2022-03-28, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yeat
Var på kryssningen och kan instämma att det var allt från snobbsvennar till ortengrabbar, såg aldrig slagsmålen men hörde att det redan var rätt så hetsigt på båten. Ställ frågor så svarar jag

Var ortenungdomarna också på skolresa eller vad gjorde de där?
Citera
2022-03-28, 10:35
Medlem
Citat:
Var på kryssningen och kan instämma att det var allt från snobbsvennar till ortengrabbar, såg aldrig slagsmålen men hörde att det redan var rätt så hetsigt på båten. Ställ frågor så svarar jag

Orten vs Östermalm?
Citera
2022-03-28, 11:03
Medlem
Citat:
Och Summer Invasion var det visst.
Precis, det var den hemsidan jag refererade till.
Citera
2022-03-28, 17:28
Medlem
Yeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Orten vs Östermalm?

Nä Södertälje vs Märsta

Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Var ortenungdomarna också på skolresa eller vad gjorde de där?

Aaa det var ett par ortengymnasium med också, cybergymnasiet och jensen typ så det var rätt så blandat, vad jag blev speciellt förvånad av var antalet 20-25 års ortengrabbar som redan tog studenten för länge sen. Säkert rätt så kåta på lammkött
Citera
2022-03-28, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Ok. Tack.
Som du märker är jag inte så insatt i nuläget. Förr var Valsta, Märsta, Sigtuna starka fästen för syrianer. Med starka kopplingar till politiska styret och samhällsbygget.
Är kurderna i täten nu? Fast bara gällande vissa delar då antar jag?
Syrianerna har etablerat sig och assimilerat sig även på gräddhyllan i fiina Sigtuna, kurderna harvar på i Märsta.
Citera
2022-03-28, 18:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Orten vs Östermalm?
Ja. Östermalmsungar är kända för att älska wt-resor till Baltikum.
Citera
2022-03-28, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Syrianerna har etablerat sig och assimilerat sig även på gräddhyllan i fiina Sigtuna, kurderna harvar på i Märsta.

Assimilerat? Det tycker jag inte. Familj, klan och kyrka är alltid först för syrianer. Att man klanröstar och mutar sig fram i Sigtuna och andra ställen är ju inte att assimilera sig? Inte ens nära monokultur.
Med det sagt så fattar jag det. Att tro att någon ska släppa sin kultur är naivt.
Är inte Valsta syrianfäste längre?
Citera
2022-03-28, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Assimilerat? Det tycker jag inte. Familj, klan och kyrka är alltid först för syrianer. Att man klanröstar och mutar sig fram i Sigtuna och andra ställen är ju inte att assimilera sig? Inte ens nära monokultur.
Med det sagt så fattar jag det. Att tro att någon ska släppa sin kultur är naivt.
Är inte Valsta syrianfäste längre?
Ja du har inte helt fel antar jag, kulturen är stark, men allt späs ut med tiden. Nej Valsta är lite av ett bakvatten tror jag, munkholmen är målet numera efter vad jag fått höra från hemtrakterna.
Citera
2022-03-28, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Ja du har inte helt fel antar jag, kulturen är stark, men allt späs ut med tiden. Nej Valsta är lite av ett bakvatten tror jag, munkholmen är målet numera efter vad jag fått höra från hemtrakterna.

Fast syrianer har kyrkan och starka förbindelser runt om världen som jobbar hårt för att föra vidare kulturarvet. Att dom käkar kräftor och serverar fläsk på sina restauranger ändrar inte det.
Jag har en annan kultur med mindre klickar utan det övergripande vi-tänket och kan känna avund ibland.
Citera
2022-03-29, 08:03
Medlem
TonyMoontanas avatar
Kan syrianska klaner vara bakom detta?
Citera
2022-03-29, 12:30
Medlem
Fieldxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handdesinfektion
Här kan vi bland annat se bilder från 2020, är det bara jag eller påminner hela eventet om gratis inträde till gröna lunds attraktion "vilda musen"? Roligt att se så många eftersatta blandrasmänniskor i samma klunga som lösaktiga, billiga och lättklädda svennefjortisar. De som inte fick jappa en svennehora blev arg på invandrarbrorsan "abooo".

https://summerinvasion.se/galleri-2020/

Mer white trash får man leta efter De flesta killarna är ju ändå svenskar? Tjejerna har den typiska skräpstilen med långa trassliga ögonfransar, massor med smink och häxnaglar. Och så en tight billig klänning från H&M på väg att spricka av valkar som pricken på i.

spräng båten
Citera
2022-03-29, 12:36
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
LOV1
ADAAM
VC BARRE
RICKY RICH & ARAM MAFFIA
DJ BLACK MOOSE
ALFONS
MEHMET
ALIBRORSH
ELOV & BENNY
DOGGE + GOZZI
ALEX D’ROSSO
KEN RING
LBSB

Ovanstående förklarar det mesta. Bjuder man på djungelunderhållning så får man djungelbeteende.

Vilken sorglig lista på "artister".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in