Citat:
Jag tycker att det var fint att se Maggan och Ulf närvara tillsammans under NATO-övningen i Norge.
Två politiker som har helt olika åsikter om NATO.
För mig så är det historiskt inom den svenska politiken.
Tänk om våra politiker skötte det så här snyggt i regeringen? Att inte utesluta ett annat parti helt och hållet för att dom inte delar samma åsikt.
Tillsammans är vi starka 🇺🇦🇸🇪🇪🇺
Två politiker som har helt olika åsikter om NATO.
För mig så är det historiskt inom den svenska politiken.
Tänk om våra politiker skötte det så här snyggt i regeringen? Att inte utesluta ett annat parti helt och hållet för att dom inte delar samma åsikt.
Tillsammans är vi starka 🇺🇦🇸🇪🇪🇺
Håller med, det är bara att sätta personliga åsikter åt sidan. Väldigt enkelt Sverige är ett litet land med liten befolkning, splittrade blir vi svaga. Ett enat land, om än litet kan ge ett större motstånd än ett splittrat land som slösat tid på inre konflikter. Så notera, och var uppmärksam på information som just kan splittra landet eller skapa inre motsättningar. Sverige, Norden och tom Europa har inte lyxen att vara splittrade inbördes, så utgå från att Ryssland gör sitt bästa för att just försvaga oss så.
Mer on topic:
Ukraine intel chief: Russian army shown to be a ‘medieval concentration of manpower’
The Russian army is riddled with informers and using “old methods of warfare” against Ukrainian forces, the head of Ukraine’s defense intelligence agency GUR says in an interview published today.
Brigadier General Kyrylo Budanov also tells the US publication The Nation that a “very large number of people” have been mobilized to engage in guerrilla warfare behind Russian lines.
https://www.timesofisrael.com/liveblog_entry/ukraine-intel-chief-russian-army-shown-to-be-a-medieval-concentration-of-manpower/ (länk korrigerad)