2022-03-25, 19:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Navalnyj har ju försökt säga till folket i flera år nu. Dom kunde lyssnat på honom.

Ja, ryssarna kan inte skylla på att de blev lurade av Putin.

De är sannolikt ett egoistiskt folk som skiter i landet som sådant så länge de personligen får lite guldkant på tillvaron.

Att inte tänka längre än näsan räcker är troligen en korrekt beskrivning av verkligheten.

Att ryssarna i stort verkligen tror att Ukraina utgör ett nazistiskt hot mot Ryssland är bara så dumt, den förklaringen kan man knappast tro på.

Sanningen är högst troligt att ryssarna till stor del skiter i andra människor så länge de själva är trygga och har det bra.

De ryska krigsfångarna visar med önskvärd tydlighet vilka ynkryggar ryssar egentligen är.
Citera
Medlem
Sajten "the Dainly Unseen" säger att Ukrainska styrkor på den östra fronten på dom 24 senaste timmarna slagit ut 130 ryska soldater samt 9 stridsvagnar.
Citera
Medlem
anvadreren2323s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Ukrainska hjältinnor!
https://twitter.com/avalaina/status/1507111247522803718?s=20&t=Uf3NPpVFddiJ6m6BYcK5pg

Ukrainska malajer. Imponerade, ja. Men vi kommer inte att se de i strid, hur mycket du än skulle önska det. Jag har inget emot att de inte skulle strida, har dock låg tolerans för idioter som försöker mata mig en massa bullshit. Inte ens de stridande männen skulle vilja se dessa kvinnor strida då de skulle leda till mer problem än fördelar.
Citera
2022-03-25, 19:16
Medlem
Torch-McFlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Kamrat, skulle googla på Scott Ritter innan jag kallade hans intervjuer för intressanta. Förhoppningsvis är det ingen källa du vill bli förknippad med.
Haha ja det verkar som det. Jag fick dock för mig att han arbetade åt FN just nu så jag trodde inte att jag skulle behöva det
Citera
2022-03-25, 19:16
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anvadreren2323
Bara för att man inte suger en korrupt kuk, innebär inte att man suger en annan korrupt stats kuk.

Ukraina är ett korrupt skithål.

Jag är pragmatiker, hade jag kunnat trolla bort Ryssland ifrån planeten så hade jag gjort det utan att blinka. Men deras intressen påverkar hela geopolitiken. Om man inte förstår detta så är man förståndshandikappad.

Du hatar verkligen Ryssland? Det gör inte jag. Där tycker vi olika. Det här handlar bara indirekt om Ryssland, de har invaderat Ukraina och dödar civila. DET är problemet.

Det enda jag vill är att ryska soldater ska ut ur Ukraina och Ukrainas erkända gränser ska respekteras.
Citera
2022-03-25, 19:17
Medlem
anvadreren2323s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Jag loggar in i denna tråd i förväntan att snacket skulle handla om Rysslands tillbakadragande. Nu vill de fokusera på Donbass-regionen, i princip ett tillbakadragande. Sover ni?

Det vore det största misstaget de gjort hittills och det säger ganska mycket. Såvida inte Putin gjort ett 4D chess-drag och planerar att kärnvapenbomba Kiev om några veckor. För det vore det enda sättet jag ser att Ryssland hanterar detta. Jag ser inte att Ryssland bara ger upp, det ligger inte i deras DNA.

Vad de kan göra däremot är att fejka att de drar tillbaka för att sedan kärnvapenbomba Kiev. Sanna mina ord.
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anvadreren2323
För att man inte håller med om det som narrativet pratar om. Dvs att Ukraina är hjältar och att Ryssland är de "onda" trots att verkligheten är bra mycket mer grå och invecklad än så. De beter sig som religiösa, om man inte är för dem till 100% så är man emot dem. Samma typ av människor som hade jagat häxor under häxprocessen.
Men nu är ju verkligheten den, att Ukraina är hjältar och att Ryssland är de onda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Jag loggar in i denna tråd i förväntan att snacket skulle handla om Rysslands tillbakadragande. Nu vill de fokusera på Donbass-regionen, i princip ett tillbakadragande. Sover ni?
Enligt Putins lakejer intgo kadyrov kiev för 1 vecka sedan.

Igår tog kadyrov en annan stad.

Snart har kadyrov tagit över hela Ukraina.

Ryssen har vunnit.
Citera
2022-03-25, 19:18
Avstängd
scips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Båten som bombades igår är sänkt och andra saker förstördes iland också. Foto på den sänkta båten. https://twitter.com/JackDetsch/status/1507393344871313412/photo/1
En 54 år gammal Aligator en klass som håller på att fasas ut. Fartyget låg dessutom på lätten men visst synd om besättningen.
Citera
2022-03-25, 19:19
Medlem
anvadreren2323s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Men nu är ju verkligheten den, att Ukraina är hjältar och att Ryssland är de onda.

Väldigt barnsligt sätt att se krigskonflikter på, men om det får dig att sova bättre om natten. Du har dock fel, för verkligen är inte som en Sagan om Ringen-bok.
Citera
2022-03-25, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scip
En 54 år gammal Aligator en klass som håller på att fasas ut. Fartyget låg dessutom på lätten men visst synd om besättningen.
Med tanke på att Ryssland lyckats bygga 2st Ivan Gren på 18 år så hade nog tänkt använda den ett bra tag till.
Citera
2022-03-25, 19:21
Medlem
anvadreren2323s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Jaså du ogillar Ryssland också? Lite förvånad då du inte framfört kritik mot Ryssland tidigare.
Vad i deras agerande tycker du har varit felaktigt?

Ryssland har all rätt i att göra som de gjort, det är fullt logiskt och lätt att förklara. För USA hade agerat likadant om Kuba agerade som Ukraina gjorde, vilket de gjorde btw på 60-talet. Bay of Pigs, hört talas om det?

Det jag stör mig mest på är att de stör omkring en massa skit och att vi riskerar ett WWIII, även om jag inser att det Rysland gör är fullt rationellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in