2022-03-27, 20:06
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Jag vet inte om du trollar eller bara är korkad?

Concorde civilt flygplan hade också tekniken med överljudsfart. Jag pratar om manövrerbara överljudsroboten kinzhal.. Att den kan manövrera (enligt Ryssarna) och att natos missilförsvar inte fungerar på denna och att nato är oroliga. Den har en räckvidd på ca 200 mil (säkert kortare om den behöver manövrera mycket).

Jag orkar inte mer du får väl för fan googla och läsa lite olika källor och skaffa dig en egen uppfattning om tekniken fungerar eller ej. Jag är inte 100% säker att det fungerar men ryssen har gjort en stor sak av det hela och nato är oroliga och har iallafall inte bekräftat att den inte fungerar.
Nej den manövrerar inte i bemärkelsen att den gör undanmanövrar som undviker inkommande lvrobotar ditt sär. Den styrs mot målet, i den mån den svänger så gör den stora vida manövrar pga dess hastighet.
Citera
2022-03-27, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lazarevich
Låt dig luras, om du nu tror på vad du säger...

Anledningen till att Ryssland ”inte kommit längre” är att Ryssland iakttar civilbefolkningens rättigheter. Ryssland hade inte haft några problem att lägga bombmattor över varje stad i Ukraina, men Ryssland är inte USA, som ju brukar göra så i sina folkmordskrig.

Istället marscherar den ryska krigsmakten säkert och systematiskt framåt, tar mer och mer mark i öster. Styrkorna som finns norr om Kiev är där bara för att upprätthålla Ukraina. Kiev kommer att tas hand om senare.

Ingen bra ide med bombmattor om du inte kontrolerar luftrummet.... inte för att bombmattor är speciellt effektiva om målet är att vinna ett krig....
Citera
2022-03-27, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stolerik
Här har vi 61 ukrainska krigsfångar som behandlas med respekt av Ryska soldater.

https://www.bitchute.com/video/NRm1GyNX7JhP/

Ditt jävla pucko. Så länge kameran är på ja. De har verkligen visat att de behandlar ukrainska medborgare med respekt. Typ som när de bombat barn och sjukhus.
Citera
2022-03-27, 20:09
Medlem
Sonnenwendes avatar
UA slog ut en hel bataljon med ryska bandhaubitsar verkar det som när de tog Trostyanets häromdagen.

https://mobile.twitter.com/Arslon_Xudosi/status/1508141135025389570
Citera
2022-03-27, 20:14
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Att ta krigsfångar tar tid och resurser vilket kanske inte alltid finns. Alternativet är då att släppa dom eller ta livet av dom. Släpper man dom kan man få möta dom i strid senare så jag har full förståelse om Ukraina väljer det andra alternativet. Att de dessutom bara försvarar sitt land samt ej startade kriget stärker den bilden ytterligare.

Finns det förövrigt några tal på hur många krigsfångar, respektive sida har tagit ?

(man är ju iallafall ifrån Ukrainas sida goda att föra statistik på antalet förstörda tanks, etc..)
Citera
2022-03-27, 20:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Nyheter ifrån sajten "the Daily Unseen". Ukrainska styrkar har återerövrat den lilla staden Vilkhivka som skall ligga nära Kharkiv.

Stora ryska förluster säger man. Ett 70-tal fiender skall ha dödats och militär material har lämnats av ryssarna.

Det kom upp just nu men det kan ha skett igår. Svårt att hänga med nu. Det talades både om ukrainska styrkor och om Azov....

Detta urskiljningslösa dödande måste få ett stopp. Sätt er vid förhandlingsbordet. Eller ett vilket annat bord som helst. Vi måste kunna prata med varandra.
Citera
2022-03-27, 20:15
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueOysterPutin

Är det nya narrativet från mongolerna; Ukraina skulle anfalla Ryssland.

Egentligen är hen något av en defaitist för folket jublar och allt går enligt plan.

https://youtu.be/bZIgda01k6o?t=98
Citera
2022-03-27, 20:15
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Du svarade aldrig på hur ni/du/dvärgmongolen ska utrusta de 4 miljoner soldater du pratade om skulle sättas in. Snälla berätta.
De har ca 900 000 i armen så de antar jag redan är utrustade och klara. De har ca 2 000 000 i reserv..(tror jag sa 4m innan så får ändra till 3m) Jag antar att de har vapenlager.. Jag säger inte att de kan ta dit alla nu men om de hade velat hade de kunnat mobilisera fler innan de gick in..
Alla behöver inte bil, ryssarna anv väl mycket tåg till truppförflyttningar..
Citera
2022-03-27, 20:16
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApanAbdulla
Jag fördömer lögnare först och främst.
Sedan har västerländsk media erkänt en sak jag skickar länken till dig istället...

Olle Lönnaeus
Ett korn av sanning i Putins stora lögn om nazismen i Ukraina

https://www.sydsvenskan.se/2022-03-26/ett-korn-av-sanning-i-putins-stora-logn-om-nazismen-i-ukraina

Tyvärr är artikeln låst, den var inte det tidigare....
Men där stod det bland annat att svenska nazister fick komma och kriga samt utbildas av Azanov bataljonen osv. Och inte enbart svenska nazister utan från flera olika nationer.

Resten du skrev fördömmer jag givetvis, det är fruktansvärda handlingar.
Men en fråga till dig, fördömmer du dom 500.000 barn som mördades i Irak av USA?

Bra att du länkade den artikeln. Då vet vi att du håller med om den här slutsatsen i artikeln.

”Nazismen är marginell i Ukraina. Den är mycket mer utbredd i Ryssland”, säger Peter Lidén.
Citera
2022-03-27, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Ok, ja det var ju något att slå på trumman om. Typ titta vi ryssar är också civiliserade .

Alla ryska krigsfångar avrättas av ukraina, det är lite skillnad.
Citera
2022-03-27, 20:17
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Hahah, har du fortfarande inte övergett iden om att få världen (och världsamfunden) att erkänna Putins fejkval, inte ens ryssarnas egna myndigheter är så dumma

https://www.forbes.com/sites/paulroderickgregory/2014/05/05/putins-human-rights-council-accidentally-posts-real-crimean-election-results-only-15-voted-for-annex ation/?sh=3d9dd331f172

Dra på trissor - skulle det då inte ha varit fria val?

Vem hade kunnat ana något sådant.
Citera
2022-03-27, 20:18
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stolerik
Alla ryska krigsfångar avrättas av ukraina, det är lite skillnad.

Hur många ryssar har tagits tillfånga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in