2022-03-27, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daria.M
Nu funkade väl de där uppfostringsanstalterna inte särskilt bra?Internatskolor skickade man ”problembarn” till förr, om man hade pengar till det. Inte riktigt lika traumatiserande som anstalterna.

En sedan decennier havererad psyk- social- och skolhälsovård är förmodligen anledningen till att ett fall som detta inte uppmärksammas INNAN det går käpprätt åt skogen.
Eller att FC är ett måndagsexemplar som helt enkelt är ond och hänsynslös.
Citera
2022-03-27, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drysin
Är det feminismens fel att Fabian valde att mörda två oskyldiga kvinnor?

Hela den här tråden är skrattretande och ett ypperligt exempel på hur kvinnor ständigt blir scapegoatade i samhället.

Alla vita män kommer genast till undsättning och rättfärdigar Fabians (vit man, a.ka. "golden child") handlingar genom att på något sätt skuldbelägga kvinnor ("scapegoats") för mordet.

Citat:
Ursprungligen postat av sva990
Var någonstans i texten "rättfärdigas" tattarens barbariska dåd?

Drysin, du har helt rätt. En massa personer i den här tråden skyller Fabians dåd på feminismen.

Och när man skyller Fabians dåd på feminismen så rättfärdigar man mördaren.
Citera
2022-03-27, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pixeywand
Projicering?
Det är såklart som i alla andra fall batikhäxornas fel och afghanerna som de alla knullar. Stackars lilla pöjk som blivit hanterad med feministisk välvilja. Förklaringen är enkel!
Inser du hur patetisk och oförmögen av att tänka i den minsta grad av nyans du är?

Du vill vara ett offer, där dina påhittade håriga feta blatte-älskande feminister/den fjolliga bidrags-vänstern är den stora läskiga vargen som förhindrar dig från att vara den starka supermanliga James Bond-mannen du var menad att vara. Istället blev du en incel! Stackars lilla gubben, det är så synd om dig.

Du kan ju lösa alla världens problem med dina enkla förklaringar! Batikhäxor!
Thank you!!!!
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Drysin, du har helt rätt. En massa personer i den här tråden skyller Fabians dåd på feminismen.

Tack. Så är det.
Citat:
Var någonstans i texten "rättfärdigas" tattarens barbariska dåd?
Varför ens nämna feminism överhuvudtaget? Varför räcker det inte med att skuldbelägga mördaren, den som begått ett brott?

Varför ska ni tvunget dra upp kvinnor/feminismen också? Varför har du ett behov av att säga "om det inte vore för kvinnor/feminismen så skulle det här aldrig ha hänt".

Varför?
Citera
2022-03-27, 08:34
Medlem
Franke88s avatar
Någon som har bild och namn på de två mördade lärarna?
Citera
2022-03-27, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar

Nu har jag inte följt er diskussion men att leta förklaringar till gärningsmäns handlingar rättfärdigar inte dem. Det finns tex just nu många diskussioner om putins psyke och resonemang men det ursäktar knappast hans gärningar.
Citera
2022-03-27, 08:43
Medlem
Citat:
Thank you!!!!

Tack. Så är det.

Varför ens nämna feminism överhuvudtaget? Varför räcker det inte med att skuldbelägga mördaren, den som begått ett brott?

Varför ska ni tvunget dra upp kvinnor/feminismen också? Varför har du ett behov av att säga "om det inte vore för kvinnor/feminismen så skulle det här aldrig ha hänt".

Varför?
Ja jösses...du påstår alltså att jag och många andra i tråden generaliserar, förenklar och drar slutsatser som bottnar i hat mot det motsatta könet? Du gör ju precis allt detta själv Dessutom påstår du att vi försvarar gärningsmannen genom att dissa radikalfeminism. Hur kommer du fram till den intelligenta slutsatsen?
Citera
2022-03-27, 09:02
Bannlyst
Vad är namnen på de två batikhäxor som Fabian dödade?
Citera
2022-03-27, 09:06
Medlem
Citat:
Ja jösses...du påstår alltså att jag och många andra i tråden generaliserar, förenklar och drar slutsatser som bottnar i hat mot det motsatta könet? Du gör ju precis allt detta själv Dessutom påstår du att vi försvarar gärningsmannen genom att dissa radikalfeminism. Hur kommer du fram till den intelligenta slutsatsen?
Ja, det är klassisk narcissistisk gaslighting ni ägnar er åt (som vanligt när förövaren "bara" är en vit man).

