2022-03-28, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmen87
Jag killgissar att han var frisk och många lärare på skolan sjukt politiska i sin tjänsteutövning. Latin skolan är ökänd för detta. Den skola alla som inte är vänster spontant vet att man aldrig vill gå på eller ens barn ska gå på. Skolbyggnaden är rosa (!)

Killgissar? nytt ord..
gissar du?
Skolbyggnaden är Gul.
Inget bra att du bedriver nån typ av propaganda, som är helt osann.
Varför?
Latin skolan är populär och har på intet vis bedrivit nån typ av hjärntvätts-undervisning.
Mördaren ville självmant söka in där, hans eget val,ju
Vad är det med dig?
Senast redigerad av moshes 2022-03-28 kl. 22:41.
Citera
2022-03-28, 22:44
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag är fortfarande inne på psykos, vanföreställningar, tvångstankar... you name it. Kanske missbruk av nåt slag också (anabola steroider). En helt skruvad gärning.
Jepp, ibland finns det inga rationella externa förklaringar. Vissa människor blir sinnessjuka & våldsamma helt enkelt. Omöjligt att skydda sig mot allt.

Den enda politiska effekten jag möjligtvis kan se av detta är den debatt som kommer att uppstå ifall det visar sig att han sökt psykiatrisk hjälp, men hamnat i en flera år lång kö.
Citera
2022-03-28, 22:57
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Jag har i tidigare inlägg framfört att jag tror detta är en autist. Närmare diagnosticering tarvar att man träffar honom.

Anabola i ”muskelbyggardos” ger ffa tillväxt av pectoralis, deltoideus och biceps/triceps. Stämmer med bilder på honom, han växte ju väl fort.

En sådan dos har oxå en påverkan på affekter, ffa aggression.

(Bankrånare har använt anabola för att locka fram ”djuret” i sig inför ”arbetsuppgiften”.)

Anabola + autism är en utomordentligt dålig combo, ger en extremt lättkränkt individ - utan stubin.

Återigen - detta är mina spekulationer

Ja någon form av diagnos/funktionsnedsättning kan man gissa att han har.
Om det är så pass allvarligt att han får vård istället för fängelse får vi väl svar på senare.
Citera
2022-03-28, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja någon form av diagnos/funktionsnedsättning kan man gissa att han har.
Om det är så pass allvarligt att han får vård istället för fängelse får vi väl svar på senare.
Man får inte rättspsykiatrisk vård pga "diagnos/funktionnedsättning". Det krävs mer än så. Annars hade fängelserna varit halvtomma istället för knökfulla. 😉
Senast redigerad av Picasso2 2022-03-28 kl. 23:02.
Citera
2022-03-28, 23:05
Medlem
Intervju med Agnetha Fredin, enhetschef för elevhälsan Malmö

”Man har stärkt upp med psykologer och kuratorer, som finns i skolans lokaler och på skolgården.”

Intervju med Agnetha Fredin, enhetschef för elevhälsan Malmö

https://sverigesradio.se/artikel/en-vecka-efter-skoldadet-i-malmo-en-sorg-for-skolan
Citera
2022-03-28, 23:05
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Man får inte rättspsykiatrisk vård pga "diagnos/funktionnedsättning". Det krävs mer än så. Annars hade fängelserna varit halvtomma istället för knökfulla. 😉

Ja, de flesta som sitter i fängelse har någon form av "störning".
Om det blir fängelse så ska det bli intressant att se om en 18 åring får livstid.
Citera
2022-03-28, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja, de flesta som sitter i fängelse har någon form av "störning".
Om det blir fängelse så ska det bli intressant att se om en 18 åring får livstid.
Tror han får livstid (om vård utesluts). Både pga uppsåt men även den relativt långa dödsångesten hos framförallt offer nr två som försökte komma undan. Även om allt tog bara ett par minuter så är det lång tid. Staten kommer statuera exempel nu när nya lagen trätt i kraft. Dock tror jag mer på vård utan att veta ett skit om killen.
Citera
2022-03-28, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Killgissar? nytt ord..
gissar du?
Skolbyggnaden är Gul.
Inget bra att du bedriver nån typ av propaganda, som är helt osann.
Varför?
Latin skolan är populär och har på intet vis bedrivit nån typ av hjärntvätts-undervisning.
Mördaren ville självmant söka in där, hans eget val,ju
Vad är det med dig?
rosa sist jag såg den. det var visserligen länge sen.
Latin skolan är populär ja. Men inte bland alla. Den har sin inriktning
Jag bedriver ingen propaganda men eftersom vi inte får veta nåt av polisen som vanligt så får man ju gissa. Man kan gissa helt fel eller helt rätt. Jag gissar/spekulerar, ok ?!
Citera
2022-03-28, 23:41
Medlem
Citat:
Jag killgissar att han var frisk och många lärare på skolan sjukt politiska i sin tjänsteutövning. Latin skolan är ökänd för detta. Den skola alla som inte är vänster spontant vet att man aldrig vill gå på eller ens barn ska gå på. Skolbyggnaden är rosa (!)

Skolbyggnaden är gul
Citera
2022-03-28, 23:41
Medlem
Citat:
rosa sist jag såg den. det var visserligen länge sen.
Latin skolan är populär ja. Men inte bland alla. Den har sin inriktning
Jag bedriver ingen propaganda men eftersom vi inte får veta nåt av polisen som vanligt så får man ju gissa. Man kan gissa helt fel eller helt rätt. Jag gissar/spekulerar, ok ?!
du är ingen Malmöbo -el ens satt din fot här den saken är klar.
Skolbyggnaden har aldrig varit rosa, antar du struttar ikring med rosa glasögon så det förklarar din
besatthet i rosa.
Zlatan Ibrahimovic ägde en gång en rosa villa, det är dock ingen skolbyggnad.
Klart du får skriva vad du vill men när du bluffar så får du räkna med rättelser.
Du verkar inte ha förstått att Malmö är väldigt blandat, dvs tradtionellt sett så är skolorna fyllda av olika typer av lärare olika elever som självklart har olika bakgrunder.
En sann skåning har inget problem med detta,
vi skåningar som skulle tvångs- deporteras av svenskarna till Litauen. Gömt men aldrig glömt!
Därför bedömer man mänskor utifrån deras personlighet inte utifrån ytligheter.

Ber om ursäkt att vissa bokstäver blir fel-har en liten fyrbent vän som gillar trampa på tangenterna.
Intoleranta enfaldiga mänskor passar inte in i Malmö
Senast redigerad av moshes 2022-03-28 kl. 23:52.
Citera
2022-03-28, 23:43
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:

Så är det. Det ska mycket till. Pågående psykos under mordet, eller schizofrenidiagnos. Då är man aldrig frisk. Högst sällan har man endast EN diagnos. Minst två eller flera är det vanligaste. Sen har alla sin egen personlighet på det. Man kollar vilken störning som är mest dominant. Medicinerar efter det. Ingen människa är den andra lik även om man har samma störningar. Ett jäkla experimenterande blir det. Inte säkert de nånsin hittar rätt, tyvärr.
Citera
2022-03-28, 23:45
Medlem
Citat:
Du har nog sett fel. Södra Latin i Sthlm är rosa (el röd om man så vill) och Malmö latin är gul. Man måste läsa texten när man googlar runt 😉
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in