2022-03-27, 19:05
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Källa

https://cornucopia.se/2022/03/uppdateras-20-000-dodade-i-mariupol-azerbajdzjan-kraver-att-ryssland-lamnar-karabagh-rysk-order-om-v arnpliktiga-till-fronten-11e-april/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
Citera
2022-03-27, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Jag tror du har fel,
jag tror de avfyrade en Kinzal robot för att de vet att NATO spanar intensivt så de själva ser hur effektiv den är. Hade den inte fungerat bra skulle Ryssarna aldrig i helvete avfyrat den när de har annat gammalt artilleri som kunde sprängt byggnaden i luften.

Nej det var ett sätt att säga Oj era hangarfartyg blev just outdated.

Ryssarna kan mobilisera ca 4m soldater ink reserver. De har bara avsatt en liten trupp till Ukraina. Visst jag tror också de räknade fel. De hade nog inte trott att Ukraina var så starka och att de hade sådan stridsmoral. Men om Ryssland hade velat hade de kunnat jämna Ukraina med marken UTAN att använda kärnvapen.

Det kommer säkert ett försvar mot Kinzhal i framtiden, men just nu finns det inget.

Ryska statssystemet tål att det dimper ner lite tomahawk robotar här och var i städerna. Det är inga problem. Däremot tror jag inte NATO och EU tål att det börjar dimpa ner lite raketer här och var i våra städer.

Problemet för NATO är att Ryssland har kärnvapen så de kommer aldrig våga attackera Ryssland. Ryssarna har Kinzhal nu så de kan börja bomba EU/Nato konventionellt OM de lägger sig i Rysslands affärer. Så Ryssarna kommer kunna göra mer eller mindre vad de vill.. De vet att ingen vågar invadera dem för ingen vågar chansa på att Ryssarna i så fall inte skulle börja nuka allt. De vågar inte gå in med trupper i tex Ukraina för då kan ryssarna börja överljudsbomba NATO städer och det skulle vår demokrati knappast tåla. Många bombade Natoländer skulle säkert tycka varför ska våra städer bombas för att (sätt in valfritt drivande natoland tex Polen) ska in o kriga i Ukraina...

Sen har vi ju hela historien med att våra briljanta ledare gjort halva EU extremt beroende av rysk gas medan Biden avvecklat USAs förmåga att producera tillräckligt med gas/olja..

Du är medveten om att USA sitter på 400+ minutmen 3 misilier?
Citera
2022-03-27, 19:07
Medlem
El-gigantes avatar
Citat:
Jag tror du har fel,
jag tror de avfyrade en Kinzal robot för att de vet att NATO spanar intensivt så de själva ser hur effektiv den är. Hade den inte fungerat bra skulle Ryssarna aldrig i helvete avfyrat den när de har annat gammalt artilleri som kunde sprängt byggnaden i luften.

Ryssarna kan mobilisera ca 4m soldater ink reserver. De har bara avsatt en liten trupp till Ukraina. Visst jag tror också de räknade fel. De hade nog inte trott att Ukraina var så starka och att de hade sådan stridsmoral. Men om Ryssland hade velat hade de kunnat jämna Ukraina med marken UTAN att använda kärnvapen.

Det kommer säkert ett försvar mot Kinzhal i framtiden, men just nu finns det inget.

Ryska statssystemet tål att det dimper ner lite tomahawk robotar här och var i städerna. Det är inga problem. Däremot tror jag inte NATO och EU tål att det börjar dimpa ner lite raketer här och var i våra städer.

Problemet för NATO är att Ryssland har kärnvapen så de kommer aldrig våga attackera Ryssland. Ryssarna har Kinzhal nu så de kan börja bomba EU/Nato konventionellt OM de lägger sig i Rysslands affärer. Så Ryssarna kommer kunna göra mer eller mindre vad de vill.. De vet att ingen vågar invadera dem för ingen vågar chansa på att Ryssarna i så fall inte skulle börja nuka allt. De vågar inte gå in med trupper i tex Ukraina för då kan ryssarna börja överljudsbomba NATO städer och det skulle vår demokrati knappast tåla. Många bombade Natoländer skulle säkert tycka varför ska våra städer bombas för att (sätt in valfritt drivande natoland tex Polen) ska in o kriga i Ukraina...

