2022-03-25, 19:02
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Risken är att han tar med sig 5 miljarder människor i döden. Därför borde inte väst mopsa.

Trams!

Vi har starka trovärdiga indikationer på att det ryssarna skickar upp i luften till 60 procent inte landar där man vill.

Tror du verkligen att Putin eller hans pajasgeneraler vågar skicka upp kärnvapen i luften om man inte med garanti vet att de inte landar på Röda torget?

Jo, väst borde mopsa precis lika mycket med kärnvapen som den där påssjuke knähunden Lavrov.
Citera
2022-03-25, 19:03
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anvadreren2323
Varför jämför du ens med Ryssland för? Ukraina ska ju vara en demokrati.

Jag nämner Ryssland då det är landet som invaderat Ukraina och jämför med Ryssland. En del säger att korruption i Ukraina ger Ryssland rätten att invadera, ja då gäller väl samma resonemang om Ryssland tom är ännu mer korrupt? Och de som klagar över yttrandefriheten i Ukraina, absolut ta upp den helt ok, men sedan försvara Putin med ännu sämre yttrandefihet. Det går inte ihop.

Och i slutändan är det så enkelt att invasionen av Ukraina kan inte försvaras, oavsett om Zelensky är komiker eller var nu Putin kramare vill ta upp som anledning.

Ukraina har all rätt att försvara sig. Punkt.
Citera
2022-03-25, 19:03
Medlem
anvadreren2323s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Du är ju Putins knähund så demokrati torde vara ett främmande koncept för dig.

Bara för att man inte suger en korrupt kuk, innebär inte att man suger en annan korrupt stats kuk.

Ukraina är ett korrupt skithål.

Jag är pragmatiker, hade jag kunnat trolla bort Ryssland ifrån planeten så hade jag gjort det utan att blinka. Men deras intressen påverkar hela geopolitiken. Om man inte förstår detta så är man förståndshandikappad.
Citera
2022-03-25, 19:04
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikodemous
"Riktiga" förhandlingar mellan Ukraina och Ryssland i närtid kan bara komma till ifall ena sidan mer eller mindre kapitulerar och får förhandla med ett hagelgevär emot huvudet, vilket ingen sida vill. Sålänge krigsgränsen flyttas fram och tillbaka så kommer det inte ske. Först när vi får en bestående gräns över tid så kommer detta ske när båda sidorna har något att vinna på det. Dock ser jag inte vad Ukraina har att vinna på en sådan förhandling heller då enda möjligheten för Ukraina att "inte förlora" är att få tillbaka hela Ukraina inklusive krim.

I andra sidan sitter Putin som får svårt att förklara för sitt folk om han backar ur Ukraina tomhänt med diverse ryska liksäckar. Det skulle troligen resultera i att hans storhetstid är slut. Han har helt enkelt satt allt på rött denna gången. Kommer han försöka använda kemiska stridsmedel för att försöka vinna kriget? Om valet står mellan det och använda atombomber så tror jag iaf att vi kommer att de kemiska stridsmedel inom 1-2 veckors tid. Klockan tickar och Rysslands ekonomi kommer troligen påverka Rysslands befolkning i en riktning som Putin inte vill om kriget håller på tillräckligt länge.
Jag håller med till punkt och pricka — med reservation för kemstridsmedlen. Undviker gärna alarmism om jag kan.

Det verkar som det är både lättare och viktigare för båda sidor att "inte förlora" än att vinna. Tycker inte att någon har jättestora fördelar inför fortsatta förhandlingar. Det var därför jag var inne på sådant som skulle kunna bli aktuellt om båda kompromissar, fast du har väl rätt — hagelgevär mot tinningen, it is. "En kritisk punkt" tror jag bestämt att jag kallade det i förmiddags.
Citera
Medlem
Ravatoss avatar
Ryssjävlar.
Nu släpper dom fosforbomber.
https://twitter.com/RealNewsIL/status/1507415919047364612
Citera
Avstängd
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Mm, men demokrati kämpar man sig till med blod svett och tårar, det är inget man får gratis.

