Citat:
Ursprungligen postat av
Termos99
Saken är att både Europa och Sverige har skillnader, motsättningar och annat tjaffs. Men som du säger, detta har fått människor att enas på ett sätt jag inte tror vi sett på länge, V, MP, SD, S? Religiös, eller inte? Vem bryr sig vem som är vad, idag är vi enade mot Putins invasion av Ukraina. Ulf och Maggan ses gemensamt, bra såklart! Ser så tydligt att ibland användare försöker att splittra Sverige, ta billiga poäng för att skapa osämja, och på det sättet försvaga Sverige (försöka undergräva tilltron till medier, statsskick och politiker). Men det ska ignoreras, idag är sammanhållning det bästa vapnet. Idag står vi många med
väldigt olika åsikter tillsammans mot den ryska invasionen.
Om och när detta krig är över så kommer vi fortsätta att tjaffsa med varandra, men tills vidare så ser många ett betydligt större, mer allvarligt hot mot oss alla som gillar frihet och yttrandefrihet.
Jag tycker att det var fint att se Maggan och Ulf närvara tillsammans under NATO-övningen i Norge.
Två politiker som har helt olika åsikter om NATO.
För mig så är det historiskt inom den svenska politiken.
Tänk om våra politiker skötte det så här snyggt i regeringen? Att inte utesluta ett annat parti helt och hållet för att dom inte delar samma åsikt.
Tillsammans är vi starka 🇺🇦🇸🇪🇪🇺