Citat:
Ursprungligen postat av
dLn_sthlm
VICE News har kommit med en ett nytt reportage, den här gången från Irpin
https://youtu.be/KOao41OlzaU
Reportaget igår kom från Kharkiv och var än mer gripande. Fy fan vad det Ukrianska folket får lida… en ren mardröm.
https://youtu.be/VAsf6dsq3rQ
Pro-ryska hjärntvättade stollar som
baggebo1 och
Oksai79 avfärdar väl filmerna som MSM propaganda från väst utan att titta på det men man kunde önska att de ändå tog sig tid för det och sen hade vett och hjärta som en normal människa och höll käften.
Fy fan vad jag hatar Ryssland och deras fega paranoida dvärg till president. Världens mest misslyckade land! Även om det är synd om de ryska folket som blivit så lurade så ska det ändå bli ett nöje att se hur de och deras skitland förs tillbaka till 1980. Ha det så trevligt med er potatis och vodka bakom järnridån.
Om man är fortfarande Pro Ryssland efter det Kharkiv reportaget är man fan psykopat eller empatisk störd, kom ihåg Kharkiv är en stad med stor rysk befolkning. Nä alla Rysslandsidioter är bara såna människor som tvunget måste vara motvals bara för sakens skull. Jag har med innan tyckt det var bra Putin stod upp lite mot väst men detta kriget är ett sällan skådat övertramp av all form av moral och värdighet. Dessutom ljuger ryssarna så inihelvete om precis allt till allt och alla.
På viket sätt Putin och hans regim skulle vara bättre än väst kan jag inte se
Corona skötte han precis lika drakoniskt som vissa andra länder
Männskliga rättigheter tack o hej
Censur av utländska medier o tjänster
Lögner och propaganda
Mördande av oppositionspolitiker
Demografisk och moraliskt skit i Ryssland han har inte alls som vissa tror haft en liknande politik som t.ex Orban eller Polen
Enda frågetecknet är väl typ om Putin knullar barn eller inte kanske där han har en edge mot Biden men efter sett klippet där han pussar på lilla pojkens mage och Litvinenkos anklagande så kanske han tillhör barnknullarbataljonen med.
När det gäller prideparader med Putin kanske är emot det men ändå verkar ju manliga våldtäkter istället vara vanliga i armen tillskillnad från väst. Om jag måste välja mellan prideparad i min stad eller bli knullad i röven av nått fyllo till officerare när jag gör lumpen vet jag vad jag väljer iaf.
En fiendes fiende är fan inte vän eller allierad när det kommer till Ryssland och Kreml punkt slut
Dessutom slåss ryska soldater och armen som riktiga fittor inte direkt ärorika som tillhör stora röda armen och med kirurgisk precison a la Navy Seals slåss gata för gata mot Ukrainarna istället parkerar man utanför städer och terrorbombar på säkert avstånd.