Citat:
Ursprungligen postat av
DaEzz
Jag trodde till för kanske en vecka sedan att Putin skulle införa krigslagar och kalla in värnpliktiga från reserven. Men om man ställer säg 500.00 man på krigsfot, hur ska man få dem att fungera som stridande förband?
500.000 man ska inte bara ha vapen och ammunition och handgranater och fältspadar och bajonetter etc.
De ska ha 1 500 000 fältportioner om dagen. De ska ha fordon (med däck som inte exploderar). Fordonen ska ha miljontals liter diesel och bensin varje dag, trupperna ska ha tandborstar, regnkläder, tält, dasspapper, fotogen till tältkaminerna ja du förstår.
Ryssland har inte de resurserna. Det vet vi nu givet hur illa det gått för de första förbanden som skickades fram. Så jag tror inte på någon mobilisering längre. De där reservdivisionerna finns bara på papperet, det har decennier av inkompetens och gränslös korruption sett till.
Jo.., och det kan jag köpa. Kan även vara att Putin själv har insett det i.o.m att man säger att man "nu" fokuserar på "frigöringen" utav Donbas.
Det i sak.., gör ju inte att Putin har
ångrat sig, utan att anser att den militära ledningen har
svikit honom och fosterlandet (som ju Putin styr).
Kan bli (tyvärr) instabilt i Ryssland i framtiden. Tyvärr säger jag för att en nukleär stat.., är det bäst att förblir stabil, för allas bästa.
Ta det jag skriver på rätt sätt.