2022-03-26, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag tyckte det var ganska mycket folk ute jämfört med andra filmer man sett från liknande områden. Väldigt många har väl flytt staden. Ryssarna har ordnat korridorer under lång tid nu. Hundratusentals har flytt.

Ryssarna har försökt hindra folk från att fly genom bombning. Många har dock lyckats ta sig västerut.
Citera
2022-03-26, 13:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Kan du inte vara så vänlig att belägga det i så fall.
Det har jag redan gjort med ett antal länkar till Västmedia som bekräftat uppgifterna. Du får leta i tråden.
Citera
2022-03-26, 13:22
Medlem
Nu börjar kriget påverka det civila livet rejält i ryssland. Många idrottsförbund har senaste veckan fått förfrågan från Ryska idrottare som vill ha hjälp att byta Nationalitet och bli medborgare. Ryska idrottare flyr fältet för att kunna fortsätta tävla internationellt.
Citera
Medlem
sinistrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Du tycker att det är den intressanta frågan att ställa när en chefsperson sitter och säger i TV att han beordrat sin personal att kastrera fångar?
Ja det tycker jag, för om de skulle anmäla honom så är det ju det samma som att de erkänner att det är ett krig som pågår i Ukraina. Med tanke på hur de förtvivlat försöker med konstens alla regler att förhindra att detta kommer ut till sin egen befolkning är det högst intressant. Kanske de borde sätta sig själva i 15 års fängelse.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
De måste ju inse att enda vägen ut är att döda Putin.

Ja, och det är bara början vad ryssarna behöver görs för att uppnå en demokratisk och transparent stat. Aldrig enkelt och lätt men nödvändigt ändå. För de själva och det här jordklotet.
Citera
2022-03-26, 13:23
Medlem
Citat:
Newsweek:
https://www.newsweek.com/ukrainian-medic-apologizes-after-saying-russian-pows-should-castrated-1690301?amp=1

Du framstår som en genuin idiot som inte klarar av att ta till dig en tydlig sanning. Vad är du rädd för?

Nej du skrev så här:

Detta är vad du stöttar, läkare som kastrerar krigsfångar:

Från Newsweek "Ukrainian Medic Apologizes After Saying Russian POWs Should Be Castrated"

Alltså har det inte hänt utan något han tycker. Det finns nog många Ukrainare att man ska slakta ryssar men de har inte mördat krigsfångar.

Vidare vad han sa i Newsweek

"He said his hospital "does not castrate anyone and is not going to. Those were the emotions. I'm sorry. We are saving lives. Period," the post said."

Hade jag fått min familj mördad av mongolerna så hade jag nog tyckt det samma. Men jag hade inte gjort det.

Skillnaden på krigsbrott är att flera av de ryska är centralt planerade med de Ukrainska verkar vara enskilda individer.
Citera
2022-03-26, 13:24
Medlem
shoottheelkss avatar
Ett gäng Ryssar åker till väst.

‘My future is taken away from me’: Russians flee to escape consequences of Moscow’s war
Growing numbers of Russians are leaving the country, fearful of possible martial law and the war’s consequences
https://www.theguardian.com/world/2022/mar/03/people-leaving-russia-ukraine-war

Even Before War, Thousands Were Fleeing Russia for the US
Political activists, L.G.B.T.Q. people and Jehovah's Witnesses in Russia are crossing the southern border from Mexico in greater numbers
https://www.nytimes.com/2022/03/11/us/russians-ukrainians-us-border.html
Citera
2022-03-26, 13:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sinistral
Ja det tycker jag, för om de skulle anmäla honom så är det ju det samma som att de erkänner att det är ett krig som pågår i Ukraina. Med tanke på hur de förtvivlat försöker med konstens alla regler att förhindra att detta kommer ut till sin egen befolkning är det högst intressant. Kanske de borde sätta sig själva i 15 års fängelse.
Haha. Medan du levererar punchlines den soffhörnet begår ukrainare övergrepp. Visst är det kul?
Citera
2022-03-26, 13:25
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Expressen rapporterar om förvunna personer inom försvarsministeriet med rubriken "Männen i Putins inre krets försvinner – en efter en"
https://www.expressen.se/nyheter/mannen-i-putins-inre-krets-forsvinner-en-efter-en/
Det är konstigt att dessa försvunna män har återuppstått och verkar jobba som vanligt.
https://vk.com/video-133441491_456253042

Det kan vara från arkivet.
Citera
2022-03-26, 13:26
Medlem
Citat:
Du tycker att det är den intressanta frågan att ställa när en chefsperson sitter och säger i TV att han beordrat sin personal att kastrera fångar?

Kan nog hålla med föregående talare som jag tror ville peka på Rysslands hyckleri i att anklaga någon för krigsbrott i en situation som enligt dem själva inte är ett krig... När man dessutom själva inte respekterar civila och bombar sjukhus känns det absurt att klaga på att fienden lemlästar ens soldater.

Nä fyfan vilket patrask Ryssland visar sig vara.
Citera
2022-03-26, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Den siffran är förstås väldigt i underkant, men vi har i alla fall något att utgå ifrån. Frågan är vilken faktor man ska multiplicera med för att komma nära den riktiga dödssiffran. x 7? x 10?

NATO uppskattar antal döda till mellan 7000 och 15000.

Krigar man såhär klantigt, blir det ju ett otroligt svinn.

Nu vet vi varför ryssarna blir barbeque hela tiden.
Tanksen saknar flygstöd, Väst vräker in vapen, Ukraina får daglig info av Väst och hela EU kan avlyssna ryssarnas kommunikation.

Pågår detta i en månad, kan man tappa 10 000 gubbar, lätt..... Lägg till kyla, misstag, skjutande på egna soldater osv

10 000 döda ryssar är fullt troligt.
Citera
2022-03-26, 13:28
Medlem
Ny.Deodorants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stezt
Finns det någon riktigt smart och utbildad jävel som har en omänsklig förmåga att förhålla sig objektiv som har gett en längre intervju eller skrivit om varför allt är som det är? Någon som kan knuffa mig i rätt riktning?

Föreläsning som flera länkat förut:

https://caterina.net/2022/03/04/how-russians-think-and-why-they-do-what-they-do/

Då han är finländare så är han knappast objektiv men har tittat och funderat hur Ryssland fungerar under många år.
Korruptionsvanan drar han linjer tillbaka till mongolernas övertagande av Moskva t ex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in