2022-03-25, 12:18
Medlem
Även om krig är fruktansvärt så finns det tecken på att det går åt rätt håll...

1) Inflationen i Ryssland är nu ca 2% i veckan. Vi ser redan hur det ekonomiska systemet håller på att bryta samman. Det kommer bli ett nytt nordkorea med svält och misär.

2) Halliburton mfl. drar sig ur landet vilket innebär att det är bara en fråga innan kapaciteten på råolja kommer att sjunka. Ingen Olja -> Inga pengar.

3) Infrastukturen att mot förmodan få oljan till Kina saknas. All olja går via Europa och Turkiet. Kina har inte mycket att sätta emot här.

4) Ukrainarna håller på att vinna kriget med alla sina nya leksaker som det fått ifrån väst.

Min egen gissning är att:
1) FSB kommer få bort Putin.
2) Förhandlingar om att lyfta sanktioner kommer att inledas.
3) Rysk olja kommer att få betala för återuppbyggnaden av Ukraina.
4) Det kommer att ta 30 år innan Ryssland får ordning på sin ekonomi
Citera
2022-03-25, 12:19
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
678 frivilliga svenskar strider i Ukraina

678 frivilliga svenskar uppges strida i Ukraina just nu.
– Det har varit mer offensiv än defensiv, så pass mycket att ryssarna har börjat gräva ned sig, säger ukrainafrivillige Philip Brännvall om striderna, och uppskattar att cirka 500 ryssar har dödats i insatser med svenskt deltagande.

– Vi är 678 svenska frivilliga här i Ukraina. Vi har haft ganska fullt upp. Det går bra i alla fall. Det har varit mer offensiv än defensiv. Inga förluster vad jag känner till, bara nån spricka i foten eller så, säger Philip Brännvall, som har skyddad identitet för att inte kunna spåras.

– Vi kör ju spaning, vi kallar in eld mer än vi avger eld. Vi ger koordinater till ukrainarna som sköter eldgivningen.

Olika medier har rapporterat om flera avhopp bland de frivilliga. Orsakerna till att de återvänt hem till Sverige uppges bland annat vara brister i organisation i Ukraina och att de bemötts dåligt.
– Jag dementerar de uppgifterna, de stämmer inte alls. Till min kännedom har sex av oss godkända frivilliga återvänt hem och det var relaterat till attacken mot basen i västra Ukraina. Och sedan har vi avfärdat en del både i Sverige och på plats då de inte ansågs vara stridsdugliga. Några av dem som avfärdades i Sverige har ändå tagit sig hit på eget bevåg. En av dem svor att hämnas och det gör han med desinformation som det nu ser ut, säger Philip Brännvall.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rEJ4El/678-frivilliga-svenskar-strider-i-ukraina

678 Svenskar i U. Som bedriver offensiv strid.
Inte en enda död?

Ren Psy Ops.

Under WWII låg tyskarna på ett förhållande på ca 1.5 R, per 1 T.
Citera
2022-03-25, 12:20
Medlem
Russel Brand är så otroligt språkligt begåvad ...man häpnar..

Hans youtube inlägg om detta krig är värt att lyssna på.
Citera
2022-03-25, 12:21
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Hur lyckades ukrainarna spränga det där ryska skeppet? Som jag fattat det saknar väl ukrainarna både flygvapen och flotta?

Är det någon hård jävel som simmat ut med en granat mellan tänderna?

Inget i nuläget som bevisar en Ukrainsk attack. Utifrån de videor som kommit ut är det mest troligt en brand ombord som antänt ammunition.
Citera
2022-03-25, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Alla vet satt en Natoattack mot Ryssland innebär slutet för livet på jorden.
Vet Putin det också?
Citera
2022-03-25, 12:24
Medlem
Citat:
Ryssland har ännu inte använt massförstörelsevapen eller gisslan.
Påstod jag det din clown?
Citera
2022-03-25, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudwigVon
Detta ska alltså vara de ryska förstärkningarna på väg till fronten. Fy fan!! Stackars människor!
Även rysstrollen här inne måste väl snart tycka det vore bättre med ett totalt och villkorslöst tillbakadragande?!

https://twitter.com/GirkinGirkin/status/1507275250505027589

Det stämmer nog vad vissa säger. Z står för Zigenare..

Rysstrollen ser nog en Ford Transit som ett grymt tillskott med wow-faktor!
Citera
2022-03-25, 12:25
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Om tjejen är chanslös är det bästa alternativet. Samma med Ukraina och Europa. Putin backar inte.

Så du är alltså för våldtäkter? Trodde du var dum i huvudet innan men du lyckades visa en nivå till.

Är det så att Putin inte backar så får vi väl ta en kärnvapenkrig. Nu eller han får nästa idé att invadera ett land kvittar väl.
Citera
2022-03-25, 12:25
Medlem
Andrzej Duda har uttalat sig offentligt om att Putin och Ryssland skiljer sig ingenting från Adolf Hitler och Tredje Riket
Citera
2022-03-25, 12:26
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magic64
Är det någon som har koll på hur stor förödelse en taktisk kärnvapen spets gör?

Hur långt är ett snöre?
Citera
2022-03-25, 12:26
Medlem
napsterspys avatar
[quote=Typical-Twat|79639930]Fick denna bild ifran min van Oleksiy, han bor i Odessa, de preppar.

du avslöjar platsen. Man kan gissa sig fram vad det är för lokal.
Citera
2022-03-25, 12:28
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Det framstår alltmer att Putin fullständigt missbedömt det här...Väst är överlägsna i teknik och ser allt som pågår, Elon Musk skickar drönare, det fullkomligt väller in all form av hjälp till Ukraina och den ryska armen börjar retirera !! Väst har varit förberedda på det här sedan 2014 och sabotageförband skär av försörjningslinjer och spränger både broar och rysk militär i luften på strategiska ställen..
Putins generaler visar inkompetens av sällan skådat slag faktiskt..

Putin bör snarare börja fundera på hur Ryssland skall undvika en fullskalig kompromisslös förlust ?

Någon källa på att Elon Musk skickat drönare? Det enda jag sett är att han skickat stationer för Starlink.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in