2022-03-25, 20:58
Medlem
Ryssarna säger att de nöjer sig med att reducerat Ukrainska armén markant och nu fokuserar på de östliga städerna.

https://interfax.com/newsroom/top-stories/77393/
Citera
2022-03-25, 20:58
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanibalurban
Experter (de som vill säga sanning) de vet att kärnvapen krig kan överlevas och vinnas - det vet USA med och det skulle inte förvåna mig att om Ryssland skulle förvandla EU till aska då skulle USA säga ok men vi vill inte ha krig med er! Du blir kanske förvånad våd pågår i bakrunden

Hört talas om NATOs Artikel 5?
Citera
2022-03-25, 20:59
Medlem
Termos99s avatar
Tror Putin anhängarna sagt att Mariupol fallit i flera veckor nu, och visst är staden under hårt tryck med många civila döda. Men än håller de ut, men kanske inte i evighet. Klart kämpar de otroligt starkt mot den ryska aggressionen.

I Kievs förorter har ukrainska styrkor återtagit områden. Dessa framgångar är moraliskt viktiga för Ukraina, menar tidigare överstelöjtnant Jörgen Elfving. Däremot är situationen i Mariupol är allvarlig och frågan är hur länge det ukrainska motståndet där kan stå emot.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/elfving-min-bedomning-att-staden-faller-inom-en-vecka
Citera
2022-03-25, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Vad tycker Kirill om att militanta islamister attackerar kristna länder på Putins order?
Kirill skiter i vilket så länge det betyder ökade anslag till hans "pensionsfond" och att Puttler håller tyst om kyrkans pedofilskandaler.
Citera
2022-03-25, 21:00
Medlem
anvadreren2323s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Vi får se, Ukrainare är tuffa, starka och älskar sitt land.

Det är sant. Men vilja är inte allt som krävs i krig.

Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Du verkar välinformerad! Hur vet du att Kiev kommer bombas med kärnvapen? Vill verkligen Putler radera "Rysslands vagga"?

Många kommer nog kräkas över tanken. Putin ser Ukraina som Rysslands vagga, med all rätt. Men det är det som krävs för att ta över Ukraina.

Missuppfatta inte det jag skriver, det kommer inte att vara ett enkelt val. Det finns en anledning till varför de kastat bort runt 10,000 ryska liv för denna invasion. De kunde ha kommit undan med bra mycket färre genom att skicka misisiler och bara se vad som händer.

Men de ville rädda så mycket infrastruktur och civila som gick, men när det inte fungerade så är de tvungna att ta till det tyngre artilleriet.
Citera
2022-03-25, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Är det en närbild?

Ligger båtar helt raka upprätt i vattnet när dom sänkts?
Hela fartyg har vanligtvis inte gått av på mitten. Lägg några sekunder på att hitta information istället för att tramsa.

https://twitter.com/ABC/status/1507046965804212233
Citera
2022-03-25, 21:02
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pebbis
The Duran. Stora på Youtube. Någon som vet vilka tomtar det här är. Vältaliga. Vill utge sig för att vara väldigt uppdaterade, belästa, pålitliga och seriösa. Extremt pro-ryska. Får psycho-vibes. Rikigt obehagliga. Köpta av Putin? De verkar nästan deprimerade. Lite rädda? https://m.youtube.com/watch?v=z3uegH-t-mE

De behöver ju inte vara "pro-ryska" för att de riktar kritik mot hur väst har hanterat konflikten. Man kan ju hamna i de ståndpunkter de har trots att de är kritiska mot Rysslands krig i grunden. För egen del har jag haft stor behållning av de resonemang de för, vilket gjort att jag tycker mig förstå bättre vilka krafter som är i rörelse, därutöver gör de intressanta analyser av Rysslands krigsföring med historiska utblickar.

Intressant lyssning, även om man har andra synsätt på vad som händer i världen.
Citera
2022-03-25, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anvadreren2323
Finns ingen chans i världen att Ukraina kommer ur detta fria, ur ett geopolitiskt synsett. De kommer att vara en hora under USA eller Ryssland, det senare är mer troligt.

Det var en annan skribent som häromdagen rabblade trams om ett ”geopolitiskt synsätt”, om och om igen, du verkar nästan dummare än den token.

Ryssland har redan förlorat allt, det är numer ett u-land i jämförelse med Nordkorea. Kan ni inte bara acceptera och tugga i er det?
Citera
2022-03-25, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Jag ser bara rök. Finns det närbilder eller filmer som kan bekräfta att båten har brunnit och sjunkit till botten?

Jag säger inte att det inte har hänt. Jag är intresserad av att se närbilder. Vilket inte verkar existera.

Närbilder av explosioner tenderar att försvinna pga anledning.
Citera
2022-03-25, 21:04
Medlem
sinistrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanibalurban
Du måste vara naiv - när det gäller nationens säkerhet då är vartenda avtal bara en pappersbit som alla struntar i! Jag måste skratta. Du litar väl fortfarande på politiker va??? ha ha ha
Om det du skriver vore sant så skulle ju inte Putin lipa så mycket över NATO.
Citera
2022-03-25, 21:04
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anvadreren2323
Det är sant. Men vilja är inte allt som krävs i krig.

Såklart krävs det mer, vapen tex. Men Ukrainarna har en stark vilja, får de bara chansen att göra motstånd så kommer de att göra det. Om de blir ockuperade kommer de fortsätta, tvingas de i flykt kommer de att fortsätta.

Putins största misstag var att invadera Ukraina.
Citera
2022-03-25, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Ryssarna säger att de nöjer sig med att reducerat Ukrainska armén markant och nu fokuserar på de östliga städerna.

https://interfax.com/newsroom/top-stories/77393/

Ryska styrkor är på väg att bli markant reducerade nära Kiev där dom sitter fast och på vissa ställen är inringade.

Ukraina var en lite för stor bit att svälja. Man kommer inte att erkänna nederlaget men det väntar en svår tid för Ryssland och dess ledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in