2022-03-25, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torch-McFly
Ja det verkar som att han är kolumnist

Då kan vi nog utgå från att vad han än säger om den nuvarande konflikten inte är speciellt sant.
Citera
2022-03-25, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lazarevich
Jag har noterat den detaljen, en ganska viktig detalj som är logisk givet min tes: Ukraina har ingen rätt, Ryssland har all rätt!

Det enda sättet Ukraina kan få rätt är att det hävdar sin suveränitet, men detta klarar inte Ukraina av att göra. Således blir Ukraina slaget och det med rätta.

På samma sätt blir varje litet land med rätta slaget av ett större land om det inte klarar av att försvara sig. Enda sättet för Ukraina att överleva är nu att kapitulera och acceptera Moskvas krav i ett fredsavtal. Om inte, då är varje rätt som Ukraina eventuellt vill hävda totalt omintetgjord.
Och ryska armén har snart vunnit ihjäl sig vad det verkar. Ska ryssarna kalla in FNs säkerhetsråd om ett par månader för att begära slut på ukrainsk aggression när ryssarna tryckts tillbaka över gränsen?
Citera
2022-03-25, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Att ryssarna nu dödar sina egna generaler är inget annat än monumentalt. Inget går enligt planen och de som får lida för det är soldaterna själva. Nu går ingen säker på ryska sidan, en stor internkonflikt pga den misslyckade invasionen lär vänta.

Det är den situtionen jag egentligen är mest rädd för i det här kriget.

Ett ev. inbördeskrig i Ryssland med soldater som helt sonika lämnar fronten för att göra upp med Putin. En kärnvapenmakt med stor inbördes oreda är en än värre situation än den vi ser just nu.

Då lär vi få se ryska flyktingströmmar av bibliska proportioner.
Citera
2022-03-25, 17:38
Medlem
Salcinns avatar
Citat:
Det här är bland de absolut mest intressanta intervjuerna jag lyssnat på.
Scott Ritter är "weapons inspector" åt FN och har tidigare varit marinkårssoldat och underättelsetjänsten.

I början så handlar det om Ukraina och Ryssland, sedan pratar han endel om operationer i mellanöstern och Madeleine Albright för att sedan återkomma till Putin och Zelenskyj

https://www.youtube.com/watch?v=OSkpIq3T-Zc

De är långt ifrån neutrala, agendan är tydlig och gästerna likaså.

Tidigare intervju med Douglas Macgregor som har uppträtt på RT flertalet gånger och föreslog att man skulle skjuta illegala invandrare ifrån Mexiko som försökte komma in i USA, han har flertalet mycket underliga uttalanden och var inte ens lämpad för en diplomatpost i Tyskland..
Citera
Medlem
Torch-McFlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Tror att han varit uppe förut, han har inget bra CV.

He is a convicted child sex offender for unlawful contact with a minor, criminal use of a communications facility, corruption of minors, indecent exposure, possessing instruments of crime, and criminal solicitation.[1][2]

https://en.wikipedia.org/wiki/Scott_Ritter

Ja jag såg det nu, jag hade inte hört talas om honom alls för nån timme sedan.
Men om han varit underrättelseofficer och vapen inspektör åt FN, kan det inte vara planterat då iom att han rört sig i de mest hårt åtsatta länderna med höga mimitärer, diktatorer, underrättelseorganisationer osv?

Ah ja strunt samma, intervjun är väldigt intressant iallafall
Citera
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Om citatet är "A missile is seen after a shelling, amid Russia's invasion of Ukraine, in Kharkiv, Ukraine March 24, 2022. REUTERS/Oleksandr Lapshyn"

Så är det väl relevant...?

