2022-03-27, 11:43
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Frågan är om det är så motiverande för ryska soldater att veta om att de kan bli avrättade.

Det borde vara ganska glasklart. Att det kan hända. Tom USA avrättar folk som gett upp. Allt handlar om det är ok i stunden att kunna ta krigsfångar eller ej. Är du på ett uppdrag kan du ju inte avvara 20% av din manskap för att bevaka krigsfångar. Då skjuts dessa ihjäl på direkten istället. Ger man upp är det ungefär 50/50 för att överleva. Bäst att ge upp inför en större styrka då är chansen för överlevnad som allra bäst.
Citera
2022-03-27, 11:44
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ingen av de ryska kanalerna jag följer länkar till filmen, men alla pratar om den. Många pratar om att visa den för soldater innan viktiga strider etc för att motivera dem. Jag tror att när folk ser vilket jävla barbari man strider emot, och vilken ondska man är satt att utrota, kan det motivera något enormt. Det finns ju ingen tvekan nu om att Ryssland måste slutföra sin uppgift resolut och absolut. Det kan inte tillåtas existera en sån här terroriststat på europeisk mark.

Alla skriver att Ryssarna har dålig moral. Vilket inte är konstigt.
Inga mentalt friska människor vill döda andra människor.

Det var den största fördelen U. hade i detta krig. Och då så förstör de medvetet det övertaget.

Perfekt video från ett ryskt perspektiv, för att bli av med sitt moralproblem.
Citera
Medlem
Citat:
Jag har brytt mig om mänskliga rättigheter hela tiden. Det är ju därför jag stödjer Ryssland! Det handlar om lag ordning och mänskliga rättigheter mot barbari, terrorism och tortyr. Ryssland har aldrig begått såna här illdåd som jag nu ser dagligen från ukrainsk sida.

Som fan läser bibeln....
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
På vilken av dessa sajter kan jag läsa om den upprepade tortyren av krigsfångar som ukraina utför?

Är det tillförlitlig information så hoppas jag det kommer upp så snart som möjligt, men de uppdaterar inte varje dag.

Mänskliga rättigheter gäller Ryssar, och Ukrainare.
Citera
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Utan att vara en domedagsprofet så får vi väl hoppas att dom som har inflytande över "knappen" har bättre insikt i mardrömsscenariot ett kärnvapenkrig med femsiffrigt (Usa och Ryssland har ca, 6000 var) antal kärnstridspetsar innebär.
För det är väl inte så att ni går i självmordstankar?

Välj valfri stad/område och ta del av konsekvenserna av X antal kilotons kärnvapen. Ex Kiev, Moskva, Stockholm.
https://nuclearsecrecy.com/nukemap/

En tsarbomb över Höör och hela Skåne blir till aska. Möjligtvis kan några överleva ute vid
Torekov och Kullen. https://i.imgur.com/NEdvNaB.jpg

Får hoppas att kriget i Ukraina tar slut och att politikerna besinnar sig innan de börjar ösa iväg kärnvapen. Men ju mer vapen som skickas till Ukraina ju längre kommer kriget att vara och ju större risk att det kommer att eskalera till en punkt bortom kontroll.
Citera
2022-03-27, 11:47
Medlem
Citat:
På vilken av dessa sajter kan jag läsa om den upprepade tortyren av krigsfångar som ukraina utför?
Det hade du väl redan koll på.
Rädd för hela sanningen?
Citera
2022-03-27, 11:48
Medlem
Jag kommer säkert bli flame’ad før att ingen. vill høra något annat än vad MSM säger..men det här är vad jag har hørt. Jag har många vänner nere runt marip. Och donetsk då jag på min tid har arbetat där pre-2014.

Både «ryssar» och ukrainer har berättat att azov milis har skjutit, avrättat folk som førsøker evakuera och tvingat familier med vapen som inte vill (och då blir ett ryskt mål).

Ryssar är inte bra de heller men folk måste få veta att dessa azov kräk gjør. Om ni inte tror, gå in på Azovs hemsida! Fullt av nazi symboler.

azov.org.ua
Citera
2022-03-27, 11:50
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Jag har brytt mig om mänskliga rättigheter hela tiden. Det är ju därför jag stödjer Ryssland! Det handlar om lag ordning och mänskliga rättigheter mot barbari, terrorism och tortyr. Ryssland har aldrig begått såna här illdåd som jag nu ser dagligen från ukrainsk sida.
Haha det var det dummaste. "Driver du "mänskliga rättigheter" i ryssland blir du stämplad som utländsk agent.

Ryssen har fan inte i Ukraina att göra, tugga i dig det.
Citera
2022-03-27, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
För att de vet att NATO inte har något försvar mot de hypersoniska robotarna än. NATO e shack matt i konventionell krigföring. Deras enda val är kärnvapen.

Putin ser att Ryssland inte har någon framtid så han kunde gå mot EU eller Kina och valde Kina eftersom deras "demokratiska" system liknar varandra. Putte vill förvandla Ryssland till en Kinesisk Lydstat.
Vilket inte har någon betydelse.
Ryssland hade inte klarat av att stoppa tomahawk robotar heller.

Ryssarna får spö av Ukraina, vilket ljushuvud som helst fattar ju att NATO hade totalt krossat den ryska försvarsmakten.

Nato under 50-70 talet var rädda för den sovjetiska konventionella styrkan.
Idag är det helt omvända roller.
Ryssland är inte ens skuggan av vad sovjet var för sin tid i militär styrka.

Rysslands enda skydd mot Nato är kärnvapen, man har ingen som helst chans mot Nato konventionellt.
Bara USA i säg spenderar 10 gånger mer på armen än Ryssland och då är inte ens korruption inräknat för ryssarna.
Citera
2022-03-27, 11:53
Medlem
Termos99s avatar
Varför det kan bli svårt för Ryssland att inta Kiev.

Stalingrad like siege again?

https://www.wionews.com/photos/history-of-urban-warfare-why-russia-will-find-it-difficult-to-conquer-kyiv-465932#stalingrad-like-si ege-again-465904
Citera
2022-03-27, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Tror att Merkels avgång är betydande. Hade hon suttit kvar hade han nog inte vågat. Han räknade med att Scholz skulle vara en större pushover och bromsa EU från att ta ställning för att säkra rysk gas.

Även att Biden sitter i USA bidrog nog till tidpunkten. Han har nog setts som ganska svag av Ryssland och Kina. Nu har han skärpt till sig lite dom senaste dagarna och skruvat upp retoriken, får se vad det blir av det.

Skulle Putin vars rädd för en tysk kärring?
Citera
2022-03-27, 11:55
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Jävla monster är var de är. Barbarer. Jordens avskum. Måtte avnazifieringen bli slutgiltig.

Citat:
Ingen av de ryska kanalerna jag följer länkar till filmen, men alla pratar om den. Många pratar om att visa den för soldater innan viktiga strider etc för att motivera dem. Jag tror att när folk ser vilket jävla barbari man strider emot, och vilken ondska man är satt att utrota, kan det motivera något enormt. Det finns ju ingen tvekan nu om att Ryssland måste slutföra sin uppgift resolut och absolut. Det kan inte tillåtas existera en sån här terroriststat på europeisk mark.
Mer och mer uppenbart att den är fake och det är just detta skäl till att den producerats.
En propaganda video.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in