Citat:
Ursprungligen postat av
sva990
Fullständigt jävla trams. Vad fan är det ni diskuterar? Är ni också sjuka i huvudet?
"Skulle gissa att 98% av skiten kommer från små skitungar via sociala medier m.m. Fabian hade över tusen kommentarer på sin senaste bild ca 24h efter dubbelmordet. Majoriteten skriver i affekt och det skapas väl någon form av groupthink.
Lite som att skriver du inte att han är en fasansfull människa som förtjänar att dö då stöttar du dådet. Ungefär samma logik som vissa grupper på vänsterkanten använder sig utav. Bär du inte prideflaggan då är du per automatik böghatare.
Men Fabians pappas upplevda rädsla får nog honom att må fruktansvärt dåligt. Tänk dig själv att din son har bestialisiskt mördat två oskyldiga kvinnor med familj och han utöver det ska behöva utstå hat och hot under alla hans vakna timmar. Tomma hot but still.
Polisen tar det säkra före det osäkra och ger nog honom beskydd under en viss tid till ungdomarna tröttnat på att skicka hot via sociala medier.
Ganska säker på att den genomsnittliga personen sjukskriver sig eller tvingas att sjukskrivas och gå i terapi av sin arbetsgivare och att han dessutom får utstå hat från unga personer som spenderar i genomsnitt 7-8h på sin mobiltelefon och ca 2-3h på sin dator."
Exakt i vad jag skrev ovan är trams och gör mig sjuk i huvudet? En bild på Fabians instagram, den senaste, var fylld av hat och hot med över tusen kommentarer dagen efter morden hade skett.
Finns gott om snorungar utan tillräckligt utvecklad frontallob som kommer att ge sig på pappan med sitt verbala skitsnack och hat med som "Din son skulle aldrig ha fötts, du har uppfostrat djävulen, du bär ansvar för vad som har hänt" och vad nu dagens ungdomar skriver i affekt på sociala medier.
Och självklart kommer detta att stressa och tära på pappans mentala hälsa och polisen kommer vara tvungen att visa att de agerar och ge pappan polisbeskydd för att signalera att de gör sitt jobb och tar det säkra före det osäkra.
Men ge gärna ett, två, tre eller fyra exempel på vad som är trams och gör mig till en idiot pga något skrivet i texten med kursiv stil.
Märks att gen Z och allt fler lågbegåvade har hittat till flashback än tidigare. Varit medlem i över ett decennium. Förr var sannolikheten att man kunde föra en diskussion utan massa personliga och irrelevant påhopp.