2022-03-28, 15:19
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillebananas
fan fattar ru inte, hon pröjsade för all käk i huset
nä lillen snackade om att de sökte annat boende på annan plats

Nej, jag förstod inte vad du menade därav min fråga. Men hur vet du att hon betalade för allt det? Är det inklusive all dricka? Restaurangbesök m.m? Hur vet du det isf? Sa dom det?
Vet du varför dom sökte annat boende? Jag vet också att det gjordes men vill bara höra med dig vad du fått höra. Vet du även vart de skulle flytta?
2022-03-28, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Nej, jag förstod inte vad du menade därav min fråga. Men hur vet du att hon betalade för allt det? Är det inklusive all dricka? Restaurangbesök m.m? Hur vet du det isf? Sa dom det?
Vet du varför dom sökte annat boende? Jag vet också att det gjordes men vill bara höra med dig vad du fått höra. Vet du även vart de skulle flytta?

sorry mannen men ja vet ju de lillen beretta att de va hon som betala för käket å jag gisssar att det var allt käk. men de e klart de käkade gratis på vita älgen ju
ja de sökte boende någon annnan stans för han ville bort från bållsta men då ble de strul me lillens ungar som han då inte kunde ha
2022-03-28, 15:57
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
sorry mannen men ja vet ju de lillen beretta att de va hon som betala för käket å jag gisssar att det var allt käk. men de e klart de käkade gratis på vita älgen ju
ja de sökte boende någon annnan stans för han ville bort från bållsta men då ble de strul me lillens ungar som han då inte kunde ha

Aha, tusen tack för värdefull information. Är alltid fint att få bekräftat från olika källor.

Får jag ställa fler frågor? Säg bara till om du inte orkar svara.
2022-03-28, 16:09
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Fråga du på mannnen ja svara när ja kan asså

Tack!

Det med barn o flytt har jag förstått var väldigt jobbigt, trist.

Vet du om det var många bråk om detta? Känner du till den biten om vad dom planerade ihop?
2022-03-28, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Tack!

Det med barn o flytt har jag förstått var väldigt jobbigt, trist.

Vet du om det var många bråk om detta? Känner du till den biten om vad dom planerade ihop?

Äru riktig nu va?? de klart som faan att de bråkadt för de var typ de enda lillen tjöta me men om hur han skulle göra för vad han en jorde så skullet bli fel o flytta han så sket allt annat säj och de försökkte lösa och lidia hjäöpte fakktisk allt hon kunnde men flytta lillen så ingen barna och han ville int det så synd och ja vet intr om de bråkat sjölva omdetta sen men nör vi festa så kom de framnallti så lillen var lessen och arg på dem
2022-03-28, 16:53
Medlem
När man precis trodde att den här tråden inte kunde bli märkligare…

Har aldrig i hela mitt liv sett någon skriva så knasigt som denne nykomling gör. Men jag kanske lever i en bubbla.

Vill bara poängtera att en personlighetsstörning är medfödd och ärftlig.
Sen behöver det inte innebära att den bryter ut. Vissa med EIPS har en rätt så normal barndom medan andra har en traumatisk.
Riktigt vad det beror på är ännu inte fastställt.
2022-03-28, 19:40
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
ja fria asså ja vet att hon brydde sej inte om lillen va me andra, men lillen va sotis om hon snackade me andra.
vet inte va som hände, men din andra fråga försvann men jag han läsa
hon betalade för käket det va va lillen berättade och det va hon som lagade allt käk å städa
ja brukade skämmta me lillen me att säja att de va en fin hushållerrska du skaffa

Jamän vad bra, då faller ju vissa bitar på plats.

Lydia betalade för sig genom att betala maten och genom att utföra hushållsuppgifter. Helt normalt i ett förhållande, även i ett nytt förhållande. Så nu kan det sluta att tjafsas om att L skulle bo "gratis"!

Och vi vet att Emil den kvällen var sotis för att Lydia ville åka in till Sthlms City på lördagen för att festa med någon gammal klasskompis (tjej) som fyllde år (kanske 30 eller 35 år) som hade bestämt någon Pub eller restaurang, troligen bokat bord en längre tid innan (det skulle vara flera gäster), så det gick liksom inte att alla dom skulle komma till Bålsta, så som Emil ville.

Men kan det ha gjort Lydia så himla arg (ihop med en stor mängd alkohol)?

