Citat:
Ursprungligen postat av
Jof
Kanske ett taktiskt bra läge att gå in i förhandlingarna nu. Och ja. FRA har sagt att dom spanar där.
Jag tror förhandlingar har varit helt meningslösa. Ryssland kommer bara förhandla när de har erövrat något de känner sig nöjda med eller om de inser att de inte kan erövra mer. De har bara fejkar förhandlingar sedan kriget började och t.o.m. innan kriget.
Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
Det svenska spionplanet som smyger runt Belarus och Ukraina är en specialutrustad Gulfstream och namnet på planet är "Korpen". Det är bra gjort av Sverige måste jag säga att nu bli en riktig pjäs i det hela. Jag tror det retar ryssarna.
För övrigt tycker jag att Ryssland tappat ganska mycket initiativ nu. Det tyder på svaghet och även i Donbass finns ukrainska trupper som har goda underrättelser och vet vad dom gör.
Jag tror ryssarna håller på att dra sig ur vissa områden för att flytta trupper till Donbas och området däromkring, som vi diskuterat. Men det tar nog en del tid innan de har gjort det. Det kan nog ta en vecka eller mer som de har nedsatt förmåga totalt. Trupperna skall ut och sedan få ny materiel och extra personal, sedan flyttas med tåg etc. De bryr sig kanske inte lika mycket om hur lång tid det tar nu när det ursprungliga planen att snabbt ta Ukraina misslyckades.