2022-03-28, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicke19
Fins det nått bevis på att Putin verkligen har den stora kärnvapen arsenalen som sägs ?
Tänker mest på att hans lilla" arme sinar snabt.
Eftersom det var rejält mycket fokus på kärnvapnen när Sovjet föll kan vi nog vara ganska så säkra på antalet.
Sen i vilken mån de är användbara och statusen på de enheter som kommer att bära kärnladdningen är väl högst oklara.
Så ja Putin har kärnvapnen men frågan är om han kan använda dem.
Citera
2022-03-28, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Ah yes, marxismens avvarter landar alltid i samma hål, de första att falla är de egna.....
Den ende Marxisten i den här soppan är Putin.
Citera
Medlem
BlueOysterPutins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkekorv
Hur kan man få det till att påpeka att SVT är kontrollerat av staten när någon påstår motsatsen. Ni läsa in alldeles för mycket i enkla fakta. Ni verkar hetsa upp er och men en massa whatabouism. Jag har inte gjort likställt SVT med någon rysk media som det kommer en massa halmdockeargument med.

BBC, RT, SVT är exempel på statsmedia. Det betyder inte att de är likvärdiga, något jag aldrig påstått, vilket flera verka hävda att jag gjort, bara att de är statsmedia.

Det var ju sant fram tills internetleverantörer började blockera RT, så det sämmer ju inte.

Araber som dig kommer aldrig förstå ett civiliserat land. Inte konstigt alls. Nato borde ha gjort rent i Irak och de andra smutsiga arabländerna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicke19
Fins det nått bevis på att Putin verkligen har den stora kärnvapen arsenalen som sägs ?
Tänker mest på att hans lilla" arme sinar snabt.

"senaste officella räkneskapen" säger väll ca 2000st operativa.

men det är väll svårt att ta på allvar efter att ha sätt dem harvar runt i ukraina i en månad....
Citera
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Överlever Ryssland 500 kärnvapenladdningar? Ryssland ha 1600 aktiva laddningar så Europa skulle alltså få 160 st på sig och Ryssland upp till 500 som Europa har tillgång till

1588 aktiva innehåller silo-baserade och defensiva också. Vad de skulle kunna skicka är väl kanske 7 stycken av de 70 de kan skicka med Iskander https://thebulletin.org/premium/2022-02/nuclear-notebook-how-many-nuclear-weapons-does-russia-have-in-2022/
Citera
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Man kan tycka illa om både judar och låtsas-nazister på samma gång.

Bara för att man kritiserar något så betyder det inte att man väljer att stå på motpartens, av det man ktitiserar, sida.

Är det så svårt att förstå!?
Ja, man kan tycka att det är hyckleri att rasa mot "nazister" och uttrycka sig antisemitiskt.
Citera
2022-03-28, 16:03
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Europa ger sig om Putin börjar använda kärnvapen.Det går inte att vinna ett sådant krig, så viljan att leva kommer att vara övervägande.

Visst är Putin en idiot men så idiotiskt kan han inte agera!
Citera
2022-03-28, 16:04
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)

Men herregud människa!
Det är enkel grundläggande fakta!

Citatet tar på inget sätt upp någon allls rysk media, vare sig RT eller någon annan fri som ofri.

Det tar endast upp SVT och endast SVT.
Citera
2022-03-28, 16:04
Medlem
Citat:
Hur kan man få det till att påpeka att SVT är kontrollerat av staten när någon påstår motsatsen. Ni läsa in alldeles för mycket i enkla fakta. Ni verkar hetsa upp er och men en massa whatabouism. Jag har inte gjort likställt SVT med någon rysk media som det kommer en massa halmdockeargument med.

BBC, RT, SVT är exempel på statsmedia. Det betyder inte att de är likvärdiga, något jag aldrig påstått, vilket flera verka hävda att jag gjort, bara att de är statsmedia.

Var väll min påäng här, du kan utan vidare hävda att rysk media tex rt är propganda för putin, medans bbc och svt är oberoende och transperanta demokratiska institutioner.

Citat:
Det var ju sant fram tills internetleverantörer började blockera RT, så det sämmer ju inte.

är det officelt nu? har inte själv upplevt det.
Citera
2022-03-28, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
1588 aktiva innehåller silo-baserade och defensiva också. Vad de skulle kunna skicka är väl kanske 7 stycken av de 70 de kan skicka med Iskander https://thebulletin.org/premium/2022-02/nuclear-notebook-how-many-nuclear-weapons-does-russia-have-in-2022/

Ryssland kommer inte skicka några missiler om de inte anser att deras existens är hotat. Finns det några sådana tecken?
Citera
2022-03-28, 16:05
Medlem
Citat:
Men herregud människa!
Det är enkel grundläggande fakta!

Citatet tar på inget sätt upp någon allls rysk media, vare sig RT eller någon annan fri som ofri.

Det tar endast upp SVT och endast SVT.
Ja och SVT kan inte alls jämföras med RT. Bra att vi är överens om detta.
Citera
2022-03-28, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Eftersom det var rejält mycket fokus på kärnvapnen när Sovjet föll kan vi nog vara ganska så säkra på antalet.
Sen i vilken mån de är användbara och statusen på de enheter som kommer att bära kärnladdningen är väl högst oklara.
Så ja Putin har kärnvapnen men frågan är om han kan använda dem.
Tvivlar starkt jag oxå. Tror Putins ödes vapen är främst kem vapen .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in