2022-03-26, 18:35
Medlem
Vi kanske hamnar i ett läge där Putin (ljugande) deklarerar att alla nazister är döda och avbryter offensiven.

På sätt och vis vore det skönt. Slut med brunsmetandet i tid och otid.
Citera
2022-03-26, 18:35
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analking
Känns inte bra att globalister feminister blmare greta osv fick med biden som president. Hans knarkande son gjorde alltförskumma affärer i ukraina förrutom att han var med prostitueradesom han ju filmDe. Med trump hade detta aldrig hänt. Måtte biden nu inte få en bomb i skallen när han är i polen. Då krackelerar allt

Gå hem, du är full!

/P
Citera
2022-03-26, 18:36
Medlem
Tillssons avatar
Ryska kryssningsmissiler mot oljedepåer i Lviv - verkar mer eller mindre bekräftat nu.

https://twitter.com/aldin_ww/status/1507769583607984133
https://twitter.com/Archer83Able/status/1507773416845230085
Senast redigerad av Tillsson 2022-03-26 kl. 18:40.
Citera
2022-03-26, 18:36
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
MailOnline också? Länken finns ju i Fria Tiders artikel.
https://www.dailymail.co.uk/news/article-10652127/Hunter-Biden-helped-secure-millions-funding-military-biotech-research-program-Ukraine.html
Jag är också lite funderande kring Hunter Biden och hela det amerikanska etablissemanget. Däremot, finns det värre saker än Bio-Labb som figurerar kring denna stollen. Men jag tycker vi hamnar lite väl mycket OT om vi än en gång ska söla ner denna tråd med detta. Samtidigt måste poängteras att DailyMail är en riktig jävla skittidning i klass med Nyheter24, på en bra dag.
Citera
2022-03-26, 18:37
Medlem
Är det inte ganska enkelt att bara be Putte eller någon av hans anhängare peka ut var USA har sina labb i Ukraina? Påstår man något bör det ju också kunna verifieras. Annars är det en lögn.
Citera
2022-03-26, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
VICE News har kommit med en ett nytt reportage, den här gången från Irpin

https://youtu.be/KOao41OlzaU

Reportaget igår kom från Kharkiv och var än mer gripande. Fy fan vad det Ukrianska folket får lida… en ren mardröm.

https://youtu.be/VAsf6dsq3rQ

Pro-ryska hjärntvättade stollar som baggebo1 och Oksai79 avfärdar väl filmerna som MSM propaganda från väst utan att titta på det men man kunde önska att de ändå tog sig tid för det och sen hade vett och hjärta som en normal människa och höll käften.

Fy fan vad jag hatar Ryssland och deras fega paranoida dvärg till president. Världens mest misslyckade land! Även om det är synd om de ryska folket som blivit så lurade så ska det ändå bli ett nöje att se hur de och deras skitland förs tillbaka till 1980. Ha det så trevligt med er potatis och vodka bakom järnridån.

Om man är fortfarande Pro Ryssland efter det Kharkiv reportaget är man fan psykopat eller empatisk störd, kom ihåg Kharkiv är en stad med stor rysk befolkning. Nä alla Rysslandsidioter är bara såna människor som tvunget måste vara motvals bara för sakens skull. Jag har med innan tyckt det var bra Putin stod upp lite mot väst men detta kriget är ett sällan skådat övertramp av all form av moral och värdighet. Dessutom ljuger ryssarna så inihelvete om precis allt till allt och alla.

På viket sätt Putin och hans regim skulle vara bättre än väst kan jag inte se

Corona skötte han precis lika drakoniskt som vissa andra länder

Männskliga rättigheter tack o hej

Censur av utländska medier o tjänster

Lögner och propaganda

Mördande av oppositionspolitiker

Demografisk och moraliskt skit i Ryssland han har inte alls som vissa tror haft en liknande politik som t.ex Orban eller Polen

Enda frågetecknet är väl typ om Putin knullar barn eller inte kanske där han har en edge mot Biden men efter sett klippet där han pussar på lilla pojkens mage och Litvinenkos anklagande så kanske han tillhör barnknullarbataljonen med.

När det gäller prideparader med Putin kanske är emot det men ändå verkar ju manliga våldtäkter istället vara vanliga i armen tillskillnad från väst. Om jag måste välja mellan prideparad i min stad eller bli knullad i röven av nått fyllo till officerare när jag gör lumpen vet jag vad jag väljer iaf.