Ukrainarna gör just det till skillnad från pissfolket i Ryssland.

Jag vidhåller att ryssarna som folk är ansvariga för att Putin kan göra det han gör mot Ukraina.
Du vidhåller det men många ryssar har familjer i Ukraina och många visste inte ens om att det förs krig där till och med soldater som blev lurade att det vart en övning.

Dessutom så som maffia ledaren Putin går ut med och säger att man skall bestraffa och spotta ut alla flugor som inte vill Ryssland väl är farligt ordspråk.

Den idioten har mördat förr samt förgiftat motståndare han har till och med mördat ute på Eu mark bland annat i Tyskland men fler länder än så.

Du får tro som du vill det är din sak men jag tror kanske har jag fel att Ryssarna är trötta på Putin jag tror nämligen inte ryssar hatar Europeer eller Amerikaner.

Det märker jag speciellt bland dom yngre dom funkar hur bra ihop som helst.
Men visst jag förstår dig till en viss grad.
Citera
2022-03-25, 19:09
Medlem
anvadreren2323s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicke19
Varför skulle han va det !

För att man inte håller med om det som narrativet pratar om. Dvs att Ukraina är hjältar och att Ryssland är de "onda" trots att verkligheten är bra mycket mer grå och invecklad än så. De beter sig som religiösa, om man inte är för dem till 100% så är man emot dem. Samma typ av människor som hade jagat häxor under häxprocessen.
Citera
2022-03-25, 19:10
Medlem
Knut-Annes avatar
Ukrainska hjältinnor!
https://twitter.com/avalaina/status/1507111247522803718?s=20&t=Uf3NPpVFddiJ6m6BYcK5pg
Citera
2022-03-25, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Jeezus! Det är ju ett stort fartyg! Jag trodde det var en mindre patrullbåt av ett slag men nu slog jag upp att detta är ett fartyg 112 meter långt på 5000 ton. Och detta har nu Ukraina helt enkelt sänkt där i hamnen. Måste svida för de inkompetenta ryssarna.

5000 ton är inte så stort. Men du har rätt det svider kraftigt för ryssarna och det hjälper Sverige. Det minskar hotet mot Gotland. Klart värt 10 000 AT-4
Citera
2022-03-25, 19:11
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ekonomisk kollaps med svält, inbördeskrig, nationssplittring. Påhejat med ekonomiska sanktioner och stöd till olika muslimska separatister i vissa ryska delrepubliker. Samtidigt som armén smulas sönder i ett proxykrig i Ukraina. Vanlig USA-taktik i andra råvaruproducerande tredje världenländer. Ja jag vet att jag är radikal och offensiv i mina åsikter.
OK, absolut. Då vet jag vad du tycker. Det hedrar dig i alla fall att du har verklighetsförankring och inte hetsar till krig.

Fast, "radikal"...?
Citera
2022-03-25, 19:12
Avstängd
scips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Ryssjävlar.
Nu släpper dom fosforbomber.
https://twitter.com/RealNewsIL/status/1507415919047364612
De lär bita på rätt bra!
Citera
2022-03-25, 19:12
Medlem
breaking news .USA GÅR IN I UKRAINA INOM NÅGRA DAGAR..WW3.

De har mycket ryggrad och mod. Jag är säker på att ni har observerat det. Jag menar inte bara militären, som har tränat sedan Ryssland gick in i sydöstra Ukraina, utan också den vanlige medborgaren. De har steppat upp, de har steppat upp, sa Joe Biden och fortsatte med meningen som väckt uppståndelse:

– Och ni kommer att se när ni är där, vissa av er har varit där, ni kommer att se kvinnor, unga människor som står framför en jäkla stridsvagn. Som säger "jag lämnar inte", "jag håller min ställning". De är otroliga. Men de har hämtat mycket inspiration från oss, säger Joe Biden till soldaterna i klippet som nu sprids.

Källa aftonbladet.se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in