2022-03-28, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Men det var inte det han påstod. Han påstod att det räcker med en tomhylsa som hamnar på fel sida gränsen.

Självklart vill inte någon vara granne med ett så farligt land, då det skulle utgöra ett existentiellt hot av extrema mått.

Ni får helt enkelt lugna ner er med överdrifter och lögner eller finna er i att ni bekräftar Putins verklighetsbeskrivning när ni inte gör det.
Du behöver inte bunta ihop mig med andra användare. Jag har inte överdrivit.

NATO är inte ett hot mot Ryssland, och Putin kan räkna med ett proportionellt svar om han skulle hitta på dumheter i ett NATO-land.
Citera
2022-03-28, 17:07
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Jo, när man betraktar saken nyktert så är det givetvis så att ryska soldater ska behandlas väl och enligt genevekonventionen. Det är ändå det vår civilisation vilar på.

Jag säger inte att det är rätt men jag kan heller inte sätta mig in i ukrainarnas lidande och på tryggt avstånd predika vad som är korrekt att göra när de går igenom sådant här helvetiskt lidande.
Överlag verkar ukrainarna behandla ryssarna väl, det hedrar dem.

Oavsett, så kommer Ukraina aldrig uppnå ryssarnas nya skräpstatus.

Ja som enskild soldat så kan man helt förstå det. Det har ju kommit en del suspekta uttalanden från Ukrainsk ledning så jag tror nog att ryssarna behandlar rätt illa, och tror att ukrainska fångar också behandlas rätt illa. Krig förråar. Ryssland böjrade bomba städer så, släppte nog en del hämningar hos ukraina och börjar behandla ryssar illa så börjar ryssar behandlar ukraina illa ganska snart så spelar det ingen roll om vem som började.

Det är jävligt lätt att på avstånd att predika det är det. Men jag tycker de kan vara på sin plats av västliga ledare att ens fortsatta finansella stöd och vapen är villkorat med att man följer krigets lagar.
Citera
2022-03-28, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Ja, när han förtydligade sitt svar så framgick det tack. Det är bra att han har en liten passupp som dig som fäktar vidare.

Och nej, jag tycker inte det är dubbelmoral att visa större förståelse för Ukrainas våldsammare reaktioner mot den invaderande mördaren. Lika lite som ett våldtäksoffer sparkar av pungen av sin förövare i försvar. Det är nya tider nu. Ryssland är ett bajsland och varje död ryss är ett mindre hot mot resten av oss i Europa. Lika bra du förlikar dig med att folk hatar Ryssland.

Ingen tänkande individ, åtminstone ingen som har fyllt 15 år, hatar Ryssland som land, eller ryssarna som folkgrupp. Är man däremot känslostyrd eller/och har en utveckling av hjärnan på en 12-årings nivå, kanske man faller in i sådant, och har svårt att skilja på landet/befolkningen från vad dess ledare tar för beslut. Detta, och att hålla fler tankar än 1 huvudet, underlättas så klart inte heller av den ensidiga och vinklade media-rapporteringen. Nu så här efter ”Orange Man Bad” och ”Alla som inte tagit minst 3 sprutor av just ett specefikt vaccin, är aNTivaXxers”, är det dags för detta att gå full autist över.
Citera
2022-03-28, 17:08
Medlem
DDRTVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Tro mig: Ryssland har förlorat detta.

Du kan ha rätt. Men vad jag förstått är det öppna landskap i södra Ukraina och utan flyg och tanks är det svårt att attackera in i motståndarens flyg och artilleri försvar som är nergrävt , som tex behövs för att befria Mauripol och Dunbass. Ryssen verkar satsa mer i söder nu, så kanske blir ett utnötningskrig.
Citera
2022-03-28, 17:10
Medlem
Knut-Annes avatar
Den stora ärorika panikreträtten pågår, helt enligt plan!
Geniet Putin mästerarkitekten bakom "Den stora fosterländska specialoperationen", nickar gillande.

