2022-03-25, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IanBrady
Jag har stort konstintresse både som konsument och kreatör. Han är helt klart kompetent rent hantverksmässigt i sitt tecknande, proportionerna är ungefär rätt för en människoformad varelse, ljussättningen är ju inte realistiskt korrekt men nog effektiv för att ge en bra känsla av djup i bilden.
Utöver det så är den på hyfsat låg nivå sett på det stora hela men han är ju bara 18 år.

Sett till själva motivet tycker jag inte man ska läsa så mycket in i det, finns drösvis med ungdomar(och vuxna) som målar lika och värre förvridna bilder och dom går inte och mördar folk. Känner en som exklusivt målar styckade kroppar, han är en familjefar med vanligt jobb och villa.

För någon sorts motsvarighet kan man ta verk av Francis Bacon, Zdzislaw Beksinski, Michael Borremans eller varför inte Edward Munch för att nämna några.
Tackar för ett utförligt svar. Eh.. målar styckade kroppar? Ja det finns folk till allt. Ska kolla dom andra stjärnorna du föreslog.
Citera
2022-03-25, 22:12
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlowCooker
Vilket skitsnack. Han bör väl även ha ett glas O'Boy.
Som den uzbekistanska terroristen Akilov som klagade att han inte har senaste tv-spelet.
Sverige är ett dårhus.
Akilov klagade på förhållandena på den straffanstalt han satt. Du har fortfarande inte fattat skillnaderna i ändamål mellan ett straff och en utredningsåtgärd.
Citera
2022-03-25, 22:40
Avstängd
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Säpo har sedan 2019 varnat för det ökande extrema högerextremistiska våldet som klassar det som ett allvarligt hot mot nationen. Det hotet har inte avtagit utan tvärtom stärkts med tiden och kvinnohat är en del av de extremistiska hoten.

Sverige har sedan 2020 av Säpo klassats som det mest inceltäta landet i världen – incels är män som hatar kvinnor, vill underordna dem helt, göra dem till sina obetalda hushållsarbete, sexuella barnafödande slavar och döda dem. Radikaliseringen på nätet är ett samhällshot och ett hot mot enskildas säkerhet.

Det fetade, att Sverige skulle vara det mest inceltäta landet i världen, det chockade mig att läsa. Sjukt tragiskt att läsa detta!

Det fetade skulle inte förvåna mig även om jag är tveksam till att det faktiskt är så, källa?
Här vimlar det av våldsbenägna salafister, feminister, cucks (dock kanske inte lika våldsbenägna men nog så irriterande) incels, förortsgangsters, våldtäktsmän, pedofiler - listan är så lång på oönskade element att man fullständigt baxnar. Sverige är någon pervers dåres önskedröm som realiserats. En väldigt mörk och sinnessjuk bamsesaga.
Citera
2022-03-25, 22:41
Medlem
Andy Frains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Och hon hade hörlurar på sig enligt uppgift. Och efter denna olycka gick posten ut med att inte ha hörlurar på sig som brevbärare.

Jag jobbade med henne då, 2009!
Det var inte olycka, det var självmord! BASTA!

Och även om jag inte jobbar på posten längre så får man ha hörlurar upp till dags dato!
Sluta dra påståenden ur röven
Citera
2022-03-25, 22:50
Medlem
Fibonaccitals avatar
Jag vet inte om Ni har sett denna Mini-Dok.
Om Du sett den, scrolla vidare.

Om inte, här kommer den:

MINI-DOK: Timmarna som skakade Malmö latinskola • 7 min

https://www.svtplay.se/klipp/34733811/mini-dok-timmarna-som-skakade-malmo-latinskola?id=jk5RJg3
Citera
2022-03-25, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Frain
Jag jobbade med henne då, 2009!
Det var inte olycka, det var självmord! BASTA!

