2022-03-28, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
https://www.youtube.com/watch?v=CUTyQfev3Ss

Okey det var bra av dig att hitta detta. Detta kommer att bli ett impopulärt krig även i Ryssland. Och det kommer att splittra Ryssland.
Citera
2022-03-28, 21:57
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Så det är ryssland som bestämmer vilka länder som ska få finnas?

Om Finland under det kalla kriget hade haft "Zelenskyj" som regeringschef så hade det antingen blivit en del av Sovjetunionen, eller helt förstört. Nu valde dock Finland att navigera på ett klokt sätt - som gynnade folket och nationen.
Citera
2022-03-28, 21:58
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lazarevich
Anledningen är att avmilitariseringen och avnazifieringen av Ukraina, samt inrättandet av en neutral position för landet är en existentiell fråga för den ryska staten då Ukraina blivit en språngbräda för USAs angrepp på Ryssland.

Du har inte hämtat din senaste arbetsorder från Moskva ännu. Kravet på "avnazifiering" har nu slopats:

Citat:
Russia no longer demanding Ukraine be ‘denazified’ in ceasefire talks

https://www.ft.com/content/7f14efe8-2f4c-47a2-aa6b-9a755a39b626
Citat:
Ryssland kräver inte länge att Ukraina ska ”avnazifieras” och är beredda att låta landet gå med i EU. Motkravet är att Ukraina ska förbli militärt alliansfritt. Det uppger flera källor med insyn i de pågående förhandlingarna för Financial Times.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lVmoXy/liverapportering-spanda-laget-kring-ukraina
Citera
2022-03-28, 21:58
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Jag har inte tillgång till hela texten på FT men jag gissar på bullshit som förra gången. Andra medier skriver att Putin inte verkar redo för kompromisser.
Han ska väl bomba lite fler barn i öst först

Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Bra att de gör nytta hos fronttrupperna! De killarna hatar ryssar så mycket att de aldrig kommer att ge upp.

Man blir rörd i hjärtat att se svenska pansarskott i fält.
Citera
2022-03-28, 22:00
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Nordkoreas ekonomiska oberoende
🤣
Du har ju humor

Faktiskt😀
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Man blir rörd i hjärtat att se svenska pansarskott i fält.

Det framgår nu att krav på demilitarisering/ nedrustning kvarstår så det blir inget nu heller
Citera
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
https://www.youtube.com/watch?v=CUTyQfev3Ss

Var det nån av ryska officiella kanalerna?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Idiot.
Kina, Brasilien,
Iran? Hela Asien mer eller mindre förutom Japan. Usa äger inte världen vet du.

Du menar att dessa länder är beredda att kasta sitt eget folks välstånd ner i ett svart hål?

För vad? För att dom gillar den dekadenta ryska livsstilen och Putlers falskhet kanske?
Citera
2022-03-28, 22:01
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Jag börjar också tro det! Om det nu stämmer det som framkommit nu. Och dessutom började de backa från Kiev idag, (eller igår?) innan man läste om vändningen. Han har inte synts till på länge och hans närmaste har också varit ganska osynliga. Jävla soppa, tänker väldigt mycket på alla (oskyldiga) människor som bor i Ryssland och inte har nåt med allt detta att göra. Hoppas han är borta.
Är det inte väldigt svårt att dölja?

Jag tänker att det borde ha läckts från någon intern källa, hade varit en annan femma om vi inte har den teknologin som vi har idag.

Jag tror, tyvärr, att han sitter i sin bunker som i vanlig ordning. Folk trodde att Kim Jong Un var död förra året då man hade inte sett honom på ett tag, lik förbannat så var inte så fallet.

Jag håller tummarna att du har rätt. Det blir isåfall att ta fram en fin champagne till helgen och skåla för det ukrainska folket.
Citera
2022-03-28, 22:02
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Det framgår nu att krav på demilitarisering/ nedrustning kvarstår så det blir inget nu heller

Ryssarna kanske trodde dom skulle fortsätta med terrirverksamheten och sen infiltrera EU.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Bara inte mina farhågor besinnas. Ryssen rullar sakta hem i lemmeltåget varefter det kommer en liten riktad atompärla på Ukraina som tack för att man hugger ryska krigsfångar i ögonen med en dolk

Hoppas jag har fel. Men jag brukar ha rätt.

tror du har fel. men man vet ju aldrig.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lazarevich
I grunden handlar de flesta krig och konflikter om ekonomi. Det handlar i detta fall om de amerikanska bolagens möjlighet att tjäna pengar och att angripa Ryssland genom Ukraina med start 2014 (förstås med ett förspel mycket längre än så; USA pumpade ju in 5 miljarder dollar för regime change i Ukraina innan den sedan kom 2014) är förstås listigt då de ukrainska nationalisterna och nazisterna är perfekta allierade till USA-imperialismen och nu bryter EU med Ryssland och hamnar helt i händerna på USAs kapital.

Problemet är att det är ganska farligt, rent säkerhetspolitiskt. Japanerna angrep Pearl Harbor därför att USA isolerade Japan från världshandeln. Nu är Ryssland inte isolerat och det har enorma inhemska resurser, men sanktionspolitikens konsekvenser kan bli ganska otrevliga.

Jada jada jada inget tyder på att USA på något sätt haft för avsikt att angripa Ryssland. Hade de velat det hade de kunnat göra det för längesen. Eller varför inte nu, eftersom Rysslands militära förmåga visat sig minst sagt halta. Men USA kommer inte angripa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in