efter Sovjetunionens fall. De kärnvapen som Sovjet hade var utplacerade i Ryssland, Kazakstan och Ukraina (möjligen också Vitryssland, kommer ej ihåg exakt).

Ryssland övertog kärnvapnen i utbyte mot att Ukrainas gränser lovades att respekteras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in