2022-03-26, 11:30
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Som ryss hade jag undvikit stora folksamlingar för lång tid framöver, det kommer komma vedergällningar från Ukrainska sympatisörer framöver.

Blir inte förvånad om det smäller i Moskva så att så många civila som möjligt dör.

Fast det kanske är bättre att dö som ryss än att behöva svälta resterande tid av sitt liv, misär kommer dom garanterat få uppleva. Såg filmen i tråden som visar hur ryssarna nästan slåss och stjäl socker från en annan kvinnas kundvagn i matbutiken. Bara för att jag kunde så köpte jag så mycket socker idag att vi klarar oss i flera år, ändå fanns det hur mycket kvar som helst.

Skönt att Adolf Putin är besegrad och att ryssarna försöker retirera, igår kväll blev det slakt på 40 ryssar i deras basläger och hundratals flydde i skräck när motattacken kom, det är lätt att vara den som misshandlar men när någon börjar slå tillbaka då springer ryssen.
Senast redigerad av Kilowattjagaren 2022-03-26 kl. 11:34.
Citera
2022-03-26, 11:32
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Ryssland fortsätter att "leverera". Nu har man tagit ut fler av både Flygplan och Helikoptrar än Ukraina har. Men dom vet ju inte vad dom skjuter på så hälften var säkert egna plan som dom sköt ner.

Man har även förstört fler stridsvagnar än vad Ukraina hade vid krigets start (drygt 1200, varav ett flertal var förrådsställda). Med andra ord, det ligger något i det du skriver att ryssarna verkar skjuta sina egna.
Citera
2022-03-26, 11:33
Medlem
undercover-racists avatar
Har Kina drönare som är bättre än turkarnas hamamdrönare? I så fall skulle putins frihetskämpar behöva det
Citera
2022-03-26, 11:33
Medlem
Frickys avatar
Ryska trupper ska ha ockuperat sjukhuset i staden Slavutych, i närheten av Tjernobyl och kidnappat stadens borgmästare Yuri Fomichev, det uppger Oleksandr Pavlyuk ledaren för Ukrainas regionala försvar i Kiev-regionen.

Ryska styrkor ska ha gått in i staden under lördagsmorgonen, enligt den statliga ukrainska nyhetsbyrån Interfax.

Nyhetsbyrån skriver att det just nu pågår ett upplopp i stadskärnan där medborgarna protesterar mot de ryska anfallarna.
Citera
2022-03-26, 11:35
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undercover-racist
Har Kina drönare som är bättre än turkarnas hamamdrönare? I så fall skulle putins frihetskämpar behöva det
Jag skulle säga att av dom drönare jag har sett från Kina så vinner Turkiet.
Citera
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marbreath
Ryssland utger sig inte för att vara en demokrati.

Trots att de själva påstår det?

” Russia is absolutely democratic country, says Kremlin spokesman”

https://tass.com/politics/1381099/amp?utm_source=google.se&utm_medium=organic&utm_ca mpaign=google.se&utm_referrer=google.se

Men jag antar att du vet hur det egentligen ligger till, det gör vi ju alla egentligen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Som ryss hade jag undvikit stora folksamlingar för lång tid framöver, det kommer komma vedergällningar från Ukrainska sympatisörer framöver.

Blir inte förvånad om det smäller i Moskva så att så många civila som möjligt dör.

Fast det kanske är bättre att dö som ryss än att behöva svälta resterande tid av sitt liv, misär kommer dom garanterat få uppleva. Såg filmen i tråden som visar hur ryssarna nästan slåss och stjäl socker från en annan kvinnas kundvagn i matbutiken. Bara för att jag kunde så köpte jag så mycket socker idag att vi klarar oss i flera år, ändå fanns det hur mycket kvar som helst.

Skönt att Adolf Putin är besegrad och att ryssarna försöker retirera, igår kväll blev det slakt på 40 ryssar i deras basläger och hundratals flydde i skräck när motattacken kom, det är lätt att vara den som misshandlar men när någon börjar slå tillbaka då springer ryssen.

Det skulle förvåna mig om ukrainare beter sig som terrorister.
Citera
2022-03-26, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwensson
Men alltså hur fan kan ett land som USA klaga på andra???

De har ju visat oss alla hur det ska gå till. Man sprutade Agent Orange över civila. Hundratusentals barn föddes med missbildningar.

Spelregler pratar de bara om när det gäller Andra.

Det var 50+ år sedan.
Även USAs beteende förbättras - och kritiseras.
USA är utsatt för öppen intern kritik 24/7.
En snubbe som Chomsky skulle aldrig fungera i dagens Ryssland. Inte den här diskussionstråden heller.

USA och Väst står ingalunda för perfektion men du och jag vill hellre bo där vi bor än i Ryssland. Eller hur?

Det finns grader i helvetet. Hellre USA än Ryssland.

Det Putin gör nu, är att destabilisera halva världen och indirekt hota med kärnvapen. Det är ett exempellöst beteende. Han initierar verkligen "totalen krieg" och bombar ett par mil från ett NATO-land.

Det handlar inte bara om rätt och fel.

Det handlar om konsekvenser, militär logik och realiteter

Att invasionen av Ukraina är farligare än Vietnamkriget eller Irak-kriget (två enkla exempel på brottsliga krig) kan vem som helst fatta.

NATO och Ryssland är millimeter från direkt militär konfrontation.

Där ligger problemet.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Trots att de själva påstår det?

https://tass.com/politics/1381099/amp?utm_source=google.se&utm_medium=organic&utm_ca mpaign=google.se&utm_referrer=google.se

Men jag antar att du vet hur det egentligen ligger till, det gör vi ju alla egentligen.

Det gör alla diktaturer så det spelar ingen roll vad de säger.

Det jag menade var mer att de inte utger sig för att vara det, genom sina handlingar.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
En rysk regementschef begick självmord pga att bara 1/10 del av förbandets förrådsställda stridsvagnar var i användbart skick.

Korruptionen förstör den ryska krigsmakten.

https://mobile.twitter.com/MrKovalenko/status/1507657467718684675
Citera
2022-03-26, 11:37
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
24 februari: "Vi kommer att störta nazistregimen i Kiev om 2 dagar!"
25 mars: "Vi hade aldrig för avsikt att ta de ukrainska städerna."

Gäller att även följa med hur Zelensky`s budskap förändras. I början var det mer : "-Jag behöver/vill möta Putin..".., och : "-folkomröstning om ev. fred" (dvs om man skulle ge upp territorium som Donbas)

Syns att den sista veckan har det blivit mer : "-Vi behöver mer vapen !"
Citera
2022-03-26, 11:37
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marbreath
Det gör alla diktaturer så det spelar ingen roll vad de säger.

Det jag menade var mer att de inte utger sig för att vara det, genom sina handlingar.

Det kan vi absolut vara eniga om. Ukraina är med andra ord ett betydligt mer demokratiskt land, både i ord och i handling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in