2022-03-28, 21:52
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyUW
Vet inte vad du pratar om. Rysslands krav är:

- Inte gå med i Nato - i princip klart
- Krim erkänns ryskt - i princip klart
- Ukraina slutar bomba/mörda Donbas som ska vara självständigt - Diskuteras
- CIAs Azov i öster avvecklas/dödas - Klart, vilket även är bra för Ukraina/Zelenskyy.
- Inga tunga vapen i Ukraina - Klart, utraderade

Så om båda sidor gräver ned sig några veckor till så lär det väl bli så när alla tröttnar.

Sen får man väl se om CIA godkänner det eller om man fortsätter vräka in pengar och vapen och träna egna miliser för att försöka hålla igång ett lågintensivt gerillakrig och dödspatruller åratal framåt som i mellanöstern och sydamerika, men det borde väl EU sätta stopp för i så fall kan man hoppas på.

Ukraina kommer inte gå med på någonting av det du säger!
Jag tror Putin är död, ingen protesterar eller bevisar att jag har fel.
Aldrig att Putin skulle vara så här osynlig just nu när ryska militärerna behöver som mest med pepp.
Citera
Medlem
Det är dag 33 av invasionen och jag försöker hitta information om oenigheten som fanns och finns inom den ryska militärledningen och politiska ledningen.

Något ryskt TV-program skall ha gått där en militär rådgivare öppet säger att "han befarade det skulle bli det värsta scenariot".

Så utan tvekan förekommer diskussioner i Ryssland och ju längre kriget pågår, ju mer santionerna biter i RÖVEN, så kommer kriget att bli impopulärt.
Citera
Medlem
Rainmans avatar
Putin gömmer sig i bunkern och medddelar att det är ok för ukraina att ansöka om eu medlemskap?
Citera
2022-03-28, 21:53
Medlem
StigaSols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lazarevich
Att Ryssland skulle ha försökt ta Kiev i nån slags blixtkrig är en västerländsk propagandahistoria. Ryssland upprätthåller Ukraina norr om staden, ser till så att ledarskapet, dess hemvärnsgubbar och folket tröttas ut och flyr landet - sedan flyttas fronten i öster hela tiden västerut. Moskva sysslar inte med blixtkrig, det är inne i en lång marsch för att återupprätta det historiska Ryssland.

Två dagar skulle det ta, gick ju sådär. Ta och ring till ryska försvarsdepartementet och dela med dig av din ypperliga kunskap kring kriget.
Citera
2022-03-28, 21:53
Medlem
Ja, där kom det. Expressen orkade läsa lite längre än Aftonbladet.
Samma krav som från början

Citat:
Därutöver ska landet också nedrustas för att ”inte utgöra ett hot” för Ryssland.
Citera
2022-03-28, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Njae, vad skulle du själv föreslå för genidrag för att rädda den fritt fallande valutan?sluta kalla varje människa för Rydström så fort du blir ifrågasatt, uttrycket blir lika urvattnat som när folk kallar varann för pedofiler på forumet.

Eu och G7 har sagt nej. Men vi vet ju vem som dikterar detta, köparen eller säljaren.

Jag kan inte se att det inte går genom men den som
Lever får se.

Avsluta kriget, dra tillbaka sina trupper från ukrainskt territorium och låt Putin lämna makten fredligt.
Det är det enda som kommer rädda den ryska valutan, den ryska ekonomin och det ryska folket.

Jag har inte blivit ifrågasatt, jag ifrågasätter dig och din uppenbart naiva inställning till ekonomi och världen öht.
Citera
2022-03-28, 21:54
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Något ryskt TV-program skall ha gått där en militär rådgivare öppet säger att "han befarade det skulle bli det värsta scenariot".

https://www.youtube.com/watch?v=CUTyQfev3Ss
Citera
2022-03-28, 21:55
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Han borde ha visat sig via länk, jag är snarare övertygad om att Putin är död tills någon bevisar motsatsen.

Jag börjar också tro det! Om det nu stämmer det som framkommit nu. Och dessutom började de backa från Kiev idag, (eller igår?) innan man läste om vändningen. Han har inte synts till på länge och hans närmaste har också varit ganska osynliga. Jävla soppa, tänker väldigt mycket på alla (oskyldiga) människor som bor i Ryssland och inte har nåt med allt detta att göra. Hoppas han är borta.
Citera
2022-03-28, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rainman
Putin gömmer sig i bunkern och medddelar att det är ok för ukraina att ansöka om eu medlemskap?

Nej, det är bullshit som förra gången
Citera
2022-03-28, 21:56
Medlem
Citat:
Ja, Finland är ju ett bra exempel. Den finska nationella mytologin glömmer gärna att Finland kapitulerade efter 105 dagar och förlorade mer mark än vad Stalin ville förhandla sig till före han iscensatte den speciella operationen. Vi får väl hoppas att Ukraina är lika framgångsrik som Finland var!

Jag tror vi alla minns hur otroligt bra det också gick med den "specialoperationen", med enorma ryska förluster. Skulle gå fort och lätt det med..... 🤣
Citera
2022-03-28, 21:56
Medlem
Citat:
Ja, Finland är ju ett bra exempel. Den finska nationella mytologin glömmer gärna att Finland kapitulerade efter 105 dagar och förlorade mer mark än vad Stalin ville förhandla sig till före han iscensatte den speciella operationen. Vi får väl hoppas att Ukraina är lika framgångsrik som Finland var!

Finland hade väldigt små resurser. Dom hade bara en bra taktik och mycket dugliga officerare och ett folk som var envisa.

Ukraina kanske inte har samma PERKELE---SISU, men dom har blivit mer enade än någonsin och dom har ganska stora resurser. Dom bygger en stark krigsmakt fast jag kan säga att deras flygvapen nog inte tillhör dom bästa.
Citera
2022-03-28, 21:57
Medlem
Citat:
Det är helt meningslöst att läsa västerländsk propagandamedia då det finns TASS och RT, som ger sanningen om konflikten och den ryska positionen.

"Russian presidential spokesman Dmitry Peskov has described as important the very instance of plans for face-to-face talks between Russian and Ukrainian delegations, but the Kremlin sees no progress for the time being."
https://tass.com/world/1428253

Ha ha vilken jävla dåre du är!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in