2022-03-27, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Någon twittrare som heter @GMitakides pushar samma story och har med vad som ser ut att vara ett screenshot:
https://pbs.twimg.com/media/FOpCdogXwAEAEvv?format=jpg&name=900x900

Jag kan inte bedöma om den är manipulerad på något sätt men någon annan kanske kan det.

Han länkar inte till själva tweeten vilket gör att jag iallafall inte är övertygad än. Det kan vara ett led i att få ukrainska försvarsdepartementet att framstå som lika lögnaktiga som deras ryska motsvarigheter.
Varför står det inte hur längesen den där tweeten postades? Det brukar det stå
Citera
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
https://mobile.twitter.com/search?q=defenceu%20arma&src=typed_query

Sorry om jag är tjatig men ser fortfarande inte ursprungstweeten utan bara folk som svarar dem. Det tyder ju på att de faktiskt har klantat sig men vill ändå ha en länk till den faktiska tweeten, är den raderad?

Pinsamt om sant dock, de borde ha bättre koll på vad de sprider vidare och för sin egen trovärdighets skull posta en rättelse i så fall.
Citera
Medlem
BlueOysterPutins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Putin använder ju i princip barnsoldater. Putin jugend?
Många ryska mammor borde bli förbannade på Putin.

https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/toysdd/russian_great_army_look_at_these_children_these/

Många "ryssar" ser ut som afghaner eller andra slags mongoler. Är det sådant som skickas ut först?
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magic64
Gulf kriget(kuwait) hade väl dom allierade runt 150k mot 300k?

Men de var inte en vältränad och välutrustad motståndare. Araber är alltid helt värdelösa på krig p.g.a diverse orsaker.
Citera
2022-03-27, 08:48
Medlem
Citat:
”Västmedia” vill nog ha en bättre källa än en goresida där vem som helst kan påstå vadsomhelst.

Jag är säker på att det har begåtts och kommer begås övergrepp mot krigsfångar och jag tänker inte försvara det. Men det är jättesvårt att bedöma vad den här filmen visar.

Spela i slow motion och kolla på blodet som kommer ur första killens arm. Kan vara en ampull, en snabb kaskad men sedan inget som rinner.
Det är inget blod eller kaskad på första killen. Han har ett rött band runt armen, ett sånt som ryssarna använder för att känna igen sina egna. Den fladdrar till när han faller.
Citera
2022-03-27, 08:48
Bannlyst
Tycker thunderfoot har en intressant poäng om huruvida ryssarnas atomvapen ens fungerar: https://www.youtube.com/watch?v=BuIPYfO5-qE

Sammanfattning: amerikanerna spenderar 30 miljarder per år på underhåll av sina kärnvapen. Thunderfoot (PhD fysiker) förklarar varför det är nödvändigt att underhålla de här bomberna för att de ska fungera som tänkt. Han ifrågasätter sedan (med tanke på det vi har sett från rysk korruption och kringsmakt hittills) om ryssarna underhåller sina atombomber.
Citera
2022-03-27, 08:49
Medlem
Citat:
Sorry om jag är tjatig men ser fortfarande inte ursprungstweeten utan bara folk som svarar dem. Det tyder ju på att de faktiskt har klantat sig men vill ändå ha en länk till den faktiska tweeten, är den raderad?

Pinsamt om sant dock, de borde ha bättre koll på vad de sprider vidare och för sin egen trovärdighets skull posta en rättelse i så fall.

Samma, inte hittat originalet. Den postades av ett känt rysstroll upperkut
Citera
2022-03-27, 08:51
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Det är inget blod eller kaskad på första killen. Han har ett rött band runt armen, ett sånt som ryssarna använder för att känna igen sina egna. Den fladdrar till när han faller.

Aha, nu ser jag. Tack.

Jag ska medge att jag inte har en susning om hur de brukar se ut när folk blir skjutna (och jag planerar inte studera det närmare). Men borde det i vara blodigare än vad videon visar? Antar att det beror på var de träffar och vilken kaliber som används.
Citera
2022-03-27, 08:53
Medlem
Citat:

Den som klantat sig är den som gjort den fejkade tweeten. Glömt och få med när "tweeten" postats. Brukar stå hur längesen en tweet postats.
Citera
2022-03-27, 08:56
Avstängd
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueOysterPutin
Många "ryssar" ser ut som afghaner eller andra slags mongoler. Är det sådant som skickas ut först?
Javisst.
Det är så den goda ryska multietniska folkdemokratin fungerar
Citera
2022-03-27, 08:57
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Den som klantat sig är den som gjort den fejkade tweeten. Glömt och få med när "tweeten" postats. Brukar stå hur längesen en tweet postats.

Haha, ja såklart. Bra att du var uppmärksam. Blir intressant att se om det kommer någon förklaring till det.
Citera
2022-03-27, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magic64
Kärnvapen möts med kärnvapen.

Där kommer hastighet på missiler in. Ryssland och Kina vinner där med hästlängder. Väst har inte lika snabba missiler och vi har inget som kan skjuta ner missiler som färdas i mach 20-27 dvs hypersonic speed
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in