60% failure rate kommer från tre källor inom underrättelsetjänsten och baserar sig inte på en bild som journalisterna valt att illustrera artikeln med. Vad är du ed du försöker säga?
Citera
2022-03-25, 17:41
Medlem
BlueOysterPutins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Att Lavrov medvetet utan att skämmas börjar låna Goebbels språkbruk, säger väl allt om vilka skitstövlar som nu styr Ryssland.
Vad blir nästa slogan, att Ukrainas folk skall försvinna i "Nacht und Nebel"?

Skulle man inte denazifiera Ukraina med denna fredliga operation? Nu använder, och dessutom, rättfärdigar man Hitlers polemik samt använder pedofiler som säkra källor.
Citera
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salcinn
Dagens skämt.

Ryssland har varit auktoritärt hela århundradet, De har med våld intvingat andra länder in i sin Union och tagit territorium ifrån andra länder. Det är Ryssland som har varit ett hot och inte tvärtom.

Ryssland har varit auktoritärt och ett hot mot sina grannländer under större delen av sin existens.
Citera
Medlem
zergrushs avatar
Man börjar se lite sånt här nu på den ryska sidan...
https://twitter.com/haynesdeborah/status/1507374658877857805
Citat:
A Russian brigade commander has been killed deliberately by his own troops after his unit suffered many losses in Ukraine
Colonel Medvechek, commander of 37 Motor Rifle Brigade, was run over by his soldiers
Citera
2022-03-25, 17:42
Avslutad
Citat:
Det här är bland de absolut mest intressanta intervjuerna jag lyssnat på.
Scott Ritter är "weapons inspector" åt FN och har tidigare varit marinkårssoldat och underättelsetjänsten.

I början så handlar det om Ukraina och Ryssland, sedan pratar han endel om operationer i mellanöstern och Madeleine Albright för att sedan återkomma till Putin och Zelenskyj

https://www.youtube.com/watch?v=OSkpIq3T-Zc

Snälla. Kolla upp dina källor innan du postar skit. Scott Ritter är kanske den sämsta källan som existerar. Han jobbar för fan åt RT och bor i Ryssland sedan han blev utfryst i västvärlden efter han dömdes för att försöka köpa sex av ett barn.
Citera
2022-03-25, 17:43
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lazarevich
Det är ju USA som bestämt världsordningen och i denna så är makt rätt. Så det är bara att gilla läget. Internationell rätt är de facto en fråga om makt. Ingen amerikan kan ställas inför internationella domstolar för de ändlösa brott mot internationell rätt som USA begått under de senaste decennierna, utan att USA hotar med att sända militär trupp mot dessa domstolar. Sådan är den amerikanska lagen. Således, makt är rätt och Ukraina saknat alla makt, således all rätt. Ryssland kommer att diktera freden i Ukraina och ingen kommer att kunna hindra detta. Sådan är rätten.

Det resonemanget förutsätter att Ryssland är militärt överlägset. Ingenting nu tyder på att så är fallet. Världen står och ser med häpnad på hur fd mäktiga Rysslands armé totalhavererat på de ukrainska slätterna.

Ryssland kommer nog inte kunna tvingas till villkorslös kapitulation, men den kommer knappast kunna diktera någon fred.
Citera
2022-03-25, 17:45
Avstängd
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Är Mongoliet med i kriget nu också!?

Var kan vi läsa om detta?

Rider dom på hästar? Jag visste ej att Mongoliet hade en stridande Armé!?
En rysk brigadgeneral har dödats av sina egna soldater, uppger en västerländsk myndighetskälla för Sky News.

Enligt uppgifterna ska trupperna medvetet kört på generalen så att han dog. Anledningen ska vara att soldaterna varit missnöjda efter att deras brigad lidit stora förluster i Ukraina.

"Vi tror att han medvetet dödades av sina egna trupper och han ska ha varit general för den 37:e motoriserade infanteribrigaden", ska källan ha sagt till Sky News.

Ojdå det här kriget börjar spåra helt, om jag varit Putin hade jag skjutit mig själv i Bunkern, det här måste vara hans absolut dummaste val i sin karriär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in