2022-03-24, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Känner du till att man är myndig som 18-åring i Sverige?

Ja, det gör jag.

Då man är 18 år kan man försörja sig själv då? Hur långt räcker studiestödet? Så länge 18-åringen bor hemma och studerar är det trots allt föräldern eller föräldrarna som har en del ansvar.

Tänk på följande fastän eleven är 18 år studerar och bor hemma.

Vårdnadshavares ansvar och delaktighet

Vi har tillsammans med dig som vårdnadshavare ett ansvar för elevens skolgång. Tillsammans skapar vi de bästa förutsättningarna för elevernas utveckling och lärande.

https://malmo.se/Gymnasieskolor/Malmo-latinskola/For-elever-och-vardnadshavare.html
Senast redigerad av Braskamin58 2022-03-25 kl. 00:00.
Citera
2022-03-24, 23:32
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Vet ej om det har tagits upp ännu men har fått info från en osäker källa att Fabian var släkt med raggaren Keith Cederholm (raggare tillhörande en tivolifamilj) som var misstänkt för mordet på en raggarival men blev i slutändan märkligt nog frikänd.
Finns en del info om man googlar på Keith Cederholm.
Om de är släkt och hur nära vet jag inte och inte hur säker min källa är heller.

Någon annan användare har nog bättre koll på info och trovärdighet.

Nej, det finns ingen sanning i det. Släkterna är helt orelaterade, vilket är 100% klarlagt.
Citera
2022-03-24, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makeany
Är det mest etniska svenskar som vill gå estet-linjer?

Vet inte. Läs om Malmö latinskola.

En plats för skapande och lärande

Malmö latinskola är en plats för skapande och lärande. I våra lokaler ryms allt från naturvetenskap och media till utställningar och föreställningar.

Att bry sig om och att påverka är viktigt för både elever och personal på Malmö latinskola. Vi arbetar för att du ska få handlingskompetens för att kunna förändra det samhälle vi lever i.

https://malmo.se/Gymnasieskolor/Malmo-latinskola/Sok-till-oss.html
Citera
2022-03-24, 23:36
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Vad baserar du det på att uppgifterna ej stämmer?
Samma källa berättade att Fabian förlorade sin mamma för ett par år sedan dvs att hon inte lever längre. Tror det var pga sjukdom men är ej säker.
Ska höra efter med min källa imorgon.

Min källa visste ej vad Fabian hette, varken i för- eller efternamn och blev förvånad när jag berättade att han heter Fabian Cederholm dvs delade efternamn med Keith.
Återkommer när jag vet mer från min källa.

Du behöver inte fråga din källa, annat än för att göra narr av honom efteråt. Det finns ingen koppling mellan släkterna. Deras respektive förfäder har, oberoende av varandra, tagit sig namnet Cederholm (båda förvisso i Skåne). Det finns skrivet om detta MÅNGA gånger i tråden.

Mamman dog för övrigt för 13 år sen.
Citera
2022-03-24, 23:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Makeany
Hur framkommer det att han gått på steroider?

Det är myt. Naturligt avundsjuka flashbackare, det är omöjligt att bedöma utifrån en bild.
Senast redigerad av Nittiotva 2022-03-25 kl. 00:02.
Citera
2022-03-25, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rovswett
Den här triggerpunkten som det pratas om, skulle det kunna vara att 18 åringen var påväg att bli avstängd från skolan? Läste att lärarna slagit larm flera gånger om hans beteende, och att det var tänkt att de skulle ha ett möte med elevhälsan dagen efter attentatet ägde rum.

Eller vad tror ni triggerpunkten handlar om? Har inte följt tråden så noga bör tilläggas.

Hans pojkvän va otrogen mot honom det är det som blev hans triggerpunkt!

Många som bekräftar det i Trelleborg.
Citera
2022-03-25, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABcd12
Är det någon som har barn eller bekanta som går på skolan och som vet något om mördaren? Alltså om han hade dåliga betyg, skolkade mycket, rykte etc. Vad som helst! Man undrar ju vad hans sjuka motiv är.
Enligt vad jag har läst i media, hade mördaren bra betyg. Det var
bl a just det faktumet som gjorde att man inte agerade, trots att det fanns en oro på skolan för hans alltmer märkliga beteende.
Citera
2022-03-25, 00:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Soderkulla040
Hans pojkvän va otrogen mot honom det är det som blev hans triggerpunkt!

Många som bekräftar det i Trelleborg.

Var en användare som innan skrev att han var böök, replikerade då denna användare med att det kan stämma då hans spännbilder från gymmet framstod som aningen böökika. Därtill gick han väl någon form av estetik eller konstlinje, vilket mina fördomar säger brukar dra till sig allehanda sorters böökar...
Senast redigerad av InteriorDecorator 2022-03-25 kl. 00:40.
Citera
2022-03-25, 00:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Enligt vad jag har läst i media, hade mördaren bra betyg. Det var
bl a just det faktumet som gjorde att man inte agerade, trots att det fanns en oro på skolan för hans alltmer märkliga beteende.

Det är samma uppfattning jag noterat
Citera
2022-03-25, 00:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Du behöver inte fråga din källa, annat än för att göra narr av honom efteråt. Det finns ingen koppling mellan släkterna. Deras respektive förfäder har, oberoende av varandra, tagit sig namnet Cederholm (båda förvisso i Skåne). Det finns skrivet om detta MÅNGA gånger i tråden.

Mamman dog för övrigt för 13 år sen.

Litar på dig i alla frågor varvid de inblandades släktskap diskuteras. Du har visat dig ha stenkoll på det.
Citera
2022-03-25, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Rätt otäckt att tänka sig att han kanske manipulerats på nätet att begå dådet.

Han måste haft svårt att förlika sig med estetisk inriktning på gymnasiet om han drogs till militära attribut och leverne.
Å andra sidan framgår av hans Facebook att han har flera intressen som kan rymmas inom begreppet ”estetisk”.
Citera
2022-03-25, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Ja, det gör jag.

Då man är 18 år kan man försörja sig själv då? Hur långt räcker studiestödet? Så länge 18-åringen bor hemma och studerar är det trots allt föräldern eller föräldrarna som har en del ansvar.

Tänk på följande fastän eleven är 18 år studerar och bor hemma.

Vårdnadshavares ansvar och delaktighet

Vi har tillsammans med dig som vårdnadshavare ett ansvar för elevens skolgång. Tillsammans skapar vi de bästa förutsättningarna för elevernas utveckling och lärande.

https://malmo.se/Gymnasieskolor/Malmo-latinskola/For-elever-och-vardnadshavare.html

Men tyvärr har skolan inte rätt kontakta förälder när eleven blivit myndig. Rätt knäppt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in