2022-03-26, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Skulle dom gått in med 10 gubbar eller vad föreslår du? Det är ju Ukraina som genom NATO's och USA's påverkan stretar emot i onödan. Det är skådespelaren Zelensky och hans anhang som med girighet och falskt förskaffat mod satt sina landsmän i den situation vi ser nu. Klassisk cause and effect. Hand på varm platta, brännskador. Peta på björnen, rivskador.

Stretar emot? Tillåt mig asgarva!

Det är vad det ukrainska folket gör nu som definierar dom och bygger deras framtid. Du måste tänka bortom Zelensky och Putler.

Det ryska agerandet är i jämförelse både pinsamt och dekadent. Inget gott kommer kommer hända Ryssland och deras folk efter detta vansinniga övergrepp och smutsiga agerande.
Men då var Ryssland både grått och tragiskt redan innan dom invaderade en granne och broderfolk.
Citera
2022-03-26, 19:20
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det är fortfarande så att avmilitariseringen gäller hela Ukraina.

Planen med avmilitarisering funkar sådär. Nu har Ukraina fler stridsvagnar än innan kriget så om Putin inte vill att Ukrainas armé växer så får han sluta ge dem stridsvagnar haha

Men Putin håller definitivt på att bli avmilitariserad själv. Hans militär förlorar materiell i snabb takt och sanktionerna gör att han inte kan ersätta förlusterna.
Stridsvagnsfabriken står stilla typ.
Citera
2022-03-26, 19:21
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Ukrainare demonstrerar. Grym respekt till landet och folket.

Gunfire Heard and Smoke Grenades Evident as Protesters Gather in Northern Ukraine

https://www.youtube.com/watch?v=MhNsrmeZNPw

Det är fullkomligt omöjligt att vara ockupationsmakt i det landet.
Citera
2022-03-26, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stolerik
42 biolab sponsrade av usa, hört talas om ett biolab i kina i wuhan? vad tror du 42 biolab i ukraina kan ställa till med för helvete för oss.

Så alla biolabb ska bombas? Stackars stockholm, har säkert satt min fot på över 40. Det jag syftade på att det finns massor med labb överallt. Få tillverkar något som skulle kunna användas specifikt.
Citera
2022-03-26, 19:22
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Planen med avmilitarisering funkar sådär. Nu har Ukraina fler stridsvagnar än innan kriget så om Putin inte vill att Ukrainas armé växer så får han sluta ge dem stridsvagnar haha
Det är är dagens mest bisarra lögn. Jag tycker synd om dig om du tror på det där.
Citera
2022-03-26, 19:24
Medlem
Citat:
Rysslands poverty rate ligger på runt 13% medans USA's ligger på runt 17%.
Är det Rysslands fel att fler lever i fattigdom i "drömlandet" USA?
Visst kan ett land alltid bli bättre men du har en skev bild av Ryssland.
Den svenska siffran är också 17%
https://worldpopulationreview.com/country-rankings/poverty-rate-by-country
Du bara länkar siffror utan att lösa innehållet

Citat ur din länk

The 2021 poverty threshold in the United States is $26,246 for a family of four. This means that households with two adults, two children, and a pre-tax income of less than $26,246 are considered to be living in poverty. Some*states are more impoverished*than others, and their poverty is exacerbated by high unemployment rates and a lack of high-paying jobs.
Citera
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Håller med om att det känns konstigt, men kan ha sin förklaring i att Ryssen blev överraskad.
De trodde nog på alvar att de kunde köra in rätt obehindrat i Kiev, störtat regimen och tillsatt en egen regering på ett par dygn.
Nu blev det annat och plan B fick väl skapas på plats liksom plan C och nu D.
Nej Putin blev heltrollad av sig sig och sina nära, sen blev det för stort för att dra sig ur.
Tidsmässigt så kanske det hade gått om man haft massiva drönarattacker, flygbombningar och missiler, om man matar mot väl utvalda mål, konstant ett par dygn, räknar med 20%+ colleterall damage på civila.
Man kan inte göra en omelett utan att knäcka några ägg.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Cykelskytte på slutet 💘 https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1507766972385271817?t=EKcfv5TwP4RIvhMkegHFvg&s=19

