2022-03-26, 18:20
Medlem
Citat:
Har du helt bommat de mängder av video-bevis som kommit ut som visar att ukrainarna har kunnat bärga mängder av övergivna och fullt funktionella ryska tanks?
Ibland har dom antagligen bara fått slut på bränsle, ibland kört fast. Ibland har dom fått något enklare mekaniskt fel som går att reparera.
Hur kan du vara säker på att de är ryska fordon i videon? Och även om de visar videor av vad som ser ut som att Ukraina vinner i det ögonblicket betyder det inte att de vinner i större skala. Det är tiotals tusentals fordon inblandade och hundratals tusen soldater från rysk sida, tror du att några videor där de förlorar i den incidenten betyder att Ukraina kommer att vinna? Ryssland kommer att ha förluster. Frågan är hur mycket Ukraina har förlorat hittills jämfört med Ryssland?
Citera
2022-03-26, 18:21
Medlem
ReijoHervonens avatar
Ukrainas motattack framskrider. Staden Trostyanets söder om Sumy har återgått i Ukrainsk kontroll.
Citera
2022-03-26, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Valresultaten är offentliga och nedan har du en genomgripande oberoende opinionsundersökning gjord så sent som 2020.

Författare: Michael Gentile,Docent vid Helsingfors universitet.

https://voxukraine.org/en/the-elephant-in-mariupol/
Intressant men lite svårtolkat skulle jag säga, men valresultatet indikerar samma som 2014 dvs 30% prorysk och 67% den sittande kandidaten med stöd från Kiev.
Sen tyder ju t.ex motståndet och stödet i Charkiv på att Ryssarna inte var så välkomna även om undersökningen du hänvisar till skulle indikera det.
Det är svårt det där hur man ställer frågor hur folk tolkar det och hur sen en utredare sammanställer det.
Men vad jag kunde se så visade valresultaten 2020 på en liknande bild som folkomröstningen 2014.
Dvs. 1/3 proryss 2/3 pro Ukraina.
Citera
2022-03-26, 18:26
Medlem
Ryssarna ha gigantiska förluster under finska, vinterkriget bland annat nedkämpades en hel division (runt 20 000 man) ryssar
Detta var givetvis ett problem för ryssarna. Ja inte förlusten i sig, utan det förhållandet att det enligt propagandan gick lysande i Finland.
Men problem är till för att lösas, och ryssarnas lösning var helt enkelt att hela divisionen gått under genom att isen på en sjö brustit så att manskapet drunknat.
Och nu har Putin fabricerat en lögn enligt vilken USA tillverkar biologiska stridsmedel i Ukraina.
Citera
2022-03-26, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
VICE News har kommit med en ett nytt reportage, den här gången från Irpin

https://youtu.be/KOao41OlzaU

Reportaget igår kom från Kharkiv och var än mer gripande. Fy fan vad det Ukrianska folket får lida… en ren mardröm.

https://youtu.be/VAsf6dsq3rQ

Pro-ryska hjärntvättade stollar som baggebo1 och Oksai79 avfärdar väl filmerna som MSM propaganda från väst utan att titta på det men man kunde önska att de ändå tog sig tid för det och sen hade vett och hjärta som en normal människa och höll käften.

