Citat:
Ursprungligen postat av
BrainDisorder
Har följt detta sedan dag 1 givetvis och har precis som många andra nöjt mig med att leva i ett propagandakrig så länge det har varit till positiva fördelar för Ukraina. Men följer man detta så verkar det uppenbarligen som så att Ukraina utrotar stora delar utav Rysslands militärmakt medans ryssarna bara lallar runt och blir sprängda hit och dit, har dom tur så får dom iväg lite missiler som landar lite sporadiskt i olika städer.
Uppenbarligen är ju inte verkligheten såhär, det spekuleras runt ca 15000 (+/-) döda ryska soldater exklusive alla skadade etc. Det lät som en fantasisiffra till en början men det verkar mer och mer antas som en sanning. Men vad lider den ukrainska militären utav för förluster? Bilden som målas upp i medier är som att det är 10 st 7:åringar som försöker vinna boll och måljakt över 2 st fotbollspelare i absolut högsta eliten.
🇷🇺🇺🇦⚡Ukraine has no organized reserves left - Russian General Staff
🇷🇺🇺🇦⚡Ukrainian air force and air defense system have been almost completely destroyed, the country's Navy has ceased to exist — Russian Defense Ministry
🇷🇺🇺🇦❗Over the month, the losses of Ukrainian troops amounted to about 30 thousand people, including more than 14 thousand irretrievable and about 16 thousand sanitary.
The RF Armed Forces defeated 16 main military airfields from which Ukrainian aviation carried out combat sorties, destroyed 39 arsenals, where up to 70% of all stocks of Ukrainian military equipment were stored.
Of the 2,416 tanks and other combat armored vehicles that were in service with the Ukrainian army as of February 24, 1,587 were destroyed.
Out of 152 military aircraft, 112 remained, out of 149 helicopters - 75, out of 36 Bayraktar TB2 drones, 35 were destroyed.
Ministry of Defense of the Russian Federation
Vet inte vad jag ska tro för jag har läst på reddit att ryssen har slut på bränsle, mat. Att de bara har ammunition för 3 dagar och att deras trupper är omringade, att ryssen har så pass låg moral att de ger upp direkt. Har sett dussintals videos på förstörd utrustning på reddit men inte en enda ukrainsk stridsvagn så det måste vara propaganda från rysstrollen.