2022-03-28, 00:24
Medlem
BlueOysterPutins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frimans
Vi verkar inte vilja inse att USA är den stat som har och har haft sina fingrar i varenda
konflikt tom krig efter andra världskriget...
Man kan verkligen undra om vi verkligen är så korkade !??

Det är ingen idé att försöka resonera med vissa på forumet,,
många verkar ha missat att hämta ut sina recept från apoteket.

Skönt att USA är det land som värnar om civilisationen. Tänk bara om mongolerna skulle ha den makten. Eller Iran. Helvete, det hade varit jobbigt.
Citera
2022-03-28, 00:27
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Ryssland behöver inse att deras plats är på jordens bakgård tillsammans med sina vänner i Belarus, Nordkorea, Syrien och Eritrea.

Belarus skall vi befria också, gränsen för det Fria Europa skall gå vid ryska gränsen.
Citera
2022-03-28, 00:27
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Nej jag tror inte han vill ge upp nu, det går ganska bra för Ukraina just nu. Svenskarna håller nog på med signalspaning och ger informationen till NATO, USA och Ukraina.
Kanske ett taktiskt bra läge att gå in i förhandlingarna nu.

Och ja. FRA har sagt att dom spanar där.
Citera
2022-03-28, 00:28
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frimans
Jag kan åka till apoteket för dig... gratis ..

Tack, kamrat med det behövs inte. Men kan kanske kan komma på en annan arbetsuppgift till dig för du väl kan behöva lite pengar nu när sparkontot förvandlats till dasspapper.

Ryssmongolorna kommer få vänja sig vid att göra skitgörat åt väst och kina i framtiden. =)
Citera
2022-03-28, 00:30
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Belarus skall vi befria också, gränsen för det Fria Europa skall gå vid ryska gränsen.

Ja, det Belarusiska folket har ju redan visat vad de vill genom sina insatser för Ukraina. Får de bara en egen chans att bli av med Ryssland och Lukasjenko marionett-styre så kommer de inte tacka nej. Nu vet de dessutom att de får stöd av den enade omvärlden.
Citera
2022-03-28, 00:35
Medlem
Citat:
Ja mycket bra, rekommenderar även att se de två tidigare reportagen om Irpin och Kharkiv, speciellt det senare. Det är bara de mest hjärntvättade och empatilösa pro-ryssarna som har något att säga efter att ha sett dom.

Tack för tipset! Vice News gör jävligt bra repotage. Sett en hel del från 2014 när dom är i Ukraina.

Som jag förstått det hela så är det total urskiljningslöst bombade av städer och byar?
Sjukt att dom bombar det folk dom är där för att försvara enligt egen utsaga... Men det är så jävla gött att höra att Ukraina har börjat pusha tillbaka dom på flera ställen.
Citera
2022-03-28, 00:38
Medlem
Citat:
Ja, det Belarusiska folket har ju redan visat vad de vill genom sina insatser för Ukraina. Får de bara en egen chans att bli av med Ryssland och Lukasjenko marionett-styre så kommer de inte tacka nej. Nu vet de dessutom att de får stöd av den enade omvärlden.

I början av konflikten sas det ju att Belarus eventuellt skulle kunna tänkas gå in i konflikten, sen dess har både de ryktena och Lukasjenko försvunnit känns det som. Är det ev sanktioner eller annat som hindrar Lukasjenka?
Citera
2022-03-28, 00:38
Medlem
Jag misstänker att Putin är en dubbelagent. Han jobbade för KGB men värvades av CIA under sin tid i Tyskland. CIA har hjälpt honom att komma till makten i Ryssland.
Detta krig är total dårskap och ryssarnas agerande är fullständigt ologiskt. Det verkar gå ut på att förgöra den ryska militären och förnedra Ryssland inför hela världen.
Citera
2022-03-28, 00:40
Medlem
Zelensky verkar villig att komprimissa en hel del. Vågar man tro att detta kan locka Putin? Dags att slicka sina sår.

Dock tror jag Ukraina ligger risigt till ändå, även efter fred. Mer proxywars av Ryssland lär komma och annat skoj.

Zelensky nämner även att han är redo för att prata om Donbass framtid. Vad detta kan innebära kommer kunna vara intressant.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/z712OO/zelenskyj-oppnar-for-diskussion-om-neutral-status
"Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj säger att han är beredd att samtala med Ryssland om en kompromiss som inkluderar neutralitetsstatus i ett eventuellt fredsavtal, skriver Reuters.

En eventuell neutralitetsstatus skulle vara tvungen att garanteras av en tredje part och gå igenom en folkomröstning, understryker Zelenskyj. Presidenten säger även att säkerhetsgarantier, neutralitet och ett avtal om att vara kärnvapenfria är några av detaljerna som landet är villigt att diskutera.

– Vi är redo att gå för det. Det här är de mest viktiga punkterna, säger Zelenskyj."
Citera
2022-03-28, 00:45
Medlem
Det svenska spionplanet som smyger runt Belarus och Ukraina är en specialutrustad Gulfstream och namnet på planet är "Korpen".

Det är bra gjort av Sverige måste jag säga att nu bli en riktig pjäs i det hela. Jag tror det retar ryssarna.

För övrigt tycker jag att Ryssland tappat ganska mycket initiativ nu. Det tyder på svaghet och även i Donbass finns ukrainska trupper som har goda underrättelser och vet vad dom gör.
Citera
2022-03-28, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag misstänker att Putin är en dubbelagent. Han jobbade för KGB men värvades av CIA under sin tid i Tyskland. CIA har hjälpt honom att komma till makten i Ryssland.
Detta krig är total dårskap och ryssarnas agerande är fullständigt ologiskt. Det verkar gå ut på att förgöra den ryska militären och förnedra Ryssland inför hela världen.
Han verkar ävren ha lyckats splittra den rysk ortodoxa kyrkan. Sannerligen imponerande.
Citera
2022-03-28, 00:48
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
I början av konflikten sas det ju att Belarus eventuellt skulle kunna tänkas gå in i konflikten, sen dess har både de ryktena och Lukasjenko försvunnit känns det som. Är det ev sanktioner eller annat som hindrar Lukasjenka?

Jag tror inte Lukasjenko vill och hans armé vill inte. Folk har sagt upp sig från militären och gjort ganska tydligt att de inte vill kriga mot sina grannar. Och deras armé anses också ha gammal och dålig materiel, sämre än Ryssland. Så de tror nog att de skulle lyckas dåligt. Så det har nog varit en dragkamp mellan Lukasjenko och Putin och Lukesjenko verkar ha stått emot påtryckningarna. Vitryssland omfattas redan av sanktioner p.g.a. deras inblandning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in