Jag tror ju fortfarande på en tragisk olycka.
2022-03-28, 19:52
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Äru riktig nu va?? de klart som faan att de bråkadt för de var typ de enda lillen tjöta me men om hur han skulle göra för vad han en jorde så skullet bli fel o flytta han så sket allt annat säj och de försökkte lösa och lidia hjäöpte fakktisk allt hon kunnde men flytta lillen så ingen barna och han ville int det så synd och ja vet intr om de bråkat sjölva omdetta sen men nör vi festa så kom de framnallti så lillen var lessen och arg på dem

Ok, intressant. Det kan ju förklara de där orden "du har förstört allt". Om Emil hade kommit fram till att inte flytta, kanske. Lydia kanske hade letat hus/lägenheter som sjutton, och hittat något, och då "sviker" (om man kan säga så) han de planerna.

Min spekulation.
2022-03-28, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
När man precis trodde att den här tråden inte kunde bli märkligare…

Har aldrig i hela mitt liv sett någon skriva så knasigt som denne nykomling gör. Men jag kanske lever i en bubbla.

Vill bara poängtera att en personlighetsstörning är medfödd och ärftlig.
Sen behöver det inte innebära att den bryter ut. Vissa med EIPS har en rätt så normal barndom medan andra har en traumatisk.
Riktigt vad det beror på är ännu inte fastställt.

Vad en person med EIPS upplever som traumatiskt skiljer sej också. Man säger inte numer objektivt att en händelse eller skeende är traumatiskt, utan potentiellt traumatiskt.
Det handlar om hur man hanterar stress och känslor och eftersom EIPS innebär ett överflöd av det har de vanligen många fler "trauman" än normen.
2022-03-28, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Häpp, va menar du det är ju inget fel på Lida så vad ska hon rehabiliteras från ?

Svara gärna på det, utan att anmäla mej, som du gjorde när jag kommenterade ditt inlägg att du personligen skulle ha avrättat E, det är nu bortstädat av mods, men vi vet hur du tänker mr Hitman

Jag har aldrig anmält varken dej eller någon annans inlägg, det ligger inte i min natur att anmäla andra så det får du ta med mods. Hon ska väl rehabiliteras under sina år i fängelse och bli en god samhällsmedborgare till den dag hon går på våra gator som en fri kvinna.
2022-03-29, 04:22
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag vet inte vad du jämför med för mordtrådar, som inte gräver i gärningspersonens tidigare konstaterade förehavanden.

Många gillar att lyfta fram sanningen, sanningen är att Emil blev mördad.
Mördaren är dömd till ett enligt rättspraxis, om än jag anser att dödsstraff hade suttit på sin plats.

Det har bedrivits kampanjer över hur brottsoffret levt sitt liv, som om det är försvarbart att Lydia avrättade honom.

Jämförelser över att Lydia straffats för hårt.

Är människor olika mycket värda?
Krasst svar, ja. Beroende på sina handlingar.

Brottsoffret har uppenbart enligt några skribenter, själv genom olika handlingar, ett svinigt leverne som gjort att han är orsaken till sin egna död.

Ska tex tjejer som blir våldtagna skylla sig själva pga hur de klätt sig?
Är burka att föredra för att känna sig säker?

Ska Elin som mördades av sin vän Philip anses som att hon fick skylla sig själv?

Är det rimligt att orsaken till brott ligger hos brottsoffret?

Läskigt.

Ju mer som framkommer om gärningsmannen påvisar att de avgörande tragiska händelserna till begångna våldsbrott och mord, hade kunnat stoppas långt tidigare.

Många såg och hade kännedom om Lydias framfart och olämplighet gällande

*vapenhantering/jägarexamen/vapenlicens.

*missbruksproblematik

*bristande föräldra och omsorgsförmånga

*bristande impulskontroll

*psykhistorik med självmordsförsök, vilket jag tycker mig se ett mönster i, när det blir för jobbigt, tar hon till den utvägen, för att få sympatier

*promiskuöst leverne

*oförmåga att hantera pengar

*elak mot djur och människor

*bristande inlärningsförmåga

Lydia Bart och följe, kan liknas vid Kejsarens nya kläder.
Alla såg men ingen vågade säga någonting.
Tills det lilla barnet utbrast, men varför är han naken?!
Emil sa ifrån och det kostade honom livet.

Det fetade: Det var något nytt, vilka djur???
2022-03-29, 04:26
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
ja de jugs så satans mycke här inne men fan ta idioterna som drar in min mossa å fassa

Det fetade: Din farsa och morsa? Lydias föräldrar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in