2022-03-24, 22:34
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Vad baserar du det på att uppgifterna ej stämmer?
Samma källa berättade att Fabian förlorade sin mamma för ett par år sedan dvs att hon inte lever längre. Tror det var pga sjukdom men är ej säker.
Ska höra efter med min källa imorgon.

Min källa visste ej vad Fabian hette, varken i för- eller efternamn och blev förvånad när jag berättade att han heter Fabian Cederholm dvs delade efternamn med Keith.
Återkommer när jag vet mer från min källa.

Mamman gick inte bort för några år sedan utan -09. Då var Fabian fem år. Framkom olycka, inte sjukdom. Annons från minnessida har varit med i tråden.
Senast redigerad av Zicksack 2022-03-24 kl. 22:43.
Citera
2022-03-24, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
När man ser bilder från skolan verkar det uteslutande vara svenska barn som går på den. Hur är detta möjligt i Malmö? Har utlänningarna egna skolor?

Bor många svenskar i centrala malmö. Dvs ej riktiga skånskar utan ditflyttat skit från annanstans med hemska 80-tals kläder, rosa hår, ring i näsan och fjällräven ryggsäck. Inte förvånande att de skickat sina barn till en skola med mest svenskar. Sen kallar dem det en ”öppen tolerant skola”. Dubbelmoral tror jag det kallas.
Citera
2022-03-24, 22:41
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
var det inga som fota/filma på plats ?
Man tycker ju att det borde varit någon som lyckats med det.
Citera
2022-03-24, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
När man ser bilder från skolan verkar det uteslutande vara svenska barn som går på den. Hur är detta möjligt i Malmö? Har utlänningarna egna skolor?

Är kanske en skola som kräver bra betyg.
Citera
2022-03-24, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mu34pp
Kollade på Instagram. Killen går ju på steroider.

Hur framkommer det att han gått på steroider?
Citera
2022-03-24, 22:51
Medlem
Vintergrisens avatar
Nu har jag sovit igen så ni får ursäkta eventuellt redan besvarade dumma frågor, men har det kommit fram något mer om eventuellt motiv?

Det sista jag hörde var att utredare och advokat menade att de fått en förklaring men att de såg den som "svårfångad" eller hur de nu uttryckte sig.
Citera
2022-03-24, 23:02
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Nu har jag sovit igen så ni får ursäkta eventuellt redan besvarade dumma frågor, men har det kommit fram något mer om eventuellt motiv?

Det sista jag hörde var att utredare och advokat menade att de fått en förklaring men att de såg den som "svårfångad" eller hur de nu uttryckte sig.

Gullig vintergris, hoppas du sov gott!

Inget mer har framkommit om motiv, spekulerats en del om vad som kan ha triggat FC såsom ev mammans dödsdag/födelsedag som båda var nära brottet i tid; att FC inte fick göra militärtjänst/ inte vara med i spexet/ triggats av föreläsning om mordet på Anna Lindh etc etc. Men annars inget klart om motiv
Citera
2022-03-24, 23:05
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bendi

Inget mer har framkommit om motiv, spekulerats en del om vad som kan ha triggat FC såsom ev mammans dödsdag/födelsedag som båda var nära brottet i tid; att FC inte fick göra militärtjänst/ inte vara med i spexet/ triggats av föreläsning om mordet på Anna Lindh etc etc. Men annars inget klart om motiv

Okej, tack för uppdateringen i alla fall. Gissar att vi kanske får vänta tills det blir tal om åtal och FUP släpps.
Citera
2022-03-24, 23:08
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Bor många svenskar i centrala malmö. Dvs ej riktiga skånskar utan ditflyttat skit från annanstans med hemska 80-tals kläder, rosa hår, ring i näsan och fjällräven ryggsäck. Inte förvånande att de skickat sina barn till en skola med mest svenskar. Sen kallar dem det en ”öppen tolerant skola”. Dubbelmoral tror jag det kallas.

Jag tyckte det var märkligt att flera av de som har intervjuats inte talar skånska utan mer vanlig svenska, men då förstår jag.
Citera
2022-03-24, 23:16
Medlem
Blaze.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arasfang
Ojoj, ta du och läs på lite mer om ADHD innan du yttrar dig tycker då jag!

Byt ut adhd mot diagnos(er) och du får samma svar.
Citera
2022-03-24, 23:17
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bendi

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0GxklE/dubbelmordet-pa-malmo-latin-18-aringen-ville-jobba-som-larare

Det är välutvecklat och tyder på intelligens. Uppenbarligen har gärningsmannen haft intresse för människor och även att hjälpa. En såpass avvikande karaktär som vi fått ta del av, genom dåden, framstår knappast som någon som är en dubbelnatur. Hans intressen och teckningar bussar lite för lite för att kunna förknippas med en hatfylld människa med stark fascination för sådant här extremt våld.

Det finns många olika perspektiv att leta kring. Läste någon kommentar på Instagram där det framstod som om två kommunicerade sinsemellan som om de upplevde hatet som väldigt svåra och jobbiga vilket indikerar att det funnits en del som hållit av honom.

Jag tror vi måste vänta eftersom ingen faktiskt vet ännu vad det egentligen var som hände eller av vilka skäl.
Citera
2022-03-24, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makeany
Är kanske en skola som kräver bra betyg.

Malmö latinskola är en gymnasieskola med inriktning på estetiska program. Behöver inte vara "fin" för att gå där.

Malmö latinskola

Du är något alldeles särskilt – och det är vi också. Väljer du Malmö latinskola får du en levande skola fylld av kreativa uttryck, mitt i Malmö. Här bedriver vi kvalitativ undervisning av engagerade och välutbildade lärare.

https://malmo.se/Gymnasieskolor/Malmo-latinskola.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in