2022-03-26, 05:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Citat:
Ursprungligen postat av PorkyPig
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Du har fått en varning för brott mot 0.03. Trams och off-topic.
Ämne: Polis åtalad för grovt barnporrbrott, Enköping

Antal inlägg: 2.
Citat:
Nej för det är OFF TOPIC ATT GE KÄLLA FUCKING BÖG
Citat:
Vill du bli polisanmäld?

Innan du kan skriva nya inlägg på forumet måste mottagandet av varningen bekräftas. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit varningen: Länk
Vill inte ha varning. Kan du fixa detta tack.

Nej.

/Mod
Ok kolla. Jag vet att jag bröt mot reglerna. Gjorde det medvetet. Men hur förtjänar jag en varning?

Att bryta mot forumets regelverk kan bland annat resultera i varning.

Jag har inte mer att säga, saken är avslutad för min del.

/Mod
Och på vilket sätt då tänker du? Vill du inte stå för ditt eget verk?

Du skriver;

Citat:
Ok kolla. Jag vet att jag bröt mot reglerna. Gjorde det medvetet. Men hur förtjänar jag en varning?

Jag står för mina beslut och har berättat för dig varför du fick en varning.

Saken är utagerand för min del, vill du ta saken vidare kan du läsa i FAQ hur du ska göra.

Jag svarar inte på fler pm från dig angående varningen.

/Mod

OY förklarar inte vad som ligger bakom varningen och hans motivation till varningen. Medger att jag visste att det jag sa bröt mot reglerna men vill veta motivationen för en varning och detta ger han mig inte.
2022-03-26, 06:06
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
OY förklarar inte vad som ligger bakom varningen och hans motivation till varningen. Medger att jag visste att det jag sa bröt mot reglerna men vill veta motivationen för en varning och detta ger han mig inte.

Du fick en varning p.g.a. två inlägg som var totalt OT. Det finns inget mer att förklara runt det.
2022-03-26, 06:43
Avslutad
Du vet att du bröt mot reglerna, men undrar varför du fick en varning? Jo, så här är det. Du fick varningen för att du bröt mot reglerna.

Dummaste trådstarten i år...
2022-03-26, 06:49
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:

Dina inlägg är hel off topic och även väldigt tramsiga. Det är mycket tydligt vad du blev varnad för och helt korrekt. Du säger själv att du förstår det nu i efterhand så då borde du väl också förstå varför du blev varnad?
Varningen får du för att du ska tänka en gång till innan du postar liknande inlägg i framtiden.
Vad är det du anser behöver motiveras mer? Vad är det du är ute efter?
2022-03-26, 07:00
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:

Jag tycker att du har fått en tydlig förklaring av Mod, särskilt när du redan vet att du gjorde fel.

Släpp det, du ödslar bara din energi i onödan.
2022-03-26, 07:02
Bannlyst
Lol fint bögat, slicka mods röv lite mer.
Jag vill veta hur det är vettigt och logiskt att ge varning för jag bröt mot reglerna. Motivering betyder inte "du fick varning för att du fick varning" jag vill ha en MOTIVERING.
2022-03-26, 07:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Du fick en varning p.g.a. två inlägg som var totalt OT. Det finns inget mer att förklara runt det.

Citat:
Ursprungligen postat av Diablo1118
Dina inlägg är hel off topic och även väldigt tramsiga. Det är mycket tydligt vad du blev varnad för och helt korrekt. Du säger själv att du förstår det nu i efterhand så då borde du väl också förstå varför du blev varnad?
Varningen får du för att du ska tänka en gång till innan du postar liknande inlägg i framtiden.
Vad är det du anser behöver motiveras mer? Vad är det du är ute efter?
Vad är en "varning" enl er?
2022-03-26, 07:12
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Vad är en "varning" enl er?

En varning får man för att man bryter mot reglerna för att man inte ska göra det igen....
Vad tycker du en varning är?
2022-03-26, 07:16
Medlem
Citat:
Lol fint bögat, slicka mods röv lite mer.
Jag vill veta hur det är vettigt och logiskt att ge varning för jag bröt mot reglerna. Motivering betyder inte "du fick varning för att du fick varning" jag vill ha en MOTIVERING.

Från reglerna:

Den som bryter mot netiketten riskerar varning.

0.03. Trams och off-topic

Det står alltså i reglerna att den som bryter mot reglerna riskerar varning vilket innebär att om du bryter mot reglerna kan få en varning.
Du bryter medvetet mot reglerna och blir alltså förvånad över att du får en varning (vilket det står rätt upp och ner att du riskerar att få om du tramsar) vilket innebär att det finns en implicit motivering att du fick en varning för att du tramsade.
2022-03-26, 07:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo1118
En varning får man för att man bryter mot reglerna för att man inte ska göra det igen....
Vad tycker du en varning är?
Så du tycker det är rätt att jag ska bli varnad för att en person inte ville bli polisanmäld? Och när han bad mig om källa i en grej vi pratade om som var off topic?
Citat:
Ursprungligen postat av Nullheap
Från reglerna:

Den som bryter mot netiketten riskerar varning.

0.03. Trams och off-topic

Det står alltså i reglerna att den som bryter mot reglerna riskerar varning vilket innebär att om du bryter mot reglerna kan få en varning.
Du bryter medvetet mot reglerna och blir alltså förvånad över att du får en varning (vilket det står rätt upp och ner att du riskerar att få om du tramsar) vilket innebär att det finns en implicit motivering att du fick en varning för att du tramsade.
"Riskerar" står det. Fortfarande har jag inte fått svar på varför jag blev varnad för just det regelbrott?
2022-03-26, 07:31
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Så du tycker det är rätt att jag ska bli varnad för att en person inte ville bli polisanmäld? Och när han bad mig om källa i en grej vi pratade om som var off topic?

"Riskerar" står det. Fortfarande har jag inte fått svar på varför jag blev varnad för just det regelbrott?

Jodå du blev varnar för att du bröt mot regeln trams och off topic. Du svarade på ett inlägg som inte hade med ämnet att göra. När man gör det riskerar man få en varning och något du fick för att lära dig att du inte ska göra det igen. Om du inte förstår det får du kanske be någon som är lite smartare än dig förklarare det för dig. För alla andra är det rätt tydligt varför du blev varnad och jag lämnar detta nu.
2022-03-26, 07:52
Medlem
Citat:

Bara för att en annan person går off-topic så innebär det inte att du får gå off-topic utan konsekvenser. Du kan faktiskt välja att inte svara.
Att du får en varning är förmodligen eftersom du vet att du är off-topic men ändå fortsätter. Att medvetet begå regelbrott är en annan sak än om man omedvetet går lite utanför trådens ämne.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in