Den här tråden hade låtit väldigt annorlunda om mördaren haft ett utomeuropeiskt ursprung istället för att vara vit. Både du och jag vet att den här tråden hade spammats sönder vid det här laget om mördaren varit något annat än en vit man.

Då jävlar hade det varit en aggressiv ton i tråden och nya hatiska och hotfulla inlägg hade haglat in för varje sekund, inlägg som riktats både mot mördaren i fråga men också (och allra främst) mot ALLA (oskyldiga) invandrare/ALLA (oskyldiga) människor som inte är vita i Sverige. Mycket spam om att utvisa alla förbannade jävla kriminella invandrare, "n-ordet" hit och dit och samma gamla vanliga uttjatade rasistiska visa.

Men nu så är ju mördaren bara en vit man och då passar ni förstås på att tysta ner det hela och skuldbelägga kvinnor/feminism istället, LOL.
Senast redigerad av drysin 2022-03-27 kl. 09:48.
Citera
2022-03-27, 09:19
Medlem
Citat:
Är det feminismens fel att Fabian valde att mörda två oskyldiga kvinnor?

Hela den här tråden är skrattretande och ett ypperligt exempel på hur kvinnor ständigt blir scapegoatade i samhället.

Alla vita män kommer genast till undsättning och rättfärdigar Fabians (vit man, a.ka. "golden child") handlingar genom att på något sätt skuldbelägga kvinnor ("scapegoats") för mordet.
Allt är feministernas fel, i konkurrensen om inflytande i samhället gäller inte "survival of the fittest", där står mannen sig slätt och måste hitta på ursäkter för sin svaghet.
Det finns 26 artiklar, på olika språk, på Wikipedia med den rubriken, men inte på svenska.
Citera
2022-03-27, 09:31
Medlem
Andy Frains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Ursäkta mig att jag lägger mig i.

Jag var ju på plats när jag hörde smällen när jag var i utanför Månstorps äldreboende tillsammans med min mamma.

https://www.google.se/maps/dir/55.4897712,13.105967/Djurs%C3%A4tersv%C3%A4gen+9,+235+41+Vellinge/@55.4894209,13.1110423,348m/data=!3m1!1e3!4m8!4m7!1m0!1m5!1m1!1s0x4653756f8f72 c56b:0x6a72acee082d17cc!2m2!1d13.114745!2d55.48834 93?hl=sv

Men om bilen var låst så undrar jag hör i helsike hittades henne utanför bilen?

Visst, kanske dörren smällde upp vid krocken men ändå?

En kvinna i en postbil skadades livshotande när hon strax utanför Västra Ingelstad blev påkörd av tåget då hon skulle passera en obevakad järnvägsövergång vid 12.30-tiden. När räddningsmanskapet anlände till olycksplatsen hittades den svårt skadade kvinnan utanför bilen. Kollisionen blev mycket våldsam och postbilen totalförstördes. Tåget som bestod av ett lok med en tillkopplad vagn stod kvar på rälsen ca 700 meter bort från olycksplatsen. Den svårt skadade kvinnan fördes till sjukhuset i Malmö med ambulans. Under kvällen avled den svårt skadade kvinnan på sjukhuset i Malmö.

https://www.pppress.se/nyhet/lantbrevbarare-avled-efter-krock-med-tag/

Som sagt, jag jobbade med henne, vi fick all info av vår chef samma eftermiddag och sen på måndagen efter (detta hände en fredag)
Rutan gick i samband med smällen!

Oftast skriver man ju inte om självmord/familjetragedier detaljerat
Citera
2022-03-27, 09:34
Medlem
Andy Frains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Mmm jag hörde nåt med hörlurar så hon inte hörde tåget..

Ja, hon hade hörlurar i men hon var inte blind…
Vet inte hur många gånger jag måste skriva det men det var inte någon olycka, det var självmord!
Hon var dessutom en rätt trasig människa, hade varit med om mycket elände under sin uppväxt/tonår…

Nu känner jag att det är lite OT så jag släpper det här.
Men som sagt, det var självmord, utan tvekan!
Citera
2022-03-27, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rashatalashemako
Vad är namnen på de två batikhäxor som Fabian dödade?
Kalla dem vad du vill, men detta var 2 kvinnor,lärare,familjemedlemmar,vänner ev mammor som var älskade i högstagrad av de sina. Oavsett så är denna människa och alla andra som tar någons liv en så sjuk människa att den ej värd ett liv efter ett sådant dåd.
Finns ingen förmildrande omständighet i ett sådant fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in