2022-03-28, 13:30
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Adaktusson är en posör, alltid varit. Ebba Busch är helt enkelt mer av ledare än honom. Hon kan verka hård men det är vad som krävs i modern politik. Samma med magda som har visat mer jävlar anamma än löfven och reinfelt tillsammans. Är inte KD eller sosse men rätt ska vara rätt.

Adaktussons bäst före datum var passerat för länge sedan.
Två primadonnor i ett litet parti är en för mycket.

KD är en one man show sedan en tid tillbaka
Citera
2022-03-28, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Han har en negativ utstrålning och det är tyvärr ingen röstvinnare. Även hans hantering av detta är rätt gnälligt. Men han är sitt äkta jag, och är kunnig, till skillnad från EBT som har en mask av att kunna saker fast hon har noll koll och inte ens klarar att köpa ett hus utan en jätte-tråd på FB.

Kunnig? Därom tvista de lärde. Som journalist är han tillräckligt påläst för att göra sken av stor kunskapsbas men när man går lite på djupet så finns det inte mycket där heller. Men du har rätt så till vida att han skulle kunna bli bättre än Ebba men Ebba har snyggare arsle, dock platt. Ett faktum som lockar dumhuvuden. Om han la band på sitt tråkiga sätt att försöka övertyga om något han tror sig veta och slutade vara så snarstucken kunde han vara ett alternativ.
Citera
2022-03-28, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Vilken demokrati lever du i? Jag lever i en demokrati där för några år sen styrdes av höger och nu styrs av mitten/vänster och valet i september kommer återigen antagligen skifta makten till höger. Partier åker ut, partier kommer in och landet blomstrar utan någon hård ledare

Jo men det är ju bara semantik. Eller upplever du enorma förändringar då dess lite nu och då byts ut? I så fall vad? Om inte, var tro du det beror på?
Citera
2022-03-28, 13:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Kan ni sossar inte leka i er egna sandlåda istället? Ert driv mot KD lyser igenom såväl.

KD är en samling clowner..
Citera
2022-03-28, 13:36
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Är det därför ledare som är stenhårda styr länder som är ekonomiskt och socialt misslyckade? Medan demokratier blomstrar

Det där med blomstra är ju trams.. Du menar att överklassen och övre medelklassen har det fortfarande bra i vissa länder? Stora delar av arbetarklassen i Europa känner inte riktigt att det är så lyckat sedan 20-30 år tillbaka. Vi överlever inte på vår lön längre men kul att tjänstemän och andra i övre medelklassen är nöjda.

Med detta sagt så finns det andra som har det värre. De som bor i "diktaturer" lär ha det tuffare.

Mvh
Citera
2022-03-28, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag hoppas du har rätt om spärren. Intressanta uppgifter om hur folk som dessa är maktgalna personer i en demokrati, manövrerar sig fram till makt. Ingen hänsyn alls från Ebba Busch när någon hotar det hon vill ha. Varken privat eller på jobbet. Esbjörn eller Lars, är bara gubbar som står i vägen för hennes fejkade Instagramlycka. När jag är inne på hennes Instagram undrar jag hur hunden har det.

Det är de ryggradslösa inom KD som tillåter detta, och jag ser framför mig att de likt Liberalerna är delade. Men till skillnad från L, väntar de till efter valet att bli vildar. Nu är politiken ett jobb de prioriterar. Men vilken politik har de, som ingen annan har???

Splittringen är tydlig inom KD och har beskrivits ganska omfattande av modiga avhoppare.

Allt fler av toppen inom KD har bytts ut mot Livets ord trogna lärjungar

Mikael Oscarsson

”Sedan finns en annan mer modern och ny högergrupp med väckelsekristen bakgrund som kännetecknas av utrikes- och försvarspolitisk aktivism och ett patos för marknadsekonomi. Har en märkbar positiv inställning till USA, Israel och Nato. Är mer positiva till EU, än partivänstern, men utan att till fullo bejaka Europatanken. Gillar frihandel, valfrihet, förespråkar lag och ordning, betyg i skolan. Har likt Pingstvänstern en tydlig konventionell orientering, men i mer moderna frikyrkosamfund som t.ex. Livets Ord. Har en medelklass profil medan Pingstvänstern har sina rötter i traditionell arbetarklass. Partiets försvarspolitiska talesperson Mickael Oscarsson får anses tillhöra denna del av partiet. Är starka i vissa medelstora städer som t.ex. Uppsala och Umeå.”

KD vreds mot sekterism och aktivism

http://skanepaug.blogspot.com/2015/02/pingstvanstern-katastrof-for-kd.html
Citera
2022-03-28, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Adaktusson har alltid varit en överkänslig narcissist.

Ebba är smart, stark och driven!

Vad drivenhet med att behandla människor som skit att göra?
Du låter som Ebba hon själv.
Citera
2022-03-28, 13:41
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
KD är en samling clowner..
Om du använder ordet Clown redan på KD vad kallar du då MP?
Citera
2022-03-28, 13:44
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanO12
Kunnig? Därom tvista de lärde. Som journalist är han tillräckligt påläst för att göra sken av stor kunskapsbas men när man går lite på djupet så finns det inte mycket där heller. Men du har rätt så till vida att han skulle kunna bli bättre än Ebba men Ebba har snyggare arsle, dock platt. Ett faktum som lockar dumhuvuden. Om han la band på sitt tråkiga sätt att försöka övertyga om något han tror sig veta och slutade vara så snarstucken kunde han vara ett alternativ.
Om du gör tankeexperimentet att EBT skulle vara journalist för en dag så förstår du vad jag menar. Adaktusson är skyhögt över henne i kompetens och i hantering av svenska språket.
Citat:
https://www.svt.se/kultur/partiledaren-ebba-busch-thor-testades-i-litteratur-svarade-fel-pa-alla-fragor
Partiledaren Ebba Busch Thor (KD) testades i litteratur – svarade fel på alla frågor
Citera
2022-03-28, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Om du gör tankeexperimentet att EBT skulle vara journalist för en dag så förstår du vad jag menar. Adaktusson är skyhögt över henne i kompetens och i hantering av svenska språket.

Då träffat Lars IRL , många gånger, utanför hans spelplan är jag inte ligga övertygad om hans förträfflighet om man säger så..
Citera
2022-03-28, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Vad drivenhet med att behandla människor som skit att göra?
Du låter som Ebba hon själv.
Den respektabla kändisadvokaten Peter Althin lämnade KD efter lång och trogen tjänst. Ebbas sekteristiska raseri har totalt tömt KD på respektabla företrädare och ersatt dem med sinnessjuka sekterister.

”KD är inte längre mitt parti”
Jag trodde på min tolkning av den kristdemokratiska ideologin. Nu känner jag mig sviken av partiet – bedragen, skriver advokat Peter Althin.”

https://www.svd.se/a/2601aebb-8161-3e00-8ce1-2dd2d660f2f7/kd-ar-inte-langre-mitt-parti

I flera år har Livets ord anhängare anklagat Peter Althin för att va pedofil när det inte passar dem. Ungefär som när Ebba Busch anklagade Esbjörns ombud för pedofili .
Citera
2022-03-28, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buddy99
Skulle tro det,varken SD/KD-väljare eller M vill ha med den gamla högerextrema skiten längre.

Du tror alltså att deras väljare vill ha nån form utav låtsasopposition som ska ledas av fjollan Adaktusson?

Anledningen till att SD har blivit ett 20%-parti, och att SD, M och KD har hittat varandra beror just på att de alla ifrågasätter vänsterns (raserade) samhällsbygge. Det du kallar för högerextremism vill de definitivt ha mer utav.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in