2022-03-28, 12:05
Medlem
Fler avhoppare från KD sekten genom åren
som Ebba Busch drivit bort.

”Nordfront rapporterade tidigare under onsdagen om hur kristdemokraten Kauko Antbacke lämnat sitt uppdrag som partiordförande i Alvesta efter att hans Pride-kritiska inlägg hamnade i blåsväder.”

https://nordfront.se/ebba-busch-thor-ska-delta-homoparaden
Senast redigerad av TomtenPutin 2022-03-28 kl. 12:08.
Citera
2022-03-28, 12:12
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
KD behövs för att alliansen ska få röster från kvinnor och äldre som inte är komfortabla med att säga att de röstar på SD eller M. Det är riktigt många. I politiken behövs däremot inte KD.

Det är tråkigt att en del borgerliga partier inte kunnat föra fram bättre kandidater till sin partiledarposter än Ebba Busch, Annie Lööf och Nyamko Sabuni. Dessa tre verkar vara genuina sänken för sina partier.

Ebba Busch med sina sekteristiska mobbarfasoner och låtsas-kristenhet samt en oerhört grund kunskap om samhällsfrågor skrämmer många. När jag hör henne prata tänker jag på de religiösa galningarna i republiken Gilead i Margaret Atwoods bok "Tjänarinnans berättelse". Jag blir mörkrädd!

Anne Lööf med sina vilt uppspärrade ögon, självcentrerad envishet och löften om sko-ätande får mig att tänka på patienterna på en sluten avdelning på något sjukhus.

Nyamko Sabuni verkar mer kunnig om samhällsfrågor, men hennes gnälliga röst får tyvärr mina öron att stänga av!

Finns det inte bättre kandidater?
Citera
2022-03-28, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
KD behövs för att alliansen ska få röster från kvinnor och äldre som inte är komfortabla med att säga att de röstar på SD eller M. Det är riktigt många. I politiken behövs däremot inte KD.

Det är ett dilemma för alla oss som vill se ett regeringsskifte. Hur kan det vara möjligt att en person som Ebba Busch kan bli vald till ledare i KD, och tolereras av kristna människor, är det som gör det så otäckt.

Jag tänker på andra ledare med populistisk retorik, som blir valda i en demokrati, men sedan är de odemokratiska ledare. Senast Trump som ifrågasätter valet, och uppviglar till attack på Capitolium.

För mig är ett regimskifte ett hopp om en bättre framtid, men jag blir samtidigt äldre, och då vill jag inte ha folk som Ebba Busch vid makten. Vi ser hur snabbt det går från ett fredligt Europa till fullt krig med Ryssland. Där Ledare som Putin duperade en hel värld, och Europa blev beroende av gas. Där nu Tyskland ändrar riktning och rustar upp, efter att ha varit pacifister. Detta pågår efter att en annan demokratiskt vald ledare i deras land besegrades efter att ha initierat krig.

Om Ebba Busch kommer få över riksdagsspärren, blir det inte enkelt för Kristersson och Åkesson att hantera en flicksnärta som eliminerar misshagliga män på löpande band. Att hon kommer ställa villkor i regeringsbildningen, typ statsminister skulle vara i linje med hennes storhetsvansinne.
Senast redigerad av Vresrosen 2022-03-28 kl. 13:11.
Citera
2022-03-28, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det är ett dilemma för alla oss som vill se ett regeringsskifte. Hur kan det vara möjligt att en person som Ebba Busch kan bli vald till ledare i KD, och tolereras av Kristina människor, är det som gör det så otäckt.

Jag tänker på andra ledare med populistisk retorik, som blir valda i en demokrati, men sedan är de odemokratiska ledare. Senast Trump som ifrågasätter valet, och uppviglar till attack på Capitolium.

För mig är ett regimskifte ett hopp om en bättre framtid, men jag blir samtidigt äldre, och då vill jag inte ha folk som Ebba Busch vid makten. Vi ser hur snabbt det går från ett fredligt Europa till fullt krig med Ryssland. Där Ledare som Putin duperade en hel värld, och Europa blev beroende av gas. Där nu Tyskland ändrar riktning och rustar upp, efter att ha varit pacifister. Detta pågår efter att en annan demokratiskt vald ledare i deras land besegrades efter att ha initierat krig.

Om Ebba Busch kommer få över riksdagsspärren, blir det inte enkelt för Kristersson och Åkesson att hantera en flicksnärta som eliminerar misshagliga män på löpande band. Att hon kommer ställa villkor i regeringsbildningen, typ statsminister skulle vara i linje med hennes storhetsvansinne.

Nej,KD kommer inte över spärren
Det är för mycket strider,sekterism och diktaturfasoner inom partiet.
Och mer lär komma fram..

2015 petades Adaktusson från valberedningen. Då var det Ebbas närmste knäckt och KK som petade bort Adaktusson

”KD:s valberedning petar Adaktusson

Lars Adaktusson tvingades bort från partiets presidium av Jakob Forssmed i mars 2015. Nu har partiets valberedningen återigen följt Forssmeds önskemål, trots att mer än tre gånger fler kristdemokrater tycker att Lars Adaktusson företräder partiet bäst i jämförelse med Jakob Forssmed.”

