2022-03-25, 19:33
Medlem
fikasugens avatar
Läste ju att många av Svenskarna som reste till Ukraina åkte hem. Kommer ihåg den här serien som gick för länge sedan den hette väl "Ballar av stål" inte många som hade det tydligen. Dom ville bli kändisar för en natt. Säkert influenser som åkte. Dom ville väl bara ha mer likes och följare på Instagram?
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Jeezus! Det är ju ett stort fartyg! Jag trodde det var en mindre patrullbåt av ett slag men nu slog jag upp att detta är ett fartyg 112 meter långt på 5000 ton. Och detta har nu Ukraina helt enkelt sänkt där i hamnen. Måste svida för de inkompetenta ryssarna.

Man ser också att hamnen är tom på andra båtar, ryssarna vågar alltså inte använda den för att ta in materiel. Det är också den typ av båt Ryssland behöver för att invadera Sverige.
Citera
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anvadreren2323
Ganska intressant att du anser att man måste vara betald för att ha en annan åsikt. Lagom hjärntvättad ser man.

Det är för att om man har en någotsånär normal IQ-nivå och analysförmåga så finns det INGA rationella argument för att Ryssland ska ha rätt att invadera Ukraina. INGA. Därför blir naturligtvis slutsatsen att någon som inte kan dra rationella slutsatser antingen verkligen ÄR efterbliven eller att personen får betalt för att sprida sin dynga.
Citera
2022-03-25, 19:34
Avstängd
scips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Med tanke på att den gamla skorven var minst en sjättedel av de ryska landstigningsresurserna i Svarta Havet så är det ändå ett stort problem då Ryssland inte har något att ersätta den med. Helt uppenbart var ju inte fartyget tomt på last om du såg hur det brann och samt de återkommande explosionerna. Inte ens en brinnande supertanker har en så explosiv brandutveckling.
Att fartygets egen ammunition exploderade är ju helt klart. Men stridsvagnarna och fordonen var redan lossade.
Citera
Medlem
MuntertMongos avatar
Citat:
Ryssland har all rätt i att göra som de gjort, det är fullt logiskt och lätt att förklara. För USA hade agerat likadant om Kuba agerade som Ukraina gjorde, vilket de gjorde btw på 60-talet. Bay of Pigs, hört talas om det?

Jämför du seriöst 1200 USA-sponsrade exilkubaner med över 100 000 soldater från den ryska armén?

Det enda de har gemensamt är att det kommer sluta på samma sätt.
Citera
Medlem
anvadreren2323s avatar
Jag hoppas att så många läser detta som möjligt.

Anledningen till varför ryssen drar sig tillbaka är för att de kommer att släppa en kärnvapenbomb över Kiev. Ni får alla säga hur fel jag hade, men historien ljuger inte.

Ryssland har aldrig gett sig i krig tidigare, oavsett hur många människoliv som krävdes. Den största anledningen till denna reträtt är för att de har några andra planer, därav kärnvapen av Kiev.

Hade jag känt någon som bodde i Kiev-området så hade jag omedelbart evakuerat dem några veckor. För detta är oundvikligt.
Citera
2022-03-25, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fikasugen
Läste ju att många av Svenskarna som reste till Ukraina åkte hem. Kommer ihåg den här serien som gick för länge sedan den hette väl "Ballar av stål" inte många som hade det tydligen. Dom ville bli kändisar för en natt. Säkert influenser som åkte. Dom ville väl bara ha mer likes och följare på Instagram?

Hur många är i Ukraina och hur många åkte hem?
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Vacker syn! Ingen info om hur det gick för det andra skeppet som lämnade hamnen brinnande och sen snurrade runt i cirklar som om den hade roderskada ute på Svarta Havet?

Nej jag har inte hört något men flera båtar skall ha blivit skadade.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Folk tycker en massa för att de inte inser att om Ukraina skulle gå med i NATO så skulle det utgöra ett existentiellt hot mot Ryssland, vilket de agerade på genom att invadera Ukraina och säger att detta inte kommer att hända.

Det dina gelikar inte inser är att ert hetsande med "Ukraina är ett fritt land" kan dra in oss i ett WWIII, bara genom era värdelösa principer. Principer är värdelösa om det får oss alla dödade i onödan.

Ukraina är inte kullen som är värt att dö på. Det är ett korrupt skithål.

Du kan tycka vad du vill om Ukraina. Men du förutsätter att Ryssland skulle stanna där? Du förutsätter att Ryssland skulle agera rättvist och upprätthålla mänkliga rättigheter, anordna fria val? Ja om du tror det förstår jag varför du försvarar Putin.

Problemet är att Putin inte har någon trovärdighet, så få litar på honom. Och jag tror det är rätt, finns ingen anledning att tro på honom. Han har tuggat i sig en bit av Georgien, krim och nu anfall mot hela Ukraina. Det finns absolut inget som talar för att han skulle nöja sig med det.
Citera
2022-03-25, 19:36
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fikasugen

6 st (av nästan 700) åkte hem, för att de inte accepterades av den ukrainska krigsmakten.
Citera
2022-03-25, 19:37
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ja, för att bomba Kiev med kärnvapen. Det är den enda rationella lösningen jag kan komma på med detta tillbakadragande. För ryssar må vara mycket, men de ger fan aldrig upp oavsett hur många människoliv som krävs.

Snart bombar de Kabul. Afghanistan har väntat sedan 1989.
Citera
2022-03-25, 19:38
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scip
En 54 år gammal Aligator en klass som håller på att fasas ut. Fartyget låg dessutom på lätten men visst synd om besättningen.

Allt ryssen använder är minst 54 år gammalt, skor, hjälmar, vapen, fordon mm, pengarna till utfasningen gick inte till att uppdatera krigsmaterialet, t.o.m maten militärerna får är gammal!

Dom har även en gammal sjuk president som borde bytas ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in