Ryssarna drar sig tillbaka: ”Omöjligt att ta Kiev”
Flera ryska styrkor drar sig tillbaka från Kiev.
Ett tecken på att Putin gett upp försöken att erövra huvudstaden, enligt experter.
– Det skulle vara omöjligt för dem, säger överstelöjtnant Joakim Paasikivi.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/v5KJlB/ukraina-ryssland-drar-sig-tillbaka-fran-kiev
Citera
2022-03-28, 17:11
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
och här kommer en länk till samma nyhet och som är gratis att läsa.
https://politpost.com/2022/03/27/legendary-stalingrad-tank-division-destroyed-as-ukraine-reclaims-key-town/

Den anfallande ukrainska brigaden har namn av ett skogsområde i Ukraina, Kholodnyj Jar, Kalla Ravinen. Det var en självständig republik några år efter första världskriget.

Förstörd är säkert en överdrift, för en stridsvagnsdivision borde ha åtminstone 190 stridsvagnar och alla de kan inte skrota i samma by.
Citera
2022-03-28, 17:12
Medlem
Naofumis avatar
Ett nazist näste i Mariupol desinfekterat från nazister, fullt med amfetamin och andra droger. Kan tänka mig terrorn för civilbefolkning att leva under styret från nedknarkade Ukrainska nynazister i 8 år.
https://www.youtube.com/watch?v=CGamOBV-nQI
Citera
2022-03-28, 17:15
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naofumi
Ett nazist näste i Mariupol desinfekterat från nazister, fullt med amfetamin och andra droger. Kan tänka mig terrorn för civilbefolkning att leva under styret från nedknarkade Ukrainska nynazister i 8 år.
https://www.youtube.com/watch?v=CGamOBV-nQI

Så den metaforiska Flashback-termen "dödsknarkarnazister" blev verklig till slut.
Citera
2022-03-28, 17:15
Medlem
Är det inte dags att NATO synar Ryssland och låser UA`s luftrum ?
Putin må va en hänsynslös Diktator men ????
Citera
2022-03-28, 17:18
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Geniet Putin mästerarkitekten bakom "Den stora fosterländska specialoperationen", nickar gillande.

Ett tecken på att Putin gett upp försöken att erövra huvudstaden, enligt experter.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/v5KJlB/ukraina-ryssland-drar-sig-tillbaka-fran-kiev

Det är ju knappt att ryssarna kan inta Mariupol, som är en mycket mindre stad.

Ryssarna har visat sig vara mycket svagare än många kunde ana. Putin lär vara asförbannad över detta fiasko.
Citera
2022-03-28, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waltter
TV-kanalen NBC skriver att USA:s president Bidens betyg är lägre än någonsin. Det stöds av endast 30 procent av USA:s befolkning. Huvudanspråket till statschefen är hans beteende mot bakgrund av situationen i Ukraina. Amerikaner förstår vad Bidens beteende kan leda till. Amerikanerna är också irriterade över de ökade hänvisningarna till Natos atomubåtar. "Vad händer om de (president Biden och hans följe) bestämmer sig för att använda dem först?" frågar en av undersökningsdeltagarna. Ja, vad kommer att hända? Vi här i Ryssland förstår att vårt lands ledning aldrig kommer att vara först med att använda kärnvapen. Vid rodret för Ryssland står en adekvat ledare som förstår att detta inte är ett vapen, utan ett medel för avskräckning. Men samtidigt förstår vi att den allra första Nato-missil som flyger mot vårt land inte kommer att nå målet och kommer att skjutas ner. I samma sekund kommer skyddsprotokollet automatiskt att slås på, och alla Natos militärbaser kommer att förstöras på en gång. Svaret från en rysk SATAN kan kosta amerikanerna förlusten av nästan hela vapenarsenalen. Förstå detta och experter inte bara i USA utan även i Europa. Många av dem fruktar allvarligt att om Biden fortsätter sina galna upptåg, så kommer bara Ryssland, Kina och deras allierade att mötas 2023. Resten kommer att gå till historien.

Synd att de inte insåg vad beteendet kunde leda till, innan de gav makten till senile Joe och trojanen Harris. Men då var man ju förblindad av att bli av med ”Orange Man Bad” av personliga skäl, och identitets-trams, trots politisk framgång och en mer stabiliserande uttrikespolitik än någonsin.
Citera
2022-03-28, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne

Råttorna flyr visst tillbaka mot Belarus med svansen mellan benen, antar att de 2-3 dagarna är över nu då!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in