Vitryssarna krigar mot ryssarna! Hoppas många ser det i Vitryssland.
Citera
2022-03-26, 19:25
Medlem
Citat:
Hörru, lugna dig med påhoppen.
Jag är inte pro-rysk, jag antiglobalist. Jag är emot den fredsbevarande specialoperationen men jag är för Rysslands rätt att skydda sina intressen även om det sker genom ett litet smärre ingripande i Ukraina. Vem är jag att döma Ryssland? Plus i kanten för mig är ju att i fredsoperationen så ingår att eliminera militärt beväpnade nynazister. Det väger tungt.
Den store Putin kommer varken ta hela Ukraina eller något annat land heller för den delen och speciellt inte Gotland. Det smörjan har MSM tutat i er.
Ukraina kommer dock ha lärt sig hur värdefullt fred och en ickeaggressiv hållning gentemot Ryssland är när Putin drar tillbaka sina trupper om ett par veckor. Folket kommer ha fått det uppvaknande dom behöver och jag tror att antivästliga och antiNATO-vindar kommer blåsa i Ukraina framöver. Dom kommer inse hur spelade dom blivit av giriga landsmän att tillfredsställa globalisterna, USA och västs oligarker. Hur deras land blev sålt 2014.
Zelensky ryker i nästa val om han lever tills dess.
Ryssland kommer klara sig, det har dom alltid gjort.
Ja att Ukraina nu lärt sig att inte lita på ryssens tal om fred kan vi utgå från när Ryssland om ett par veckor slinker hem med svansen mellan benen. Ukraina verkar ju faktiskt klara sig om än brända överraskade och omskakade av den enorma brutalitet ryssen visa mot dom. En läxa om ryssens grymheter i Ukraina som kommer berättas om i flera generationer av ukrainarna. För Ryssland lär det nog ta tid innan landet återhämtat sig efter <putins eskapader i Ukraina för någon mer nödhjälp från väst kan dom inte räkna med, den tillfaller Ukraina helt och hållet. längre. Med fria val i Ukraina lär sedan Zelenskyj åtminstone vid nästa val vinna stort precis som Putin om han nu överlever alltid vinner stort i dom ofria valen i Ryssland.
För Ukraina säljer sig inte till Ryssland och ofriheten den saken är klar.
Citera
2022-03-26, 19:26
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Enligt Daily Mail har Biden junior tydligen tillsammans med sina polare investerat en halv miljon USD, någon del av USAs försvarsmakt har köpt tjänster från samma bolag för 300000 USD. Ett labb på en större svensk hälsocentral + 2 års drift lär kosta mer än 8 miljoner SEK.

Inte riktigt men
Government spending records show the Department of Defense awarded an $18.4million contract to Metabiota between February 2014 and November 2016, with $307,091 earmarked for 'Ukraine research projects'

B&V was awarded a further five-year $85million contract in 2012

Detta är vad som hittills kommit fram, inga stora summor men anmärkningsvärt iaf.

Ryssland är en skurkstat, bara skurkstater skulle invadera ett annat land utan bevis.
Citera
2022-03-26, 19:27
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Haha jag börjar gilla Biden.
Uppfriskande cowboysnsck. Inga krusiduller.
Vad han lyckas med i praktiken, det vete fan.....
NATO kommer att dras in i kriget.
Och en ung president vore bra i detta läge.

Biden är bra! Som vicepresident varnade han Ryssland för att ge sig på Sverige.
Citera
2022-03-26, 19:27
Medlem
Ny.Deodorants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Kan bli lite tunt i Moskva på paraden den 9 maj när en ansenlig mängd fordon är parkerade i UA och hälften av soldaterna använder kryckor.

Det kommer vara en särskilt feministiskt tema med 50 % kvinnor bland de som marscher i år.

För att visa på avancerad teknik kommer Putin delta som ett mäktigt hologram.

Segerfirandet verkar vara nästan två timmar lång så en lite kortare sammanfattning av höjdpunkterna från i fjol:
https://youtu.be/Vih_A2Qh8lA

Förhoppningsvis så har Turkiet eller möjligen Israel lyckats medla så det är eldupphör i Ukraina i tid till detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in