2022-03-25, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sva990
Varför förpassas inte hjärdöda kommentarer som denna till slaskhinken?
Det gör dom så småningom. Men de är många såna inlägg och jag antar att det tar sin lilla tid.
Ang 18-åringen så verkar förhören vara glesa. Nytt förhör på tisdag om jag förstod rätt. Men kanske de har tillräckligt för närvarande och hör alla i kringomgivningen under tiden. Men han ska ju ingenstans.
Citera
2022-03-25, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han var tydligen väldigt besviken. Och var ute efter att döda vuxna pers på skolan. Det är ju också vuxna personer som bedömde hans psykologutlåtande på mönsyringen. Hans fars inflytande överlag känner vi inte till. Var han en pappa som inte "såg" sonen? En pappa som lät grabben sköta sig själv? Som inte brydde sig? Lär visa sig.
Alla dessa idiotiska gissningar och krystade försök att hitta påstått förmildrande omständigheter. Grabben mördade i kallt blod med muskelkraft och handverktyg. En känslokall, bortklemad, kretin som har byggt upp en bild av sig själv som värd allas uppskattning och beundran och när han inte fick det så gick hans patetiska misslyckande liv i vanlig ordning ut över andra. Väx upp för fan!
Citera
2022-03-25, 16:29
Medlem
WalterNeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttSjuktFanskap
Nu ska vi inte gå åt GM alltför hårt, vi alla kan ha en dålig dag.

Jag vet inte hur det är med dig, men jag brukar inte lämna lik efter mig när jag har en dålig dag?
Citera
2022-03-25, 16:32
Medlem
Citat:
Alla dessa idiotiska gissningar och krystade försök att hitta påstått förmildrande omständigheter. Grabben mördade i kallt blod med muskelkraft och handverktyg. En känslokall, bortklemad, kretin som har byggt upp en bild av sig själv som värd allas uppskattning och beundran och när han inte fick det så gick hans patetiska misslyckande liv i vanlig ordning ut över andra. Väx upp för fan!
Väx upp? Alla, eller i varje fall de flesta, vill veta varför en människa begår ett sånt här brott. Man försöker hitta förklaringar. Gillar du inte det så föreslår jag att du scrollar över, eller loggar ut och beger dig till familjeliv.se.
Citera
2022-03-25, 17:13
Medlem
Motiven kan alltså ha varit att han inte blev antagen till militärtjänstgöring?

Fortfarande väldigt många frågetecken.
Citera
2022-03-25, 17:29
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
(FB) "Extrema" personlighetstyper i Ukrainakriget och andra konflikter? (Utbrutet)

Det vimlar av olika anledningar för olika människor och det är viktigt att ta reda på varför. Du kanske inte gillar det, men du är på ett offentligt forum och du må bli upprörd men alla tänker inte som dig.

Det är särskilt viktigt för de anhöriga också att få fler svar än bara: Han är en mördare.

Vi vet inte. Vi överväger en mängd olika skäl. Inte för att förmildra utan att gå reda på sanningen.

Internet vimlar av dessa killar i olika tappningar. Det kanske inte passar din verklighet men så är det.

Jag kan garantera att de olika reflektionerna och spekulationerna antagligen är till hjälp för många att kanske kunna bli förutseende och se tecken i tid.

Du kan dessutom inte välja sanningen. Den kan vara den korta enklare. Men även mer komplicerad. Du vet inte och du gör ingen större nytta med att kräva tolkningsföreträde.
Citera
2022-03-25, 17:29
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttSjuktFanskap
Nu ska vi inte gå åt GM alltför hårt, vi alla kan ha en dålig dag.
Jag vet inte med dig, men jag går inte och mördar folk när jag har en dålig dag.
Citera
2022-03-25, 17:31
Medlem
Spelmissbrukets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Helt jävla otroligt. Jag har inte sett en enda bild av grabben. Några dagar efter brottet snackades det om att han var från Chile.

Du behöver bara googla hans namn så får du upp hans instagram på något klick.
Citera
2022-03-25, 17:37
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohorsamhet
Breivik gav sig inte på ungdomar för att han själv hade en olycklig ungdom. Han gav sig på en grupp som hade potential att senare i livet nå höga politiska poster. Hans dåd var politiskt motiverat.

Enda likheten är väl att båda hade bra betyg men få vänner?

Kanske kände Fabian sig orättvist behandlad när han nu inte fick så höga betyg som han var van vid och ansåg sig förtjäna medan andra, mer socialt kompetenta (men i hans ögon mindre talangfulla), fick högre betyg.

Gissningsvis har han känt sig utanför under lång tid och byggt upp ett hat inombords… och nu gav lärarna honom något att fokusera sitt hat på.

Han verkar ha försökt bygga en bild av sig själv som någon någon sorts hårding, troligen som ett skydd för sin sociala inkompetens… ritade scary monster, skrev mörka texter, gick omkring i tröja med karateklubbens märke, gymmade och försökte se hård ut… han ville vara någon som folk inte fuckade med. Ville göra lumpen men nekades.

Hade varit bättre om han åkt till Ukraina och blev kanonmat. Då hade han kunnat bli instagramkändis, mediahjälte och dött med hedern i behåll. Istället blev han en feg kvinnomördare.

Ja visst kan man tänka sej att bilden av Fs tillvaro såg ut ungefär så här.
Det är många ungdomar som lever i liknande situationer men som aldrig skulle begå våldsbrott, allra minst ett mord. Det måste ju vara något som skiljer dessa åt. Skulle vara intressant att veta närmare vad det är som gör att ett, som tur är, fåtal, i den här åldern, kan ta steget att attackera dödligt på detta vis.
Citera
2022-03-25, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Motiven kan alltså ha varit att han inte blev antagen till militärtjänstgöring?

Fortfarande väldigt många frågetecken.
Tror inte det är fullt så 'enkelt', men kan vara en av de triggers advokaten talade om. Han var ute efter vuxna, inte elever. Vad har vuxenvärlden för roll här tro? Vilka svek och besvikelser har han upplevt sig att få stå ut med? Och varför begick han inte ett större dåd? Typ vid en galleria (många vuxna)? Dessa två lärare kände han och dådet sägs inte vara riktat personligen till dessa två. Vore det inte 'lättare' att utföra en dödsattack mot främlingar?
Många frågor...
Citera
2022-03-25, 18:08
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Det diskuterades i början av tråden. Har inte läst allt. Skolincidenter verkar endast vara av helylle svenskar.

Colombian-indiern som slog till i Eslöv var knappast "helyllesvensk". Vad menar du förresten med det uttrycket? Menar du etniskt svensk? Skriv det då. Och använd fortsättningsvis inte uttryck som du inte behärskar.
Citera
2022-03-25, 18:15
Medlem
Finns många kompetenta människor på fb. Nu efterfrågar jag någon med konstnärlig ådra. Kan någon med erfarenhet inom området (bild, teckning) förklara vad som krävs innanför pannbenet för att åstadkomma ett sådant här verk. Finns det någon motsvarighet inom konst som har haft samma tankar?.
Tänker då lite på hur var den till sina sinnens fulla bruk och hur gick det i livet för den och framför allt hur tänkte han?.

https://www.bildtagg.se/bild/rkak2wi26wp51691hthjj9k
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in