2022-03-26, 19:31
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Drömmer fortfarande ljuva drömmar om att Finland en dag ska återta västra Karjala. Släkten fick fly därifrån i samband med kriget. En ljuvlig plats. Finsk plats. De hade ett eget språk dessutom, men numer pratas enbart ryska, alla flydde till Finland och bytte till finska eller svenska. Ett praktiskt stenkast från St Petersburg också. Hade gynnat invånarna som redan lutar väldigt mycket till väst. Bra för framtida handel mellan eu -> (vad det nu kommer bli av Ryssland).

Jo om man ska ta till sig Putins historia. Finns det extremt många sådana fler områden som egentligen inte är ryska men idag del av Ryssland. Det var liksom grejen med att Sverige/Finland var också med i leken men vi försvenskade ju inte områden som efter Peter den Store ryssen alltid gör. Fördriva folk, skicka in egna till de tomma bodarna. Därav att Putin idag kan hävda att man bara hjälper ryssar.
Citera
2022-03-26, 19:31
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ny.Deodorant
Det kommer vara en särskilt feministiskt tema med 50 % kvinnor bland de som marscher i år.

För att visa på avancerad teknik kommer Putin delta som ett mäktigt hologram.

Segerfirandet verkar vara nästan två timmar lång så en lite kortare sammanfattning av höjdpunkterna från i fjol:
https://youtu.be/Vih_A2Qh8lA

Förhoppningsvis så har Turkiet eller möjligen Israel lyckats medla så det är eldupphör i Ukraina i tid till detta.

Glöm inte " det nya ryska supetvapnet" som kommer att vinna kriget år Ryssland i Ukraina:

Citera
2022-03-26, 19:33
Medlem
Sunimods avatar
Slava Ukraini!

No words more.
Citera
2022-03-26, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ny.Deodorant
Det kommer vara en särskilt feministiskt tema med 50 % kvinnor bland de som marscher i år.

För att visa på avancerad teknik kommer Putin delta som ett mäktigt hologram.

Segerfirandet verkar vara nästan två timmar lång så en lite kortare sammanfattning av höjdpunkterna från i fjol:
https://youtu.be/Vih_A2Qh8lA

Förhoppningsvis så har Turkiet eller möjligen Israel lyckats medla så det är eldupphör i Ukraina i tid till detta.

Detta känns som ett tema för Rysslands parad i år på röda torget.

https://youtu.be/DeJzuo2TsfM
https://youtu.be/5kWrx9Ce9ic
Citera
2022-03-26, 19:34
Medlem
Biden har blivit bättre. Jag ger honom lite cred för det. Men jag är rädd att han faller ihop när som helst, jag blir orolig när jag ser honom.

Det blir ett långvarigt krig. Ryssen skall nötas ut mentalt, kriget skall bli impopulärt även i Ryssland och oro skall uppstå i olika områden.

Det går inte att sluta fred när man utsätts för aggression.
Citera
2022-03-26, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Skulle dom gått in med 10 gubbar eller vad föreslår du? Det är ju Ukraina som genom NATO's och USA's påverkan stretar emot i onödan. Det är skådespelaren Zelensky och hans anhang som med girighet och falskt förskaffat mod satt sina landsmän i den situation vi ser nu. Klassisk cause and effect. Hand på varm platta, brännskador. Peta på björnen, rivskador.
Zelensky må vara skådespelare till yrket, men det var å andra sidan Reagan också, vilket inte hindrade honom från att knäcka Sovjetunionen. Dessutom är Zelensky vald i demokratiska val, vilket men inte kan beskylla barnamördare V.Puttin för. Puttler ser till att fängsla alla motståndare och måste trots det fuska för att vinna.

Och om du vill diskutera korruption så tycker jag vi börjar i Ryssland, landet med världens största naturresurser där en radda av Puttlers närmaste kompisar numera återfinns högt upp på listan över världens rikaste män trots att Ryssland ekonomiskt sett ligger strax efter Costa Rica. Ryssarnas ljusa ekonomiska framtid har plundrats av Puttler och hans rövarband.
Citera
2022-03-26, 19:36
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Kan bli lite tunt i Moskva på paraden den 9 maj när en ansenlig mängd fordon är parkerade i UA och hälften av soldaterna använder kryckor.

Putin pratar ju med Kim nu. Han kanske får låna Kims jättemissil till 9 Maj;-)
Citera
2022-03-26, 19:37
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Glöm inte " det nya ryska supetvapnet" som kommer att vinna kriget år Ryssland i Ukraina:

1884 är Maxim designad;-) Ja vilken syn med en Maxim kulspruta på en rysk tuktuk med ett Z på haha
Citera
2022-03-26, 19:38
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Menar du att det bor 100.000 greker där? Källa på det i så fall?
I själva stan 20000 i området betydligt fler
Citera
2022-03-26, 19:39
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Biden har blivit bättre. Jag ger honom lite cred för det. Men jag är rädd att han faller ihop när som helst, jag blir orolig när jag ser honom.

Det blir ett långvarigt krig. Ryssen skall nötas ut mentalt, kriget skall bli impopulärt även i Ryssland och oro skall uppstå i olika områden.

Det går inte att sluta fred när man utsätts för aggression.

Jo litet bättre. Det får man ge honom. Kallar Putin för vad idioten är. Krigsbrottsling och barbar. Det är plus. Men japp man oroar sig jämnt och ständigt för att gubben bara ska falla ner och dö platt fall.
Citera
2022-03-26, 19:40
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Ukraina skulle ha varit ett relativt blomstrande land nu om dom inte fallit för globalisternas frestelser, speciellt den att ha amerikanska och NATO-soldater på sin mark i alla dessa år. Det fanns ingenting som hindrade Ukraina ifrån att ha goda ekonomiska relationer till både väst och Ryssland, att spela fint på en neutral roll. Men globalister gör det globalister gör. Hittar moralsvaga "ledare" som gärna säljer sitt land.

Det jobbiga för er rysskramare är att det ALLTID finns fakta som motbevisar er. Här är en bild som (från världsbanken) som visar genomsnittlig livslängd i ett antal länder i forna östblocket som numera är EU-medlemmar (de översta graferna) samt Ukraina, Ryssland (de nedersta graferna). Dvs, vill man vara ett blomstrande land håller man sig borta från Ryssland. Det sistnämnda är ju också särskilt tydligt nu i Ukraina, men det behöver jag ju inte säga.

https://i.postimg.cc/j2Y17LkW/DF4-F0-DC8-F86-D-4-EA1-B17-F-CD227755-A3-C7.jpg
Citera
2022-03-26, 19:42
Medlem
Pebbiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Drömmer fortfarande ljuva drömmar om att Finland en dag ska återta västra Karjala. Släkten fick fly därifrån i samband med kriget. En ljuvlig plats. Finsk plats. De hade ett eget språk dessutom, men numer pratas enbart ryska, alla flydde till Finland och bytte till finska eller svenska. Ett praktiskt stenkast från St Petersburg också. Hade gynnat invånarna som redan lutar väldigt mycket till väst. Bra för framtida handel mellan eu -> (vad det nu kommer bli av Ryssland).
Bra läge att plocka nu när Rysslands försvar, i motsats vad rysstrollen hävdar, är i princip utraderat med undantag för runt Moskva. Bara att gå över gränsen och sätta upp finska flaggor 🇫🇮
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in