Sen har vi ju hela historien med att våra briljanta ledare gjort halva EU extremt beroende av rysk gas medan Biden avvecklat USAs förmåga att producera tillräckligt med gas/olja..
när har västerländska demokratier backat för att städer blivit bombade? hallå? vad är london under blitzen? snarare kommer något sådant att få opinionen att dampa ur å det grövsta, kolla bara hur jävla hårt amerikanerna flippade pga 9/11. det går heller inte att bomba NATO eftersom hela jävla poängen med NATO är att om du ens nuddar NATO så kommer det till slut eskalera till att USA trycker på den röda knappen, om du vill gå så långt.
Citera
2022-03-27, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Om inte Putin hade invaderat nu så hade ukraina attackerat Ryssland med Nato i ryggen.
Det rätt så uppenbart. Biden sa i går att han alltid velat avsätta Putin.
Du matas med väst propaganda men det har du visst ingen aning om.

1:a april är om ett par dagar så försök igen då.
Citera
2022-03-27, 19:09
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Därför är det också viktigt för Ukraina att slå ut trupp, innan de kan slingra sig in i Vitryssland och fylla på förråden.

Mer värnpliktig kanonmat. Snabbutbildade? Motiverade?
Ryssland kan ha förlorat upp till 40000 i döda och sårade samt fångar och saknade.
Citera
2022-03-27, 19:10
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamesWebb
Skönt att ryssarna flyr tillbaka till Belarus från kievs förorter nu. Då får ukrainarna mer tid på att bygga upp nya försvarslinjer och fokusera på att återta mark i östra delarna av landet.
Det finns kvar försvarsställlingar på västra och nordvästra sidan av Kyiv sedan VK2.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Kiev_Fortified_Region
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Det här var fan inte okej, även om jag tycker ryssarna förtjänar mycket skit så var detta vidrigt, fick fan ont i magen av att se detta. Hoppas dom får tag i förövarna!

Förmodligen gör ryssarna också skit mot dom Ukrainska militärer fångar, men Putin har ju tagit deras mobiltelefoner så det dokumenteras inte.

Hoppas Putin går ur Ukraina och att kriget tar slut dom närmaste dagarna.

Putin ge upp? Dream on
Citera
Medlem
El-gigantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stolerik
Här mer krigsbrott av ukrainska soldater, ukrainska soldater spikar upp en rysk krigsfånge på ett kors, för att sen hälla bensin och bränna krigsfången levande.https://videopress.com/v/eN8NcCdq
oj vad lägligt att klippet slutar precis sekunden skådisen börjar riskera skada. Är du verkligen så här blåst alternativt tror att vi är så här blåsta?
Citera
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Jag tror du har fel,

Berätta gärna var de ska hitta utrustning för de 4 miljonerna. Eller du tänker att de kör egna bilar till kriget, sen lite klassisk Stalingrad aktion, ett gevär på två man och spring framåt?
Citera
2022-03-27, 19:12
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Det här var fan inte okej, även om jag tycker ryssarna förtjänar mycket skit så var detta vidrigt, fick fan ont i magen av att se detta. Hoppas dom får tag i förövarna!

Förmodligen gör ryssarna också skit mot dom Ukrainska militärer fångar, men Putin har ju tagit deras mobiltelefoner så det dokumenteras inte.

Hoppas Putin går ur Ukraina och att kriget tar slut dom närmaste dagarna.
Ytterligt tveksam till sanningshalten i det klippet, rysk psyops.
Citera
2022-03-27, 19:13
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-gigante
när har västerländska demokratier backat för att städer blivit bombade? hallå? vad är london under blitzen? snarare kommer något sådant att få opinionen att dampa ur å det grövsta, kolla bara hur jävla hårt amerikanerna flippade pga 9/11. det går heller inte att bomba NATO eftersom hela jävla poängen med NATO är att om du ens nuddar NATO så kommer det till slut eskalera till att USA trycker på den röda knappen, om du vill gå så långt.

Krig är dyrt. Ryssland är fattigt. Det syns redan att de använder Sovjet materiel. Det är inte bara att kalla in fler värnpliktiga, som dessutom är svagt motiverade.
Citera
2022-03-27, 19:13
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Varför skulle de göra det? De kan upptäckas och bekämpas som vilket annat system.
Nej, det är det som är hela grejen med dem.
Dagens försvarssystem kräver att fiende missilen följer en bestämd bana. Det gör inte dessa.

Visst, hangarfartyg har typ mega gatlinggun som kan skjuta ner missiler men frågan är om de är snabba no att skjuta ner dessa missilerna..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in