2022-03-27, 11:32
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jävla monster är var de är. Barbarer. Jordens avskum. Måtte avnazifieringen bli slutgiltig.
Försvarar det inte men det är en indikation om vilket hat dom känner mot mördarpacket som inkräktar deras land och slaktar sig fram bland befolkningen.
Senast redigerad av Taggad 2022-03-27 kl. 11:38.
Citera
2022-03-27, 11:33
Medlem
Citat:
Jävla monster är var de är. Barbarer. Jordens avskum. Måtte avnazifieringen bli slutgiltig.

Vad tänker du då om RySSarna som gör mycket värre saker?

Naturligvis inte ok att skjuta om POW:s om det är vad som sker.
Citera
2022-03-27, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ja då kommer ryssarna att börja beskjuta civila bostadsområden, sjukhus och skolor som hämnd…………..

Vilken video? Hittar inte.. kan du linka?
Citera
2022-03-27, 11:34
Medlem
Citat:
Ingen av de ryska kanalerna jag följer länkar till filmen, men alla pratar om den. Många pratar om att visa den för soldater innan viktiga strider etc för att motivera dem. Jag tror att när folk ser vilket jävla barbari man strider emot, och vilken ondska man är satt att utrota, kan det motivera något enormt. Det finns ju ingen tvekan nu om att Ryssland måste slutföra sin uppgift resolut och absolut. Det kan inte tillåtas existera en sån här terroriststat på europeisk mark.

Det här har rySSarna ägnat sig åt att genomföra.
https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/tpf1q0/21_this_is_mariupol_all_russians_should_see_it_as/
Citera
Avslutad
Citat:
Ingen av de ryska kanalerna jag följer länkar till filmen, men alla pratar om den. Många pratar om att visa den för soldater innan viktiga strider etc för att motivera dem. Jag tror att när folk ser vilket jävla barbari man strider emot, och vilken ondska man är satt att utrota, kan det motivera något enormt. Det finns ju ingen tvekan nu om att Ryssland måste slutföra sin uppgift resolut och absolut. Det kan inte tillåtas existera en sån här terroriststat på europeisk mark.

Frågan är om det är så motiverande för ryska soldater att veta om att de kan bli avrättade.
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Nästan så att jag hoppas på att en missil går fel och hamnar i polen så att USA och NATO har en anledning att gå in och totalt förstöra Ryssland.

Hade varit så underbart att se.

Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Du är inte ensam om den tanken

Citat:
Ursprungligen postat av vhartman47
Nä verkligen inte, väntar med spänning på det
Heja Ukraina

Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Utan att vara en domedagsprofet så får vi väl hoppas att dom som har inflytande över "knappen" har bättre insikt i mardrömsscenariot ett kärnvapenkrig med femsiffrigt (Usa och Ryssland har ca, 6000 var) antal kärnstridspetsar innebär.
För det är väl inte så att ni går i självmordstankar?

Välj valfri stad/område och ta del av konsekvenserna av X antal kilotons kärnvapen. Ex Kiev, Moskva, Stockholm.
https://nuclearsecrecy.com/nukemap/

Nukemap är missvisande. Verkligheten är mycket värre. Det då dammet/strålningen
kommer sprida sig med vindarna, som ej är en vacker kon på en karta.

For den som är nyfiken på vad en detonation av kärnvapen i Ukraina/Ryssland skulle innebära,
Se: https://www.fema.gov/sites/default/files/documents/fema_planning-guidance-response-nuclear-detonation.pdf

Kombinera det med ett exempel från verkligheten av radiakspridning.
https://antinuclearinfo.files.wordpress.com/2014/04/map-chernobyl_fallout.gif
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ja då kommer ryssarna att börja beskjuta civila bostadsområden, sjukhus och skolor som hämnd…………..

Flesta som stöder Putin har ju även gång på gång tagit avstånd från mänskliga rättigheter, krigets lagar är bara rent larv. Vet inte hur många gånger jag haft diskussioner med Putin anhängare som bara talar om den starkes rätt, och kan du inte försvara dig har du ingen rätt...

Är videon autentisk? Ja. Nej. Vet inte. Men jag tycker givetvis att krigets lagar ska följas av alla. Hade igår en lång konversation med en som stödde Putin och efter att ha frågat om krigets regler skulle gälla alla, frågade 4 gånger. Så fick jag fortfarande inget svar.

Citera
2022-03-27, 11:36
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Du tycks ha sovit under en sten dom senaste 30 dagarna, Svenskarna skulle kunna åka på semester i 4 veckor och ryssen skulle ändå inte hinna ta Gotland.

Deras stridsvagnar som numera går under betäckningen Webergrillar kan inte åka på sjön eftersom dom sjunker, deras fartyg blir sänkta direkt. Att bygga krigsfartyg och stridsvagnar är totalt bortkastat idag mot dagens vapen, tror alla förnuftiga länder slutar med den krigsupprustningen.

Att flyga in och droppa fallskärmsjägare fungerar inte av 2 anledningar, dom flesta fallskärmsjägarna är redan döda i kriget mot Ukraina och för det andra så kommer dom nerskjutna innan dom ens hinner börja hoppa över Gotland.

Dom kan skjuta missiler och trots att vi har försvar mot det också så kommer ett antal förmodligen explodera på Gotland, fysiska ryssar i krigsuniform kommer aldrig någonsin kunna sätta sin fot på Gotland. Vad är då vitsen med att försöka bomba sönder Gotland som dom själva aldrig kan ta över?

Ryssens krigskunskaper är uruselt pinsamma!

Pansarvagnar kommer nog anses vara obsoleta efter detta krig.

Drönare verkar vara det som man ska satsa på. Något för Sverige att satsa på de närmsta åren.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:

Vad pratar du om? Är nu mänskliga rättigheter något du börjat att bry dig om? Eller gäller det bara om ryssar utsätts? Ska krigets lagar gälla alla? Mitt svar är Ja.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Så här jobbar ryssarna.

https://mobile.twitter.com/TrueCenters/status/1508012966779760640
Citera
2022-03-27, 11:37
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Det är åtminstone vad någon vill att vi ska tro.

Men med tanke på att de sköt personer väldigt när så borde vi se lite blod? Vilket saknas på filmen
Dessutom så var det ju i princip påsittande skott. Så åtminstone något av dem borde tränga igenom benet med med blod och vävnadsrest som sprutar ut.

Problemet med dessa filmklipp är att de så gott som alltid används av propaganda av någon. Oavsett om det är Ukraina, Ryssland eller någon av dess anhängare.

Men vi vet inte vem som har gjort den. Det kan likaväl vara Ryska soldater som använder lösa skott för att producera en propaganda film som ska visa hur hemska de Ukrainska nazisterna är.

Är det en rysk fejkvideo så är syftet tvåfalligt:

Att misskreditera Ukraina.

Att då de egna trupperna att inte ge upp så lätt.

Är filmen inte fejk så bör de ukrainska myndigheterna och befälhavarna ingripa. Ukraina tjänar, inte, på att lära sig total grymhet av ryssarna, mongolernas lärljungar och arvtagare.
Citera
2022-03-27, 11:37
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
https://mobile.twitter.com/TrueCenters/status/1508012966779760640

Vi får anta att UA soldaterna sett det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in