En fiendes fiende är fan inte vän eller allierad när det kommer till Ryssland och Kreml punkt slut

Dessutom slåss ryska soldater och armen som riktiga fittor inte direkt ärorika som tillhör stora röda armen och med kirurgisk precison a la Navy Seals slåss gata för gata mot Ukrainarna istället parkerar man utanför städer och terrorbombar på säkert avstånd.
Citera
2022-03-26, 18:39
Medlem
Sgt.Blands avatar
Detta ser ut som att hemvärnet har slagit till mot Röda Arméns underhållstransporter. Sen bara plundra lasten.

https://twitter.com/Tibtinabulum/status/1507768317171404810
Citera
2022-03-26, 18:39
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Jag är emot den fredsbevarande specialoperationen men jag är för Rysslands rätt att skydda sina intressen även om det sker genom ett litet smärre ingripande i Ukraina. Vem är jag att döma Ryssland? Plus i kanten för mig är ju att i fredsoperationen så ingår att eliminera militärt beväpnade nynazister. Det väger tungt.
|||
Ryssland kommer klara sig, det har dom alltid gjort.

Jag låter dessa två citat stå som bevis för vilken fullständig idiot du är. Smärre ingripande och fredsbevarande specialoperation, där avslöjar du dig själv…

En ärlig fråga, har du ens varit i Ryssland någon gång? Ryssland ska med tanke på förutsättningarna vara ett rikt och välmående land men trots det har det ryska folket har alltid lidit av fattigdom och krigets följder. Först under Tsarriket, sedan under Kommunismen, efter det under försöket att skapa en marknadsekonomi och ju under idioten Putin som visar sig väl i klass med kommunisterna. Världens mest misslyckade land.
Citera
2022-03-26, 18:40
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Hörru, lugna dig med påhoppen.
Jag är inte pro-rysk, jag antiglobalist. Jag är emot den fredsbevarande specialoperationen men jag är för Rysslands rätt att skydda sina intressen även om det sker genom ett litet smärre ingripande i Ukraina. Vem är jag att döma Ryssland? Plus i kanten för mig är ju att i fredsoperationen så ingår att eliminera militärt beväpnade nynazister. Det väger tungt.
Den store Putin kommer varken ta hela Ukraina eller något annat land heller för den delen och speciellt inte Gotland. Det smörjan har MSM tutat i er.
Ukraina kommer dock ha lärt sig hur värdefullt fred och en ickeaggressiv hållning gentemot Ryssland är när Putin drar tillbaka sina trupper om ett par veckor. Folket kommer ha fått det uppvaknande dom behöver och jag tror att antivästliga och antiNATO-vindar kommer blåsa i Ukraina framöver. Dom kommer inse hur spelade dom blivit av giriga landsmän att tillfredsställa globalisterna, USA och västs oligarker. Hur deras land blev sålt 2014.
Zelensky ryker i nästa val om han lever tills dess.

Du kallar detta " ett litet smärre ingripande"?
Vad gäller dina övriga framtidsvisioner så undrar jag hur du tänker?
Som ukrainarna kämpar, tror du själv att dom efter detta kommer välkomna ryssarna med öppna armar??
Citera
2022-03-26, 18:40
Medlem
Citat:
Zelensky ryker i nästa val om han lever tills dess.

Tror inte Zelensky ryker men däremot Putin, sen det är klart att Ryssland överlever, det vill säga den plats på jorden som vi kallar ryssland, men hur det får vi se. Heja Ukraina
Citera
2022-03-26, 18:42
Avslutad
Otroligt starkt tal av Joe Biden på SVT play nu. Han har växt i den här krisen, Putin ser man inte mycket av längre
Citera
2022-03-26, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
De fick inte ha med sig sina mobiler så de var tvungna att stjäla telefoner från civila ukrainare för att kunna ringa varandra. Och de krypterade radioapparaterna fungerade dåligt samt att vissa stridsvagnar har de gamla radiorna som alla kan avlyssna. Det innebär att alla måste använda öppen kommunikation för annars kan vissa inte tala med varandra.

Tack för uttömmande förklaring.
Svårt att tro att detta faktiskt händer.
Konstigaste kriget under min livstid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in