Och även om jag inte jobbar på posten längre så får man ha hörlurar upp till dags dato!
Sluta dra påståenden ur röven

Märkte du på henne om hon kunde ha någon psykisk sjukdom?
Citera
2022-03-25, 22:58
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Du får gärna lägga in en länk till det fetade.
Jag hittade det inte när jag sökte på SÄPO sidan:

https://www.sakerhetspolisen.se/

Citat:
Ursprungligen postat av PeterJihadi
Det fetade skulle inte förvåna mig även om jag är tveksam till att det faktiskt är så, källa?
Här vimlar det av våldsbenägna salafister, feminister, cucks (dock kanske inte lika våldsbenägna men nog så irriterande) incels, förortsgangsters, våldtäktsmän, pedofiler - listan är så lång på oönskade element att man fullständigt baxnar. Sverige är någon pervers dåres önskedröm som realiserats. En väldigt mörk och sinnessjuk bamsesaga.

Ber om ursäkt, i den här artikeln står detta:

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/qWdewe/annu-ett-dad-som-inte-stoppas-av-hardare-tag
Citera
2022-03-25, 23:01
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Säpo har sedan 2019 varnat för det ökande extrema högerextremistiska våldet som klassar det som ett allvarligt hot mot nationen. Det hotet har inte avtagit utan tvärtom stärkts med tiden och kvinnohat är en del av de extremistiska hoten.

Sverige har sedan 2020 av Säpo klassats som det mest inceltäta landet i världen – incels är män som hatar kvinnor, vill underordna dem helt, göra dem till sina obetalda hushållsarbete, sexuella barnafödande slavar och döda dem. Radikaliseringen på nätet är ett samhällshot och ett hot mot enskildas säkerhet.

Det fetade, att Sverige skulle vara det mest inceltäta landet i världen, det chockade mig att läsa. Sjukt tragiskt att läsa detta!

Incels är män som inte förmår att knyta band med Svenska kvinnor av olika skäl. Det är ingen sammansatt grupp. Dom flesta vill ha en vanlig kärleksrelation med en kvinna, vissa är helt bindgalna kvinnohatare. En kvinnohatare kan vara den populäraste killen i klassen som alla kvinnor trånar efter. Kvinnor har ingen radar som avgör vad som är ett lämpligt val av partner. Inte ett dugg bättre än männen.

Händelsen i Malmö har vissa likheter med mannen som högg ihjäl en häktesvakt. Han dömdes till livstid. En liknande personlighetstyp. Mycket testosteron, kort stubin, van vid att skrik och våld gör att han får som han vill. Men ynglingen i Malmö kommer förmodligen inte att dömas till livstid, det har jag inga illusioner om. Han dödade ingen polis eller någon inom kriminalvården.
Citera
2022-03-25, 23:09
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/qWdewe/annu-ett-dad-som-inte-stoppas-av-hardare-tag

Tack, jag kollade vidare och hittade detta:

Mäns hat mot kvinnor – ett växande terrorhot

https://sverigesradio.se/artikel/7366942

Denna kommer enbart till dig
Citera
2022-03-25, 23:19
Medlem
Citat:

Det konstiga är att AB:s länk leder till en SR-artikel som inte heller nämner det. Där står det bara att det finns incels i Sverige också
Citera
2022-03-25, 23:24
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Tack, jag kollade vidare och hittade detta:

Mäns hat mot kvinnor – ett växande terrorhot

https://sverigesradio.se/artikel/7366942

Denna kommer enbart till dig

Haha, coolt, tack för spoilerlänken!

Ska lyssna på sveriges radiolänken.
Citera
2022-03-25, 23:24
Medlem
Två lärare och mammor som gick till jobbet som nu aldrig kommer hem till deras barn

Saxat:

En kultur och inredningsintresserad medie och engelsklärare som brann för sitt jobb, sina elever och sin familj.

En trädgårdsälskande matematik och fysiklärare som ställde upp för sitt barns fotbollsklubb.

Matteläraren var engagerad i ett av sina barns fotbollsförening där hon gärna ställde upp på kioskpass och andra aktiviteter.

Hon var en aktiv mamma, hon ställde upp och brydde sig, säger klubbchefen i föreningen.

https://www.expressen.se/nyheter/sorgen-efter-kvinnorna-sa-blir-de-ihagkomna/
Senast redigerad av Doiten 2022-03-25 kl. 23:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in