2022-03-27, 00:50
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbeteochbostad
Vadan denna plötsliga vurm/omtanke om 17-åriga ryssar? Är ni så enorma humanister helt enkelt?

Jag vet inte hur det var med dig..

Men för egen del när jag var 17 så var det : Fitta, köra lätt mc och börja ha kul i livet. Ha kul, evig sommar, skratta och rock`roll !

Inte att gå "gung-ho" och invadera sitt broderfolk.

Nu är det min tur att fråga dig om en sak : Tror du att dessa ynglingar fick valet att gå ut till fronten ?
Citera
2022-03-27, 00:51
Medlem
Varför känns när segervissa och så jävla oroliga på samma gång??
Citera
2022-03-27, 00:51
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det är ju den här jävla artikel fem, vettu. Men rent principiellt håller jag med dig — det funkar inte att försöka ge sken av någon neutralitet och komma med alliansfriheten som argument... Inte längre. Ingen köper det.

Sverige är alliansfritt på pappret men inte neutralt i praktiken. Vi får se var vi landar. Ses i grönkläderna!

Ja vi ses där. Nej skenhelighet hör inte hemma i en sund värld!
Citera
2022-03-27, 00:53
Medlem
Eastwings avatar
En bra rysk soldat är en död rysk soldat som slängs på en sophög i det frihetskrigande landet Ukrainas soptippar. Hur miljösorteras dessa döda?

Kanske rysslands PR maskin Greta kan svara på detta.
Citera
2022-03-27, 00:54
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Du glömde skriva att USA har något som Ryssland inte har - Vapen i rymden och B-2 Spirit flygplan som kan jämna hela Moskva med marken.

Om dessa flygplan når sina mål…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ja, givetvis, men varför skulle man göra det? Jag tror alltså inte att Putin förklarar Finland och Sverige krig för sakens egen skull. Krig kostar. Du tänker att han absolut måste ha fler krig utöver Ukraina, eller? Finland och Sverige tillhör ju heller inte någon sorts rysk intressesfär eller "kulturkrets". Sverige är dessutom svårt att ta från marken och havet.
Finnarna har något som de behöver nu. Diesel.
Deras egen är av mycket dålig kvalitet.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Hade vi inte haft kärnvapen så hade världen varit en mycket bättre plats.

Då hade vi inte haft länder som Nordkorea där folket styrs av en diktator.

Kim Jong Un äter sig fet medans sina invånare är slavarbetare. Det hade aldrig varit en verklighhet om han inte satt på sina kärnvapen.

Nordkorea har alltid varit lika bedrövligt, trotts att kärnvapen är en ny företeelse där. Dessutom har vi faktiskt kärnvapnen att tacka för mycket. Japanerna led inte helt förgäves.

Men insatsen är hög, går det galet blir det än värre.
Senast redigerad av LeeVan 2022-03-27 kl. 01:01.
Citera
2022-03-27, 00:55
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ännu en by befriad från inkräktarna. Nu utanför Kharkiv.

https://twitter.com/antiputler_news/status/1507823554385035275

Det är
ju rena IPSC!
Citera
2022-03-27, 00:55
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Du tycker att det är den intressanta frågan att ställa när en chefsperson sitter och säger i TV att han beordrat sin personal att kastrera fångar?

Det där inslaget har ju varit uppe redan tidigare i tråden, det är deepfake. Syns rätt tydligt om man tittar noga på klippet. Och är det inte lite konstigt att reportern sitter och bara nickar instämmande när han pratar om att kastrera fångar, vore det inte en mer normal reaktion att höja på ögonbrynen, se häpen ut, ja någon slags reaktion när du intervjuar en läkare som pratar om att kastrera fångar - ett så oerhört och extremt brott mot mänskligheten! Enbart reporterns reaktion fick mig att direkt misstänka att inslaget var fejk och det bekräftades sedan också.
Citera
2022-03-27, 00:56
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Du är inte ensam om den tanken

Är jag den enda som inte vill ha WW3?
Citera
2022-03-27, 00:59
Medlem
Stones avatar
Snurrgubben Joe Biden hotar med regimskifte i Ryssland. Vita Husets senildepsrtement måste förklara att USA. Inte vill se ett regimskifte… detta efter att USA inför sanktioner mot Venezuela och Kuba för ett regimskifte. Samt invaderar Irak och Syrien för regimskiften. Varför fattar ingen att USA vill skifta regimer i andra länder där styret inte passar Amerikas agenda. Att Iran fortfarande står sig är tack vare Ryssland. Lyssna på Konflikt på SR, ”Rysslands vänner”.
Citera
2022-03-27, 00:59
Medlem
Joe Biden: "dictator", "cannot remain in power" och "may God bless our troops" - allt detta inom en minut och syftandes på Putin. Om jag inte visste att han var dement hade jag kunnat ana ett kausalt samband här.

https://www.expressen.se/nyheter/bidens-ord-till-ryska--folket-inte-fiender/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in