2022-03-26, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
En Kinzahl fungerar inte så ?

Kanske handlar det om att den har funktioner som gör dess bana oberäknelig och därför svår att skjuta ner. Den kanske till exempel gör slumpmässiga riktningsförändringar under färden snarare än att den väjer för saker. Typ som ett ”dykskott” i fotboll där bollen vobblar och häxar sig i luften på ett oberäkneligt sätt.
Citera
2022-03-26, 22:32
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Nej, det är inte så det fungerar

Exakt, missilen kan programmeras så att den färdas utanför luftvärns räckvidd. Men till skillnad ifrån kryssningsmissiler så färdas den betydligt fortare. Det gör att det, kan, vara svårare att skjuta ned den. Men det alltså, inte, att någon, typ Putler, sitter och stryr den med joystick!😄
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Nej Patriot PAC-3 har inte den förmågan. Det har f.ö. inget annat av dagens luftvärn heller.
Vad menar du att Patriot skulle falla på? Notera att jag förutsatte att målet identifierades i tid (vilket Patriot inte kan idag) och placeringen var optimal.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neret
Var fan är Kina i allt det här? Det är dags för dem att fördöma det här jävla kriget.
En av världens stormakter sitter tysta medan oskyldiga människor blir kanonmat. Så jävla tragiskt.

Tycker för övrigt det är bra att Biden markerar mot Putin. Men några missiler som ryssarna skickar till fel adress och råkar hamna i Polen och ett tredje världskrig (denna gång med kärnvapen) är ett faktum. En stundande tragedi för mänskligheten står verkligen och balanserar på en knivsegg

Kina kommer ju att tjäna på att Ryssland ruinerar sig på grund av invasionen i Ukraina.

Finns ingen anledning för Kina att försöka stoppa kriget så länge det inte kan drabba Kina negativt, tvärtom.
Citera
2022-03-26, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Hur funkar det då? Nu påstår jag inte att den ryska missilen har den egenskapen men det är vad evasive maneuver dvs undanmanöver innebär.
Genom dess oberäkneliga rörelser är det svårt för motelden att beräkna hur de skall skjuta ner roboten.
Citera
2022-03-26, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neret
Var fan är Kina i allt det här? Det är dags för dem att fördöma det här jävla kriget.
En av världens stormakter sitter tysta medan oskyldiga människor blir kanonmat. Så jävla tragiskt.

Tycker för övrigt det är bra att Biden markerar mot Putin. Men några missiler som ryssarna skickar till fel adress och råkar hamna i Polen och ett tredje världskrig (denna gång med kärnvapen) är ett faktum. En stundande tragedi för mänskligheten står verkligen och balanserar på en knivsegg

Nästan så att jag hoppas på att en missil går fel och hamnar i polen så att USA och NATO har en anledning att gå in och totalt förstöra Ryssland.

Hade varit så underbart att se.
Citera
2022-03-26, 22:36
Medlem
Sgt.Blands avatar
Ännu en by befriad från inkräktarna. Nu utanför Kharkiv.

https://twitter.com/antiputler_news/status/1507823554385035275
Citera
2022-03-26, 22:37
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LibBell
Det här fenomenet med trollfabriker är märkligt. Rimligen får ju trollen lön mm och kostar pengar för arbetsgivaren, i detta fallet Kreml.

Agerar de på sidor som Flashback bör det betyda att de agerar på tiotusentals sidor runtom i världen och att det i fabrikerna finns tusentals troll, men till vilken nytta?

Trollen kanske kastar en aning sand i maskineriet för de demokratiska länderna men mest enar de oss och får Ryssland att framstå som töntiga klåpare.

Vore jag finansminister i Ryssland hade jag kunnat tänka mig att använda rublerna på effektivare sätt än på troll.

Ännu ett exempel på att ryssen inte alltid har en bra plan.

Och nu när ryska statens kassaflöde börjar närma sig negativt. Prioriterar man trollen då?

Vore ju intressant att höra en ärlig analys av trollen här, men det kommer vi ju givetvis inte få 😀

Underhåll av tanks kanske de skulle prioriterat.....
Citera
2022-03-26, 22:38
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Nästan så att jag hoppas på att en missil går fel och hamnar i polen så att USA och NATO har en anledning att gå in och totalt förstöra Ryssland.

Hade varit så underbart att se.

Du är inte ensam om den tanken
Citera
2022-03-26, 22:40
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Genom dess oberäkneliga rörelser är det svårt för motelden att beräkna hur de skall skjuta ner roboten.
Det är vad undan manöver innebär, Einstein.
Citera
2022-03-26, 22:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Du är inte ensam om den tanken
Nä verkligen inte, väntar med spänning på det
Heja Ukraina
Citera
2022-03-26, 22:41
Medlem
Sgt.Blands avatar
Här går UAF på offensiven utanför Sumy. Men det ser ut som att de flesta ryssarna gav upp när de började blasta. Och inte så ofta man ser UAF med stridsvagn.

https://twitter.com/Tibtinabulum/status/1507830347194683393
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in