Fy fan vad jag hatar Ryssland och deras fega paranoida dvärg till president. Världens mest misslyckade land! Även om det är synd om de ryska folket som blivit så lurade så ska det ändå bli ett nöje att se hur de och deras skitland förs tillbaka till 1980. Ha det så trevligt med er potatis och vodka bakom järnridån.
Hörru, lugna dig med påhoppen.
Jag är inte pro-rysk, jag antiglobalist. Jag är emot den fredsbevarande specialoperationen men jag är för Rysslands rätt att skydda sina intressen även om det sker genom ett litet smärre ingripande i Ukraina. Vem är jag att döma Ryssland? Plus i kanten för mig är ju att i fredsoperationen så ingår att eliminera militärt beväpnade nynazister. Det väger tungt.
Den store Putin kommer varken ta hela Ukraina eller något annat land heller för den delen och speciellt inte Gotland. Det smörjan har MSM tutat i er.
Ukraina kommer dock ha lärt sig hur värdefullt fred och en ickeaggressiv hållning gentemot Ryssland är när Putin drar tillbaka sina trupper om ett par veckor. Folket kommer ha fått det uppvaknande dom behöver och jag tror att antivästliga och antiNATO-vindar kommer blåsa i Ukraina framöver. Dom kommer inse hur spelade dom blivit av giriga landsmän att tillfredsställa globalisterna, USA och västs oligarker. Hur deras land blev sålt 2014.
Zelensky ryker i nästa val om han lever tills dess.
Ryssland kommer klara sig, det har dom alltid gjort.
Citera
2022-03-26, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vonsexron
Alltså allt jävla snack om biolabb. Om det skulle stämma behövs det fabriker inte labb. Finns få patogener som bara skulle angripa ryssar. Därför behövs det fabriker.
Det var väl den 24 febr 2022 som Putin stolt inledde sin fredsmarsch mot Ukraina deklarerande att Ukraina nu är nazistiskt, hade tagit fram kärnvapen, var nerlusat av labb som framställde kemvapen, tänkte angripa Ryssland och phuuu bedrev ett utrotningskrig i öster.
Citera
2022-03-26, 18:30
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Fria tider finns på Putins lönelista.
MailOnline också? Länken finns ju i Fria Tiders artikel.
https://www.dailymail.co.uk/news/article-10652127/Hunter-Biden-helped-secure-millions-funding-military-biotech-research-program-Ukraine.html
Citera
2022-03-26, 18:32
Medlem
Det är otroligt att lyssna på Biden hålla tal i Warsawa om hur fel det är invadera andra länder. Hyckleriet är totalt.
Folk sitter och klappar händerna. Helt sjukt.
“It’s ok when we do it”

Citera
2022-03-26, 18:32
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Ukrainas motattack framskrider. Staden Trostyanets söder om Sumy har återgått i Ukrainsk kontroll.
Yep det går sakta framåt då UAF ser ut att mest röra sig till fots.

https://twitter.com/Osinttechnical/status/1507771096472375299
Citera
2022-03-26, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Valresultaten är offentliga och nedan har du en genomgripande oberoende opinionsundersökning gjord så sent som 2020.

Författare: Michael Gentile,Docent vid Helsingfors universitet.

https://voxukraine.org/en/the-elephant-in-mariupol/

Tack. Har letat efter detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SS70
Det verkar vara en bränsledepå i Lviv som fick besök av Kalibr.
Gjorde lite detektivarbete med GoogleEarth och det verkar stämma ganska bra.

Bränsledepån:
https://www.n0.se/v/f/c02d6_lviv1.jpg

Lyckades lokalisera på ett ungefär var CNN's livekamera är och drog ett rakt sträck till bränsledepån.
Man ser radiomasten nästan mitt på bilden.
https://www.n0.se/v/f/e7dfa_lviv2.jpg

Perfekt Ryssarna lockar fram urukai soldaterna genom att låssas retirera samtidigt som de bombar bakom urukaierna för att skynda på dem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Hörru, lugna dig med påhoppen.
Jag är inte pro-rysk, jag antiglobalist. Jag är emot den fredsbevarande specialoperationen men jag är för Rysslands rätt att skydda sina intressen även om det sker genom ett litet smärre ingripande i Ukraina. Vem är jag att döma Ryssland? Plus i kanten för mig är ju att i fredsoperationen så ingår att eliminera militärt beväpnade nynazister. Det väger tungt.
Den store Putin kommer varken ta hela Ukraina eller något annat land heller för den delen och speciellt inte Gotland. Det smörjan har MSM tutat i er.
Ukraina kommer dock ha lärt sig hur värdefullt fred och en ickeaggressiv hållning gentemot Ryssland är när Putin drar tillbaka sina trupper om ett par veckor. Folket kommer ha fått det uppvaknande dom behöver och jag tror att antivästliga och antiNATO-vindar kommer blåsa i Ukraina framöver. Dom kommer inse hur spelade dom blivit av giriga landsmän att tillfredsställa globalisterna, USA och västs oligarker. Hur deras land blev sålt 2014.
Zelensky ryker i nästa val om han lever tills dess.
Ryssland kommer klara sig, det har dom alltid gjort.
Anser du att en invasion med 200k soldater är en "ett litet smärre ingrepp" är du nog en pro-rysk nyttig idiot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in