Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Jag hoppas du har rätt om spärren. Intressanta uppgifter om hur folk som dessa är maktgalna personer i en demokrati, manövrerar sig fram till makt. Ingen hänsyn alls från Ebba Busch när någon hotar det hon vill ha. Varken privat eller på jobbet. Esbjörn eller Lars, är bara gubbar som står i vägen för hennes fejkade Instagramlycka. När jag är inne på hennes Instagram undrar jag hur hunden har det.
Det är de ryggradslösa inom KD som tillåter detta, och jag ser framför mig att de likt Liberalerna är delade. Men till skillnad från L, väntar de till efter valet att bli vildar. Nu är politiken ett jobb de prioriterar. Men vilken politik har de, som ingen annan har???
Splittringen är tydlig inom KD och har beskrivits ganska omfattande av modiga avhoppare.
Allt fler av toppen inom KD har bytts ut mot Livets ord trogna lärjungar
Mikael Oscarsson
”Sedan finns en annan mer modern och ny högergrupp med väckelsekristen bakgrund som kännetecknas av utrikes- och försvarspolitisk aktivism och ett patos för marknadsekonomi. Har en märkbar positiv inställning till USA, Israel och Nato. Är mer positiva till EU, än partivänstern, men utan att till fullo bejaka Europatanken. Gillar frihandel, valfrihet, förespråkar lag och ordning, betyg i skolan. Har likt Pingstvänstern en tydlig konventionell orientering, men i mer moderna frikyrkosamfund som t.ex. Livets Ord. Har en medelklass profil medan Pingstvänstern har sina rötter i traditionell arbetarklass. Partiets försvarspolitiska talesperson Mickael Oscarsson får anses tillhöra denna del av partiet. Är starka i vissa medelstora städer som t.ex. Uppsala och Umeå.”
KD vreds mot sekterism och aktivism
http://skanepaug.blogspot.com/2015/02/pingstvanstern-katastrof-for-kd.html