Citat:
Ursprungligen postat av
JohannesSnajdare
Va fan har du sett filmerna/bilderna från Mariuopol och andra sönderbombade städer???
"Vad lider den ukrainska militären utav för förluster"? Är du sjuk i huvet?
Givetvis har jag sett dessa, Mariuopol (som jag inte ens visste vad det var innan kriget började) ser totalförstört ut. Men återigen så som propagandan ser ut så verkar det som att Ukraina förlorar en eller två mindre städer till rysk kontroll medans dom i övrigt utraderar allt annat som kommer i deras väg.
Givetvis är det så gemene man önskar att det skulle vara, att Ukraina är likt John Rambo, som gömmer sig i skog och mark och kan försvara sig emot en övermäktig kraft med förluster likt 1 vs 10.
Men det var inte det jag frågade om. Vi har alla läst om att man från Ryssland's sida planerade att sätta in cirka 200,000 män för invasionen då dessa befann sig omkring gränserna när invasionen drog igång. Enligt stor del utav media så har alltså nu Ryssland förlorat mellan 10-15% utav dessa män samt ytterligare okänd % som skadade, övergivna, tillfångatagna etc. Hur ser detta ut från den motsatta sidan, dvs Ukraina?