http://old.inblick.se/nyheter/2017/09/07/kd-s-valberedning-petar-adaktusson

Efter denna artikel tycks alla artiklar om Adaktusson va raderade. Endast Ebba lyfts fram leende med gravidmage i vädret på typiskt sektmanér.
Senast redigerad av TomtenPutin 2022-03-28 kl. 12:35.
Citera
2022-03-28, 12:30
Medlem
Wotans avatar
För oss som är konservativa skulle ett riktigt kristdemokratiskt parti behövas, men ett fjollparti som KD som har uteslutit och mobbat bort alla med högeråsikter, och en partiledare som går i pridetåg och äcklar sig med kändisbögar behövs inte.
Citera
2022-03-28, 12:44
Medlem
Det går inte at ha en ledare som är svag. Stenhård är det som gäller
Citera
2022-03-28, 12:47
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomtenPutin
Lars Adaktusson välkänd och erkänt respektabel man och tidigare nyhetsankare har mobbats och förföljts av Ebba Busch.
Det talas om sekteristisk propaganda och härskarteknik som den militant religiösa Busch anammat från sekten Livets ord.
Hennes beteende att styra och ställa. Mobba och plocka in och ut de hon vill ha ,inte de väljarna vill ha har nu nått sin gräns för den respektable Lars Adaktusson.
Adaktusson har också kritiserat Busch för det kriminella beteende som hon utövade i samband med husaffärer med god hjälp från sitt fanatiska Livets ord gäng mot den gamle mannens ombud.
Nu avgår Adaktusson

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5G4Mem/lars-adaktusson-lamnar-kd-post
Livets ord sekt är nog så långt ifrån Guds ord man kan komma och kalla sig kristen samtidigt. Fullkomligt sjukt. Den pengajakten och den självgodhet samt självcentrering som finns i sådana kretsar är fullkomligt bisarr. Äktenskapsförbryterskan borde sätta sig i kyrkan och gapa. Mer självfixarad och pengakåt människa får man leta efter. Kaka söker maka.
Citera
2022-03-28, 12:52
Medlem
John.Walkers avatar
Någon med ömdömet att gå med i livets ord är någon med ett ömdöme jag inte vill ha i maktposition
Citera
2022-03-28, 12:54
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Lars Adaktusson är bara sur för att hans plan att ta över som partiledare misslyckades.
Citera
2022-03-28, 12:59
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det är ett dilemma för alla oss som vill se ett regeringsskifte. Hur kan det vara möjligt att en person som Ebba Busch kan bli vald till ledare i KD, och tolereras av Kristina människor, är det som gör det så otäckt.

Som sagt så är det värsta scenario för oss som vill ha en bättre regering, att KD får 3.9% i valet. Jag tror EBT är ganska lätt-övertalade i en regering om hon får några enstaka hjärtefrågor som skiljer ut KD från mängden för de väljare hon representerar. De kommer tyvärr inte kommer att gå över till M eller SD om KD försvinner. L är inte lika allvarligt, ingen i L går över till vänsterblocket. Däremot är det synd om 3% höger-röster försvinner i valet pga spärren.
Citera
2022-03-28, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomtenPutin
Nej,KD kommer inte över spärren
Det är för mycket strider,sekterism och diktaturfasoner inom partiet.
Och mer lär komma fram..

2015 petades Adaktusson från valberedningen. Då var det Ebbas närmste knäckt och KK som petade bort Adaktusson

”KD:s valberedning petar Adaktusson

Lars Adaktusson tvingades bort från partiets presidium av Jakob Forssmed i mars 2015. Nu har partiets valberedningen återigen följt Forssmeds önskemål, trots att mer än tre gånger fler kristdemokrater tycker att Lars Adaktusson företräder partiet bäst i jämförelse med Jakob Forssmed.”

http://old.inblick.se/nyheter/2017/09/07/kd-s-valberedning-petar-adaktusson

Efter denna artikel tycks alla artiklar om Adaktusson va raderade. Endast Ebba lyfts fram leende med gravidmage i vädret på typiskt sektmanér.

Jag hoppas du har rätt om spärren. Intressanta uppgifter om hur folk som dessa är maktgalna personer i en demokrati, manövrerar sig fram till makt. Ingen hänsyn alls från Ebba Busch när någon hotar det hon vill ha. Varken privat eller på jobbet. Esbjörn eller Lars, är bara gubbar som står i vägen för hennes fejkade Instagramlycka. När jag är inne på hennes Instagram undrar jag hur hunden har det.

Det är de ryggradslösa inom KD som tillåter detta, och jag ser framför mig att de likt Liberalerna är delade. Men till skillnad från L, väntar de till efter valet att bli vildar. Nu är politiken ett jobb de prioriterar. Men vilken politik har de, som ingen annan har???
Citera
2022-03-28, 13:03
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Det är tråkigt att en del borgerliga partier inte kunnat föra fram bättre kandidater till sin partiledarposter än Ebba Busch, Annie Lööf och Nyamko Sabuni. Dessa tre verkar vara genuina sänken för sina partier.

Ebba Busch med sina sekteristiska mobbarfasoner och låtsas-kristenhet samt en oerhört grund kunskap om samhällsfrågor skrämmer många. När jag hör henne prata tänker jag på de religiösa galningarna i republiken Gilead i Margaret Atwoods bok "Tjänarinnans berättelse". Jag blir mörkrädd!

Anne Lööf med sina vilt uppspärrade ögon, självcentrerad envishet och löften om sko-ätande får mig att tänka på patienterna på en sluten avdelning på något sjukhus.

Nyamko Sabuni verkar mer kunnig om samhällsfrågor, men hennes gnälliga röst får tyvärr mina öron att stänga av!

Finns det inte bättre kandidater?
Tyvärr får man ju lägga till Tuff Kristersson i gänget, han har ett seriöst utseende, talar med bra stämma, men det han säger är ofta fel och han är verkligen ingen Reinfeldt och tappar oavbrutet väljare. Inte för Batra var bättre, hon var lika dålig. Men Jimme Åkesson är den enda partiledaren som fungerar för mig just nu, han länns tillräckligt smart och säger rätt saker. Högern hade behövt en Jimmie till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in